הרב אשר פרקש | יום ט' כסלו ה׳תשפ״ד 22.11.2023

מה שהתלמידים כאן כתבו על הרב לפידות / הרב אשר פרקש

המשפיע בבואנוס איירס בארגנטינה הרב אשר פרקש בטור אישי על דמותו של ידידו, להבחל"ח הרב שלום לפידות, שהלך לעולמו בשבוע שעבר והותיר אחריו משפחה חסידית עניפה
מה שהתלמידים כאן כתבו על הרב לפידות / הרב אשר פרקש
הרב לפידות ופרקש בימים עברו

משפחה יקרה וידידים נאמנים!

הלב מסרב לעכל, קשה מאוד הכתיבה, אין מילים לבטא את התחושות אבל כמה מילים אני חייב לכתוב לכבוד האיש הגדול הזה, גם בתור קרוב משפחה וגם בתור שותף לעבודה הרבה שנים יחד.

את רב שולי הכרתי טיפה עוד בתור בחור צעיר אצל הרבי לפני שהתחתנתי עם משפחת לפידות ולפני שהכרתי את ארגנטינה. בחור צעיר שהכרת פניו ענתה בו פנים של יראת שמים, תמימות וטהרה, וכפי שכבר סיפרו כאן, כל רגע פנוי עם ספר ביד לומד ומתעמק.

שנים אחר כך נפגשנו בשליחות בארגנטינה ועבדנו יחד זה לצד זה. המסירות לתפקיד, הרצינות, האמפתיה הכנה לכל תלמיד, ההקשבה והסבלנות, הרצון לעזור לכל אחד ולקדם אותו, הסבלנות להסביר שוב ושוב את דברי הגמרא, ההתלהבות בעת מסירת השיעור, הריתחא דאורייתא שהיו יכולים לשמוע גם בפרוזדור ובחדרים הסמוכים, הדיבורים הלבביים בעת ההתוועדויות, המסרים הכנים והלבביים, בפשטות וברצינות, השיחות באסיפות הסגורות לחשוב לטובת כל בחור ולחפש עצות איך לקדם אותו, לשים את טובת הזולת לפני כבוד עצמו - כל אלו ועוד הם מחזות שניצבים מול עיני כמו חיים היום.

מהדברים שנכתבו כאן בימים האחרונים על ידי תלמידיו (רובם כתבו בספרדית) רואים בעליל את ההערכה והכבוד ואסירת התודה של תלמידיו שחבים לו את חייהם הגשמיים והרוחניים, אבל אני חייב לציין דוקא על הפן הגשמי, הסיוע בגוף ובממון, בזמן שהמצב הגשמי בארגנטינה לא האיר פנים בלשון המעטה, ובזמן שהיה קושי אמיתי להגיע לסוף החודש כפשוטו. הרי כשהיה מדובר לעזור לבחור להסתדר בגשמיות, אם זה לעזור לו לנסוע לישיבה, לשלם שכר לימוד, להגיע לחתונה או סתם כך דמי כיס - הוא היה משקיע כל כולו, בלב רחב ובעת הצורך גם נלחם כאריה כדי להשיג מה שצריך לטובת אותו בחור למרות שזה עלה לו ביוקר תרתי משמע. 

יחד עם גדולתו בתורה בהתמדה ושקידה וביראת שמים הרי כפי שכולם ציינו כאן הוא בלט באהבת ישראל וברגישות לזולת, עבודת המדות זה היה מהותו ואת זה הוא הנחיל לתלמידיו יותר מכל. באופן אישי אני נזכר בפגישה סגורה שהיתה לנו פעם והוא דיבר איתי שעה ארוכה על מאמר חז"ל במסכת ברכות (דף כח): מכותלי ביתך ניכר שאתה פחמי, אמר לו אוי לו לדור שאתה פרנסו שאי אתה יודע בצערן של ת״ח וכו׳, על הצורך של כל מנהיג ציבורי, רב שליח או משפיע לדעת מה קורה בבית של אנשי קהילתו, שיחה זו צרובה בזכרוני עד היום.

יש הרבה מה לכתוב אבל רציתי לפחות לשתף במילים אלו ולאחל למשפחה כולה תנחומיי הכנים שיזכו להמשיך את המורשת של האיש הגדול הזה באהבה ובאחוה והשם יתברך ינחמינו במנחם משיב נפשינו בגאולה השלימה והקיצו וירננו שוכני עפר והוא בתוכם.

להשתתפות בקרן הסיוע שהוקמה עבור משפחתו העניפה > לחצו כאן

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.