. | יום י"ג כסלו ה׳תשפ״ד 26.11.2023

קבוצת החטופים השנייה הגיעה; הפעימה השלישית בדרך

13 הישראלים ששוחררו אמש מעזה הועברו לבתי רפואה במרכז הארץ והתאחדו עם בני משפחותיהם | ישראל קיבלה לידיה את רשימת השמות של קבוצת הישראלים השלישית שצפויים להשתחרר הערב (ראשון) משבי חמאס. בני  משפחותיהם עודכנו | יו"ש: שישה מחבלים חוסלו ותשעה מבוקשים נעצרו בפעילות צה”ל בג’נין
קבוצת החטופים השנייה הגיעה; הפעימה השלישית בדרך
צילום: דו"צ


היום ה-51 למלחמה: ישראל קיבלה לידיה את רשימת השמות של קבוצת הישראלים השלישית שצפויים להשתחרר הערב (ראשון) משבי חמאס. בני  משפחותיהם עודכנו.

13 הישראלים ששוחררו אמש הועברו לבתי רפואה במרכז הארץ והתאחדו עם בני משפחותיהם. מנהל בית הרפואה לילדים ‘ספרא’ במרכז הרפואי שיבא תל השומר, לשם הובאו 12 מהם, עדכן: “ימי השבי ניכרים עליהם, אך איש מהם לא יזדקק להתערבות רפואית”.

מיה רגב, שנפצעה בעת החטיפה ממסיבת הטבע ברעים, הועברה לבית הרפואה סורוקה. מצבה בינוני ולא נשקפת סכנה לחייה.

תיעוד ראשון מכניסת קבוצת החטופים לשטח ישראל, אמש מוצ"ש:

תיעודים מהמפגש הראשוני של החטופים עם משפחותיהם, בשובם לשטח ישראל הלילה:

 

 

עדכונים:

10:00 –  הרמטכ”ל הרצי הלוי באיגרת לחיילי צה״ל ומפקדיו: “צה”ל ולוחמיו נלחמים בעוז ושומרים על חיי אנשינו ועל ערכי צה”ל. הצלחנו ליצור תנאים למתווה המדיני לשחרור ראשון של ילדים ואימהות. עם השלמת המהלך נשוב להילחם במלוא הנחישות, להמשך שחרור החטופים ועד לפירוקו של חמאס”.

09:40 – גורמים בישראל מעריכים כי המכשולים היום עלולים להיות גבוהים ובעייתיים עוד יותר. המשבר אתמול נגרם בשל פער בין מה שהסכימה לו ישראל ובין מה שהבין חמאס שיקבל, במיוחד ביחס לשאלה אחת: מספר משאיות הסיוע לצפון הרצועה.

09:40  –  דובר צה”ל בערבית, סא”ל אביחי אדרעי, הזהיר שוב את תושבי רצועת עזה: “אל תעברו לדרום ואדי עזה, אל תנסו לעבור לצפון הרצועה, אסור להיכנס לים, אסור להתקרב לטווח של קילומטר מהגבול. למען בטיחותכם – צייתו להוראות אלה”.

09:15 –  חדשות 12: חלק מהנשים המבוגרות מניר עוז שהשתחררו ביום שישי הספיקו לספר לקרוביהן מעט ממה שעבר עליהן בשבי. הן סיפרו שלא עברו עינויים או התעללות, אך נתנו להן מעט מוצרי מזון והן היו צריכות לבשל לעצמן ולילדים האחרים יחד עם יתר החטופים.

עוד הן סיפרו כי בשבועיים האחרונים אזלו המוצרים, הם נאלצו להסתפק במנות אורז מועטות והיו רעבים מאוד. בת דודתו של קרן מונדר, מרב מור רביב, סיפרה: “היו ימים שלא הייתה אספקה אז הם אכלו רק פיתות. לא עינו אותם, אבל היו ימים שבקושי היה להם אוכל, בימים האחרונים אכלו רק מעט מאוד אורז”.

08:30 –  תמונות ראשונות שהגיעו הלילה מבית הרפואה שיבא תל-השומר מראים את המפגשים הראשונים של חלק מהחטופות ששוחררו בפעימה השנייה עם בני משפחתן. אמילי הנד בת ה-9, שאביה בתחילה התבשר כי נרצחה ורק בהמשך התברר שנחטפה, התחבקה איתו בבית החולים. הילה רותם שושני, שאימה רעיה נותרה בשבי, תועדה מתחבקת עם דודה.

08:20  –  דובר צה”ל בשפה הערבית, סא”ל אביחי אדרעי, מסר כי אתמול נכנסו 200 משאיות של סיוע הומניטרי לארגוני הסיוע ההומניטריים הבינלאומיים ברצועת עזה דרך מעבר רפיח, לאחר שעברו בידוק ביטחוני במעבר ניצנה.

08:10 – מיה רגב, בת 21 מהרצליה, נחטפה מהמסיבה ברעים – והיא אחת מהמשוחררים בפעימה השנייה. בסרטון שפרסם חמאס מרגע השחרור מהשבי, היא נראית מתהלכת על קביים כשאחת מרגליה עם תחבושות ומועברת לאמבולנס. עם הגעתה לישראל, היא פונתה לבית הרפואה סורוקה וצפויה לעבור ניתוח ברגלה במהלך היום. מצבה בינוני ולא נשקפת סכנה לחייה.

07:50 – בחמאס העבירו מסר לישראל דרך קטר שאינם מצליחים לאתר את אימה של הילה רותם-שושני, רעיה, ואת אחיה של מיה רגב – איתי. לכן, בארגון הטרור הציעו לשחרר מהשבי נשים מבוגרות במקום הילה ומיה, כדי לא להפריד משפחות.

06:10 – שישה מחבלים חוסלו ותשעה מבוקשים נעצרו בפעילות צה”ל בג’נין.

04:45 – בדוחא מקווים שהפסקת האש בין ישראל לחמאס תוארך מעבר לארבעה ימים – כך לפי דובר משרד החוץ הקטארי. בריאיון שקיים מאג’ד אל-אנסארי ב-CNN הדגיש: “אנו מקווים שהמומנטום של שחרורי החטופים והפסקת האש לארבעה ימים יאפשר לנו להאריך את ההפוגה ולהגיע לסיכומים נוספים”.

03:30 – 12 חטופים הגיעו לבית הרפואה שיבא להערכה רפואית.

02:35 – חמאס שחרר סרטון בו נראים 13 המשוחררים הישראלים בפעימה השנייה, מועברים מידי המחבלים לצוותי הצלב האדום.

02:30 –  תושבי אל-בירה ליד רמאללה קיבלו בחגיגות את האסירים הביטחוניים ששוחררו. בתיעוד, חלק מן התושבים נצפים מנופפים בדגלי חיזבאללה.

02:25 – ראש ממשלת תאילנד, סרטה תוויסין, בירך על שחרורם של 4 אזרחי תאילנד משבי חמאס: נאטהפון אונקאו, חומקריט חומבואה, אנוצ’ה אנגקו ומני ג’ירחאט. תוויסין אמר כי “מהבדיקה הגופנית הראשונית עולה כי כולם בריאים ואף לא אחד נזקק לטיפול רפואי דחוף”.

02:20 –  ישראל קיבלה את רשימת החטופים שישוחררו בפעימה השלישית. משפחות החטופים שישוחררו בפעימה השלישית עודכנו.

01:55 – אחרי 50 ימים בשבי חמאס, ראש ממשלת אירלנד התייחס לשחרור אמילי הנד שנחטפה, אלא שטען כי הילדה רק “הלכה לאיבוד”. “זהו יום של שמחה עבור אמילי הנד ומשפחתה”, כתב ליאו ורדקר בציוץ הזוי. “ילדה תמימה שהלכה לאיבוד ועכשיו נמצאה וחזרה”.

איילון לוי, דובר מערך ההסברה לתקשורת הזרה, תקף אותו: “אמילי הנד לא ‘הלכה לאיבוד’, היא נחטפה באכזריות על ידי חוליות המוות שטבחו בשכניה. היא לא ‘נמצאה’. חמאס ידע היכן היא כל הזמן והחזיק אותה בציניות כבת ערובה. חמאס לא ענה לתפילותיך, הוא ענה ללחץ הצבאי של ישראל”.

01:15 – שר הגנה האמריקאי לוייד אוסטין שוחח עם שר הביטחון גלנט. השר בירך את מקבילו על שובם של החטופים והדגיש את חשיבות התפקיד שממלאות ישראל, קטאר ומצרים ביישום ההסכם וטען כי הסיוע ההומניטרי צריך לגדול.

01:13 –  בשעה זו עוזבים 17 החטופים השבים ארצה, בהם 13 אזרחים ישראלים וארבעה אזרחים תאילנדים, את נקודת המפגש בשטח ישראל. החטופים השבים עברו הערכה רפואית ראשונית, אזרחית אחת כבר פונתה לפני כשעה לבית רפואה והאחרים יוצאים כעת בדרכם לבתי החולים שם יתאחדו עם בני משפחותיהם.

צה”ל, גופי הביטחון ומערכת הבריאות ערוכים להמשך קליטת חטופות וחטופים נוספים על פי המתווה שסוכם, לצד מוכנות צה״ל להמשיך לפעול ברצועת עזה.

01:00 – כוחות מג”ב איו”ש פועלים כדי למנוע מהפלסטינים לחגוג את שחרור המחבלים. במקביל, המחבלים ששוחררו זכו לקבלת פנים חגיגית באל-בירה, במפגן של חמאס שכלל חגיגות שמחה וקריאות הלל לארגון הטרור.

00:40 – שירות בתי הסוהר מעדכן: לאחר הפעימה השנייה של העסקה, שוחררו 39 אסירות בטחוניות ואסירים בטחוניים משלושה בתי סוהר -דמון, מגידו ועופר. במקביל, כוחות מג”ב באיו”ש פועלים כדי למנוע מהפלסטינים לחגוג את שחרור המחבלים.

00:30 – מיה רגב בת ה-21 מהרצליה, הראשונה מבין חטופות המסיבה ששוחררו, הוטסה לבית הרפואה סורוקה. מיה תעבור שם הליך רפואי דחוף. היא אינה בסכנת חיים אך נזקקת לטיפול רפואי, ובשל כך שוחררה מטעמים הומניטריים. אחיה איתי נותר בשבי.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.