מנדי ברגר | יום ח' כסלו ה׳תשפ״ד 21.11.2023

על סף סגירה: מסתמנת עסקה לשחרור חטופים משבי החמאס

מקור המעורה בפרטי עסקת החטופים סיפר ל'כאן חדשות', כי קטר צפויה לפרסם היום את פרטי ההסכם. המהלך על סף סגירה • אהוד יערי מפרסם ב'חדשות 12' כי לפי מקור בכיר בחמאס ישראל נדרשת לבצע כמה תנאים לפני סגירת העסקה • בדומה לדיווחים בסוכנויות הידיעות השונות, אמר גורם ישראלי בכיר, שסוכם לשחרר 50 חטופים, והיתר – עד 100 – ישוחררו תמורת הארכת הפסקת האש. החטופים שישוחררו הם ילדים, אמהותיהם ונשים נוספות
על סף סגירה: מסתמנת עסקה לשחרור חטופים משבי החמאס
חיילים נלחמים מול האויב בתוך רצועת עזה. צילום: דובר צה"ל

היום ה-46 למלחמה: כשברקע ממשיכים הדיווחים על עסקת החטופים המתבשלת, עשרות רקטות וטילי נ”ט נורו לעבר מוצבים ויישובים בצפון על ידי החיזבאללה לצד רחפנים מתאבדים. צה”ל הגיב במתקפות על יעדי חיזבאללה. ברצועת עזה צה”ל מעמיק את האחיזה בצפון הרצועה.

מקור המעורה בפרטי עסקת החטופים סיפר ל'כאן חדשות', כי קטר צפויה לפרסם היום את פרטי ההסכם. המהלך על סף סגירה.

לצד זאת, אהוד יערי מפרסם ב'חדשות 12' כי לפי מקור בכיר בחמאס ישראל נדרשת לבצע כמה תנאים לפני סגירת העסקה: החזרת תנאי האסירים הביטחוניים בבתי הכלא למצבם הקודם, לפני ששב”ס שינה זאת, והפסקת אש שתכלול הפסקת טיסות של חיל האוויר בשמי הרצועה.

בנוסף, בתמורה לשחרור 50 חטופים בעלי אזרחות כפולה – ישראל תצטרך לשחרר 399 אסירים, ובהם נשים וקטינים; הכנסת 300 משאיות של אספקת מזון, ציוד רפואי ודלק לרצועה. לפי אותו מקור, בכל יום ישוחררו 10 חטופים, תמורת 30 אסירים פלסטינים.

עוד פורסם ב'חדשות 12', שגורם ישראלי בכיר אמר הבוקר, כי אמנם יש עוד עבודה טכנית לעשות אבל אכן מתקרבים מאוד לעסקה להשבת עשרות חטופים שמוחזקים בעזה. בדומה לדיווחים בסוכנויות הידיעות השונות, גם הגורם אמר שסוכם לשחרר 50 חטופים, והיתר – עד 100 – ישוחררו תמורת הארכת הפסקת האש. החטופים שישוחררו הם ילדים, אמהותיהם ונשים נוספות.

מקור המעורה בפרטים מסר לסוכנות הידיעות AFP שהעסקה המסתמנת תכלול שחרור של 100-50 חטופים שמוחזקים בידי חמאס והג’יהאד האיסלאמי, בהם חטופים בעלי אזרחות זרה – אך לא חיילים. בתמורה, ישראל תשהה את הפעילות הקרקעית ברצועה – ותגביל את התקיפות האוויריות. כמו כן, ישוחררו 300 אסירים פלסטינים שמוחזקים בבתי הכלא בישראל, בהם נשים וילדים.

ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמאעיל הנייה אמר לסוכנות הידיעות רויטרס, כי אנחנו מתקרבים להגיע להסכם שביתת נשק. חמאס מסר את התשובה שלו לגורמים הרשמיים בקטר. הוא לא הוסיף פרטים על תנאי ההסכם הפוטנציאלי. בכיר אחר בארגון הטרור אמר לאלג’זירה כי ההסכם יכלול שחרור נשים וילדים חטופים בתמורה לשחרור נשים וקטינים פלסטינים שמוחזקים בבתי כלא בישראל.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.