מערכת COL | יום ח' כסלו ה׳תשס״ו 09.12.2005

היחידה להצלת בתי-קברות באירופה

אחרי שנים של הזדעזעות נוכח התמונות המדאיגות של קברים יהודיים מחוללים בחו"ל, החליטו סוף סוף לעשות משהו. המשטרות המקומיות לא ממש מצליחות לעצור את הצעירים שמרססים צלבי קרס ושוברים את המצבות, ולכן הוקמה יחידת מתנדבים שתעבור ברחבי אירופה - ותשקם את בתי העלמין שהושחתו, כך מדווחת היום (שישי) אילאיל שחר, כתבת עיתון 'מעריב'. הפרויקט הראשון של היחידה החדשה יהיה הצלת בית העלמין היהודי בקרקוב שבפולין, ולאחריו בתי קברות באוקראינה. "בחרנו להתחיל בבתי העלמין האלה כי שם קבורים גדולי הדור‭,"‬ הסביר הרב מנשה בורקיס, מנהל האגף לשיקום בתי עלמין במרכז לרבני אירופה, וסיפר שכבר יצר קשר עם ארגון הסטודנטים היהודים האירופים ‭,ECJS‬ שיגייס מתנדבים. המשך ב'כתבה המלאה'
היחידה להצלת בתי-קברות באירופה
מקווים לשפץ כ-100 בתי עלמין השנה. יחידת המתנדבים
מי שינקו, יסדרו ויקימו מחדש את הקברים יהיו בעיקר סטודנטים ומתנדבים שהנושא קרוב ללבם. המטרה השאפתנית של היחידה היא לעבור בין עשרת אלפים בתי העלמין באירופה (שרובם מוזנחים מאוד) - ולתקן את כולם. בשנה הקרובה מקווים לשפץ כ‭100-‬ בתי עלמין, באמצעות תרומות של מיליונים.


"עצמות אדם מתגלגלות"

לאחרונה החליטו במרכז רבני אירופה לקחת את שיקום בתי העלמין כפרויקט. הם הצליחו לגייס 24 שגרירים ונציגי מדינות אירופיות - ולהביא אותם לכנס על בתי הקברות היהודיים. "עצמות אדם מתגלגלות, מצבות מנופצות, צלבי קרס מצוירים על שאריות המצבות, הכל מוזנח‭,"‬ אמר בכנס סגן שר התחבורה, הרב שמואל הלפרט.

עוד בעיה שהוצגה בפני השגרירים היתה התוכניות של כמה ערים באירופה לבנות על בתי העלמין פארקים, כבישים, ואפילו בנייני מגורים. "פנינו לשגרירים וביקשנו את עזרתם‭,"‬ אמר בורקיס. הניסיונות הועילו: שגרירי פולין ולטביה הביעו את תמיכתם, וגם שגרירי רומניה וקרואטיה הבטיחו שיתוף פעולה של ממשלותיהם. וכדי לדאוג שלא ייצטרכו עוד להתחנן, לקח הארגון על עצמו להעביר חוק בפרלמנט האירופי שיחייב את מדינות אירופה להגן על בתי העלמין היהודים ובתי הכנסת בשטחן.

רוצים להצטרף ליחידה? צרו קשר עם הרב בורקיס בכתובת האימייל: [email protected]
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.