מערכת COL | יום י' כסלו ה׳תשפ״ד 23.11.2023

נשיא ארגנטינה בריאיון לכפר חב"ד: "רוצה לנסוע שוב לאוהל"

חאבייר מיליי שזכה בניצחון סוחף ודרמטי והוכרז כנשיא החדש של ארגנטינה  העניק ריאיון מיוחד לשבועון כפר חב"ד ובו דיבר על התלמיד שלו שדרכו הכיר את היהדות, על הצביעות של מנהיגי העולם ביחס לישראל, על הביקורים שלו בציון הרבי ועוד
נשיא ארגנטינה בריאיון לכפר חב
נשיא ארגנטינה הנבחר עם השליח הרב צבי גרינבלט

ארבעים ושמונה שעות אחרי היבחרו לתפקיד החשוב, העניק הנשיא החדש של ארגנטינה, חוויאר מיליי, ריאיון ראשון ובלעדי לכלי תקשורת בארץ - לעיתון 'כפר חב"ד' החב"די. העיתון פורסם הבוקר (חמישי) ועורר הדים ברחבי הארץ, כאשר עיתונאים בכירים שיתפו את תכניו.

מי שבהשתדלותו הרבה הריאיון הזה קוים, הם הרב חיים ברוך אוירכמן, מנהל משרד השלוחים בארגנטינה. לצד חותנו השליח הראשי, הרב צבי גרינבלאט.

מרכז התקשורת החב"די COL מפרסם קטעים מרכזיים מהריאיון - באדיבות שבועון 'כפר חב"ד'.

> שלום מר מיליי הנכבד. ראשית, שפע ברכות על בחירתך לנשיא ארגנטינה. יהודי המדינה שמחים מאוד בבחירתך וכך גם יהודי העולם, ויש להם סיבות טובות. מאיפה בדיוק נולד החיבור שלך ליהודים ולישראל?

"אני כלכלן במקצועי. לפני הרבה שנים, עוד בתקופה שהייתי מעביר שיעורים פרטיים בכלכלה, היה לי תלמיד חרוץ, בן למשפחה יהודית מהקהילה הספרדית בבואנוס איירס, ממשפחת 'סתהון' המפורסמת, בעלים של כמה מהמלונות והקניונים החשובים בארגנטינה.

"אותו התלמיד שלמען האמת התאים יותר להיות 'רב' מאשר להיות 'כלכלן', נהג לשאול אותי את השאלות הכי טובות במהלך השיעורים שנתתי. התפעלתי מאוד משאלותיו החריפות והתחלתי לחקור אותו מאיפה הוא ממציא כאלו שאלות חכמות ומחכימות כאחד. ואז הוא סיפר לי שבילדותו, וכן אחר כך בנערותו, הוא למד את התורה וגם את התלמוד בבלי בבית הספר היסודי ואחר כך בתיכון/בישיבה.


הריאיון עם נשיא ארגנטינה, בשער מוסף החדשות של 'כפר חב"ד' השבוע


"הלימוד הזה, כך סיפר לי התלמיד, פיתח את אופן המחשבה, ההשכלה וההתעמקות שלו וגרם לו צורת חשיבה שונה. מהרגע שהוא שיתף אותי בזה, התחילה אצלי התשוקה להכיר מקרוב את התורה הזו. כמובן שהלימוד וההתעמקות בה ובהיסטוריה של עם ישראל, חיזקו אצלי באופן אוטומטי את הקשר שלי עם היהדות בכלל ועם ישראל בפרט".

> נבחרת בדיוק בתקופה שבה ישראל נתונה תחת מתקפה קשה של טרור. איזה מסר יש לך להעביר לעם בישראל בפרט וליהודי העולם בכלל הנתונים לאנטישמיות לא פשוטה בחודש האחרון?

"לפי מה שלמדתי ולפי מה שקראתי על ההיסטוריה של עם ישראל ועל איך שהעם הזה שרד את כל האיומים, הפוגרומים, ההתקפות והרדיפות במשך כל שנות קיומו, וכן על איך שתמיד השם שמר עליהם והציל אותם מידי אותם אלו שעמדו עליהם לכלותם בכל דור ודור – אני בטוח ואין לי שום צל של ספק שכך יהיה גם עתה ואתם תנצחו בסוף.

"המסר שלי הוא שתמשיכו להאמין ולבטוח בהשם, להיות חזקים, איתנים ומאוחדים ובסוף כל העולם ייווכח באמת הנצחית שעם ישראל חי וקיים!".

ביקרת באחרונה בציונו הקדוש של הרבי מליובאוויטש. שתף אותנו בקשר שלך לרבי ובחוויות שלך מהביקור.

"האמת היא שלא זכיתי להכיר את הרבי באופן אישי, אבל רק בשנה האחרונה זכיתי לבקר כבר פעמיים באוהל של הרבי. ביקשתי שם את ברכתו הקדושה שאזכה להיבחר לנשיא ארגנטינה והברכה הזו התממשה בשבוע זה.


נשיא ארגנטינה הנבחר מספר על הרבי בערוץ טלוויזיה ארגנטינאי לפני בחירתו


"בפעם האחרונה שביקרתי שם, ערב ראש השנה האחרון לפני כחודשיים וחצי בערך, לאחר שהייתי באוהל הק׳ הלכתי לבקר גם בבית הפרטי של הרבי. הייתי גם בחדר האישי, חדר היחידות של הרבי, וגם אצל הרבנים מהנהלת המוסדות של תנועת חב"ד בעולם (הרב משה קוטלרסקי ובנו הרב מענדי. י"ל).

"קיבלתי שם את הספר 'חיים של משמעות' שמיוסד על תורתו של הרבי מידו של עורך הספר (הרב סימון ג'ייקובסון. י"ל). הוא סיפר לי איך קבוצה של תלמידי חכמים ישבו והקשיבו בכל שבת לדבריו הקדושים של הרבי, ושמרו בזיכרונם את כל דבריו שנאמרו במשך שעות רבות על פרטיהם ודקדוקיהם כדי להורידם לכתב לאחר צאת השבת.

"אני חייב לומר שזו הייתה עבורי חוויה רוחנית אדירה ממעלה ראשונה, וברצוני לנסוע שוב בקרוב לאוהל של הרבי כדי להודות לו על הברכות שהתקיימו במילואן ולבקש את ברכתו להצלחה רבה במילוי תפקידי בתור נשיא ארגנטינה בפועל".

> אמרת שאם תבחר לנשיא ארגנטינה, תעביר את שגרירות המדינה לעיר הבירה ירושלים. האם אכן תעשה זאת, ואם כן, מה מסמל הצעד הזה בעיניך?

"אני מתכוון לעמוד במילותיי ולקיים את דבריי. ירושלים היא בירת ישראל והעברת השגרירות לעיר הקודש מסמלת עבורי את ההכרה שלנו בזה. כולי תקווה ואמונה שכך יעשו עוד מדינות רבות בעולם".

> הריאיון המלא מתפרסם במוסף החדשות של 'כפר חב"ד'

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.