COL | יום י"ג כסלו ה׳תשפ״ד 26.11.2023

בהתאם למצב בארץ: אירועי 'צמאה' יתקיימו במתכונת שונה

כבר למעלה מעשור שאירועי 'צמאה' בבנייני האומה בירושלים סוחפים אליהם אלפי יהודים מכל העדות והחוגים | שם נערכים התוועדויות, שיעורים, מופעים, מבחנים ויריד הספרים | השנה האירועים יתקיימו במתכונת שונה בעקבות המלחמה בארץ | הרב משה שילת: "החלטנו לערוך את 'צמאה' בקונספט שונה, נתפלל יחד ונבקש לפעול ניסים"
בהתאם למצב בארץ: אירועי 'צמאה' יתקיימו במתכונת שונה
באדיבות המצלם

בשלוש-עשרה השנים האחרונות אירועי 'צמאה' בבנייני האומה בירושלים מושכים אליהם רבבות יהודים, מכל הגוונים, שבאים אירוע המרכזי הסוחף, להתוועדויות הענק, לשיעורים, למבחנים וליריד הספרים המיוחד. 

במערכת שמאחורי אירועי צמאה הבינו כבר בשלבים המוקדמים של מלחמת 'חרבות ברזל׳, שהאירועים השנה יהיו שונים לנוכח הנסיבות המורכבות והכואבות.

במערכת החליטו לקיים אירוע בסגנון התוועדות אחדות משותפת, של תורה, תפילה וצדקה, דרך הניגונים הקדושים, המסוגלים לבקוע רקיעים.


את הניגונים יובילו ר' אברהם פריד ור' יונתן רזאל. באירועים גם ישאו דברי חיזוק ואמונה וקריאה לכל אחד ואחד להתחזק בתורה ובהידור במצוות, עם החיות הפנימית של תורת החסידות. 

כבכל שנה, האירועים יתקיימו בבנייני האומה בירושלים, במימון האגף לתרבות תורנית בעיריית ירושלים, ביוזמתו של ראש העיר, מר משה ליאון. 

יום לנשים יתקיים ביום רביעי, ט"ז בכסלו (29.11), ויום לגברים יתקיים ביום חמישי, י"ז בכסלו (30.11).


במהלך כל יום יעלו חמישה אירועים זהים, החל משעות הבוקר ועד לשעות הלילה המאוחרות. במתחם יתקיים גם יריד הספרי החסידות הענק המסורתי, שבו יוצגו גם ספרי חסידות חדשים רבים. ביום חמישי בלילה, במוצאי שבת וביום ראשון, יתקיימו התוועדויות חיזוק, בראשות משפיעים נודעים.


הרב משה שילת: "התלבטנו ימים רבים אם נכון וראוי לקיים את התוועדות י"ט כסלו 'צמאה' השנה ובאיזו מתכונת. כשראינו את דברי הרבי לאחר מלחמת יום כיפור שיש לקיים את חגיגות י"ט כסלו והשמחה תמתיק דינים החלטנו כמובן לקיים את צמאה, ובקונספט שונה מהרגיל, וזה בע"ה יחזק ויגביר את הרוח.

בחודש כסלו, חודש הגאולה והאור נבקש לפעול ניסים, נתפלל יחד להחזרת השבויים והנעדרים, לרפואת כל הפצועים ולעילוי נשמת החללים הקדושים שמסרו את נפשם במערכה".

אירועי 'צמאה' המסורתיים לנערים ולנערות לא יתקיימו השנה בבנייני האומה, אלא בפורמט שונה בתוך מוסדות החינוך ברחבי הארץ וישתתפו בהם רבבות תלמידים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.