מערכת COL | יום י' כסלו ה׳תשפ״ד 23.11.2023

השליח בן ה-9 שסחף את חב"ד, עסקת החטופים וערב י"ט כסלו

ההכנות לאירועי י"ט כסלו, כלכלה בעידן מלחמה - האם זה הזמן לזוגות צעירים לחפש אחר קניית דירה, הצצה לכיתות הכוננות הפועלות ברחבי הארץ, הזווית ההלכתית והחסידית מאחורי עסקת השבויים ועוד |  תכנית "ליל שישי"
השליח בן ה-9 שסחף את חב
צילום רקע: דובר צה"ל | תמונות: באדיבות המצלמים

בצל המלחמה: גם הערב (חמישי) תכנית 'ליל שישי' לסוף השבוע בהגשת הרצל קוסאשוילי. וגם השבוע מוקדשת ברובה למלחמה ברצועת עזה, אבל בהחלט לא רק.

נתחיל דווקא עם שגרה חסידית. היום, חג הגאולה של אדמו"ר האמצעי ואנחנו מתקדמים בצעדי ענק לעבר חג הגאולה-ראש השנה לחסידות י"ט כסלו. איך וכיצד ייראו אירועי צמאה בבנייני האומה? נהיה כאן עם הרב משה שילת, מנהל חב"ד לנוער, חב"ד בקמפוס בישראל ותורת חב"ד לבני הישיבות שיספר על ההתלבטויות ומאחורי הקלעים של ההפקה היהודית הגדולה בעולם, על האמנים הגדולים שיופיעו וגם על הביקוש הגדול דווקא בגלל המלחמה לחיזוק הרוחני שאירועי והתוועדויות צמאה מעניקים.



בהמשך יהיה כאן אברימי לוריא, הפרשן הכלכלי של עיתון המבשר, שידבר על מקורות הכסף של ישראל להמשך מימון המלחמה שכבר הגיע לעשרות מיליארדי שקלים, על תחזית הדירוג הקודרת של חברות האשראי, על המחיר שנשלם בעתיד הרחוק בגלל המלחמה הזאת, וכמובן איך לא: על שוק הנדל"ן שרתח רגע לפני המלחמה וכעת נמצא בקיפאון ובמגמת ירידה, ועל עתידם של הזוגות הצעירים שנמצאים לפני רכישת דירה ראשונה בחייהם.

כולנו מכירים את המיזם של השר לביטחון פנים איתמר בן גביר על חימוש כיתות כוננות בצורה של 'משמר אזרחי', אולם, מה קורה בשכונות החרדיות מאז המלחמה? את זה נשמע בשיחה עם רוני איילון, הירש בוגר יחדות קרביות בצה"ל, וכיום חרדי שמנהל את מיזם 'משמר העם' מטעם ארגון 'אחים לעורף' שמתרוצץ מצפון לדרום ובחזרה, זאת בכדי להכשיר אזרחים חרדים שייתנו מענה בטחוני לשכונות החרדיות הפזורות בכל רחבי הארץ. מהם הקריטריונים? וכיצד מכשירים אנשים שמעולם לא אחזו בנשק לתפקד בזמן אמת מול אויבים אכזריים? 

עסקת החזרת השבויים שאושרה אמש בממשלה מעוררת לא מעט סערות. אנחנו ניגע בתוכנית גם בהיבט הצבאי וגם בהיבט ההלכתי של מצוות פדיון שבויים בזמן מלחמה. יהיה כאן הדיין הרב הגאון יהודה לייב נחמנסון, ראש כולל הוראה ומשפט לדיינות ברחובות, שידבר על הצדדים ההלכתיים של העניין. מצד אחד על חשיבותה הגדולה של מצוות פדיון שבויים, ומצד שני הוא אומר, כאן זה לא מקרה של "אין פודים יותר מכדי דמיהן", לא מדובר כאן על כסף בכלל. כל העניין של תמחור לא הוגן בעסקאות שבויים הוא כאשר מדובר בממון... כאן מדובר בחיים של רבים אחרים המונחים על המאזניים הוא מציין. והוא גם יביא את דעת הרבי בעניין. 

בהיבט הצבאי של עסקת השבויים נשוחח עם אלוף במילואים וראש המל"ל לשעבר יעקב עמידרור שידבר על החמצת יעדי הלחימה ועל הקרדיט של ישראל להמשך המלחמה כשהפסקת האש תיכנס לתוקף. האם תהיה לנו הזדמנות שניה לתקן ומהם היעדים החדשים שצריכים להיות למלחמה הזאת שעדיין לא הגיעה לסיומה?

לסיום, את ניגון השבת שלנו בתוכנית יבחר לא אחר מהשליח הצעיר אברימי פיזם שכבר קצר מחמאות ותשואות בכינוס השלוחים העולמי בניו יורק פני כשבועיים ובסדרת ראיונות נוספים שהעניק לכלי תקשורת רבים בחן מיוחד ושובבי.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.