חרדים10 | יום י"ד כסלו ה׳תשפ״ד 27.11.2023

מקור דיפלומטי: יותר מ-40 חטופים לא מוחזקים בידי חמאס

ישראל קיבלה לידיה את רשימת החטופים הצפויים להשתחרר היום (שני) בפעימה הרביעית של העסקה עם חמאס | בישראל ובחמאס הביעו נכונות להאריך את ההפוגה בלחימה תמורת שחרור חטופים נוספים | מקור דיפלומטי אמר ל-CNN כי יותר מ-40 חטופים ישראלים לא מוחזקים בידי חמאס – וזה מקשה על שחרורם | על פי הערכות עלות המלחמה עד סוף שנת 2023 למניינם עומדת על כ-26 מיליארד שקלים
מקור דיפלומטי: יותר מ-40 חטופים לא מוחזקים בידי חמאס
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דו"צ)

היום ה-52 למלחמה: ישראל קיבלה לידיה את רשימת החטופים הצפויים להשתחרר היום (שני) בפעימה הרביעית של העסקה עם חמאס. בישראל ובחמאס הביעו נכונות להאריך את ההפוגה בלחימה תמורת שחרור חטופים נוספים.

 

14:22 | גורם ישראלי: בשלב זה – המו”מ על הפעימה הרביעית עדיין נמשך

14:10 –  בתה של אלמה אברהם זועקת: “לאמא שלי לא הגיע לחזור ככה. היא הגיעה עם דופק 40 וטמפרטורת גוף של 28 מעלות, מעורפלת הכרה ופצועה כולה. היא הופקרה פעמיים – פעם אחת ב-7.10 ובפעם שנייה על ידי כל הארגונים שהיו צריכים להציל אותה”.
13:30 – הנשיא הרצוג ורעייתו מיכל ביקרו את בנם שגויס למילואים:

13:15 – מקור דיפלומטי אמר ל-CNN כי יותר מ-40 חטופים ישראלים לא מוחזקים בידי חמאס – וזה מקשה על העסקה. “יש בעיה קלה ברשימות החטופים והאסירים היום ולכן השחרור צפוי להתעכב, קטר פועלת עם שני הצדדים כדי לפתור אותה. הוא הוסיף כי יותר מ-40 חטופים לא מצויים בידי חמאס מה שמקשה על עסקת החטופים כיוון שעל החטופים להיות בידי חמאס כדי שיוכל לשחרר אותם”.

13:00 – נשיא המדינה יצחק הרצוג ביקר עם נשיא גרמניה פרנק-ואלטר שטיינמאייר בקיבוץ בארי.  הנשיא הגרמני הודיע כי הפרלמנט הגרמני יתרום 7 מיליון אירו שיוקצו לבנייה מחודשת של גלריית הקיבוץ. הנשיא הרצוג: “אנחנו רוצים לשקם את המקום הזה כי הוא מסמל את הרוח של בארי ואת העובדה שכאן התכנסו כולם. לא רק לחשוב על איך לטעת ולבנות, אלא גם על הרוח הגדולה של עם ישראל.

הנשיא הגרמני: “בגרמניה, אנו מאזינים לחדשות מאז 7 באוקטובר, צפינו בטלוויזיה, וראינו את התמונות. היה קל לדמיין מה קרה כאן – אבל להיות פה, במקום הזה זה שונה. ההריסות שמאחורינו, הן העדות האילמת למה שהתרחש כאן”.

12:45 – אוריה ברודץ בן ה-4, יובל ברודץ בן ה-8 ועופרי בת ה-10 חזרו אתמול יחד עם אימם הגר ברודץ לישראל, לאחר 51 ימים בשבי החמאס. המשפחה הגיעה למתחם הייעודי במרכז שניידר לרפואת ילדים מקבוצת כללית, שם התאחדו עם אב המשפחה – אביחי.

12:30 – נתניהו ומאסק סיירו בקיבוץ כפר עזה, שם הראה רה”מ למאסק את הזוועות שאירעו בקיבוץ במהלך השבת השחורה. מאסק הגיע לבית משפחת עידן, שם שמע על סיפור המשפחה של הילדה אביגיל עידן בת 4, שהוריה נרצחו והיא נחטפה לעזה ושוחררה אתמול משבי חמאס. בבית המשפחה נציג דובר צה”ל הציג תמונות שצולמו ימים אחדים לאחר הטבח.

בנוסף, מאסק נפגש עם מ”מ ראש מועצת שער הנגב יוסי קרן ונציג דובר צה”ל ליעד דיאמונד, וקיבל מהם סקירה על הטבח בקיבוץ. לקריאת הכתבה המלאה לחצו כאן

12:25 – ראש הממשלה בנימין נתניהו נשאל בכנסת על ידי מורן אזולאי אם צפויה פעימה נוספת לשחרור החטופים, בצל העיכובים ברשימות – והשיב, כשהוא לצד אילון מאסק שמבקר בארץ: “עובדים על הכול, נשחרר את כולם”.

12:10 – נמשכים המאמצים למנוע עיכובים בפעימה הרביעית של עסקת שחרור החטופים. בישראל אומרים שהרשימה “לא מיטבית”, והיא נבחנת גם מול המתווכים השונים. אחד הקריטריונים המשמעותיים ביותר לעסקה זה שלא מפרידים בין משפחות. בפעימה השנייה היו שני מקרים של הפרות כאלה, מה שכמעט הביא להתרסקותה. לבסוף יצאה הפעימה השנייה לפועל לאחר סיכום שזה לא יקרה שוב, וכעת מתקיימים דיונים קדחתניים כדי שלא תהיה שוב הפרדה בין משפחות.

11:30 – מרגלית מוזס, תושבת קיבוץ ניר עוז, השתחררה מבית החולים וולפסון כשלושה ימים לאחר שהוחזרה לישראל משבי חמאס.

11:05 –על רקע הדיווחים כי רשימת המשוחררים שהועברה לישראל “עדיין נבדקת” והחשש מעיכוב בפעימה הרביעית, גורם ישראלי מסר שנעשים מאמצים מול המתווכים קטאר ומצרים על “מיצוי ההסכם לקראת קיום הפעימה היום”.

10:50 – על פי הערכות עלות המלחמה עד סוף שנת 2023 עומדת על כ-26 מיליארד שקלים. מתוכם כ-17 מיליארד שקלים היו לשימוש צבאי, ועוד כ-8.8 הועברו לצרכים אזרחיים.

10:40 – ממשפחות החטופים עדיין ממתינות לשמות המשוחררים בפעימה הרביעית, שאמורה להתחיל בעוד כמה שעות. לפני זמן קצר נמסר להן כי אכן התקבלה רשימה בישראל – אבל מתקיים עליה שיח, והם יעודכנו בשעות הקרובות.

09:55 –  בעזה נמשכת הפסקת האש ותושבי הרצועה מתקבצים סביב משאיות הסיוע ההומניטרי כדי לקבל שקי קמח, גז בישול, מזון ותרופות מצוותי אונר”א. בחמאס ביקשו אמש להאריך את ההפוגה מעבר לארבעת הימים שסוכמו.

9:40 – דיווח: ישראל וחמאס העלו דאגות לגבי רשימת החטופים והאסירים שצפויים להשתחרר בפעימה הרביעית. המתווכים הקטרים פועלים עם הצדדים כדי לפתור זאת ולמנוע דחייה.

09:15 –  אלה, דודתה של אביגיל בת ה-4 ששוחררה אמש משבי חמאס, חיזקה את משפחות החטופים שיקיריהן עדיין מוחזקים ברצועה. “אתמול זכינו לקבל את גולי הקטנה שלנו”, כתבה. “עכשיו מתחיל שלב ב’ – תהליך השיקום שלה ושלנו כמשפחה. אני אפילו לא יודעת מה מצפה לנו, אבל חשוב לי לומר שאמנם הלב שלי שלם יותר, אבל הוא עדיין איתכם. אני לא מתכוונת להפסיק את העשייה כאן לרגע עד שהאחרון חוזר. אוהבת אתכם”.

08:35 – חשש מעיכוב בשחרור החטופים ביום ה-4 לעסקה עם חמאס: בשונה מהפעמים הקודמות בה התקבלה הרשימה בלילה – נכון לשעה 8:00 בבוקר אף משפחה לא קיבלה הודעה על שחרור שצפוי היום. העיכוב הזה מתרחש ברקע הרצון של חמאס להאריך את הפסקת האש, דבר שבישראל לא פוסלים – אך דורשים בתמורה ש-10 חטופים ישתחררו מדי יום שההפוגה תוארך.

08:35 – במשרד ראש הממשלה אישרו כי רשימת החטופים שצפויים להשתחרר בעוד כ-8 שעות התקבלה במהלך הלילה, אולם “מתנהלים לגביה דיונים” והיא “נבדקת כעת בישראל”. עוד מסרו במשרד: “נוסיף מידע כשיתאפשר”.

08:30 –  גורם המעורה בפרטים ל’כאן חדשות’: אנחנו בודקים את רשימת החטופים שישוחררו והמשא ומתן מול המתווך הקטרי עדיין בעיצומו. יש בעייתיות שאנחנו מנסים לפתור, וזה יכול לקחת זמן.

07:57 – גורם מדיני לכאן חדשות: “אם לא יודיעו את הפעימה החמישית הלילה – חוזרים ללחימה”.

07:20 – ישראל קיבלה הלילה את רשימת החטופים שצפויים להשתחרר.

06:30 – פרופ’ מוטי קליין, מנהל מחלקת טיפול נמרץ בסורוקה, עדכן על מצבה של אלמה אברהם בת ה-84, שמאושפזת בבית החולים במצב קשה: “זה היה עניין של עוד יממה ולא היינו מדברים באותה שפה. היא לא יציבה, מורדמת ומונשמת ונשקפת סכנה לחייה. היא הגיעה בהכרה מעורפלת, אנחנו יודעים מבדיקות שערכנו שמצבה כתוצאה מכך שלא קיבלה תרופות, שמחזיקות אותה בחיים. החוסר של התרופות האלה בדם היה קיצוני”.

06:10 – בכיר בג’יהאד האסלאמי, דאוד שיהאב, לאל-ג’זירה: הארגון מעוניין ותומך במאמצי המתווכים להרחיב את העסקה להחזרת חטופים. בתמורה לאזרח ישראלי חטוף נדרוש שישראל תשחרר שלושה אסירים פלסטינים. באשר לחיילים, המחיר יהיה שונה. לא נסכים להארכת ההפוגה במלחמה בתמורה לרגיעה

04:30 –  שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן שוחח עם שר החוץ המצרי סאמח שוקרי על “המצב בעזה”, והודה לו על הסיוע המצרי בהסכם לשחרור החטופים ובהכנסת הסיוע ההומניטרי לרצועה. השניים דנו על “מנגנון שיאפשר להגביר את הכנסת הסיוע לעזה, ולהקל על יציאתם של אזרחי ארה”ב ואזרחים זרים נוספים מהרצועה”.

בלינקן חזר על “המחויבות האמריקנית לפעול לצמצום הנזק לתושבי הרצועה, ועל התנגדותה של ארה”ב מפינוי עזתים”. עוד הדגיש שר החוץ האמריקני כי “ארה”ב מחויבת לעבודה משותפת עם מצרים ושותפות אזוריות נוספות להקמת מדינה פלסטינית יציבה”.

02:00 – תאילנד: שלושת החטופים ששוחררו אתמול במצב טוב

ראש ממשלת תאילנד סרטה תוויסין התייחס הלילה לשחרור שלושת האזרחים התאילנדים אתמול משבי חמאס. בציוץ ב-X (טוויטר לשעבר) כתב תוויסין שהוא “שמח” על השחרור והוסיף כי מצבם של השלושה טוב, והם לא נזקקו לטיפול רפואי. בהודעה רשמית מטעם הממשלה הוסיפו כי “15 אזרחים תאילנדים עדיין מוחזקים בשבי בעזה, אנו ממשיכים לעשות את כל המאמצים כדי להבטיח את שחרורם בהקדם”.

00:15 –  צבא ארה”ב ביצע פשיטה ושחרר את מיכלית הנפט שנתפסה אתמול בבוקר סמוך לחופי עדן בתימן – כך לפי גורם אמריקני רשמי שצוטט ברויטרס. על פי דיווחים, חמושים “לא מזוהים” השתלטו על המיכלית שבבעלות ישראלית, Central Park.

סנטקום, פיקוד המרכז של צבא ארה”ב, הודיע כי שוגרו הלילה מאזור שבשליטת החות’ים בתימן שני טילים בליסטיים לעבר ספינת המלחמה USS Mason, שסייעה אתמול בחילוצה של המכלית. שני הטילים נפלו בטווח קצר בים ולא היו נזק או נפגעים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.