מערכת COL | יום ו' כסלו ה׳תשפ״ד 19.11.2023

ארגון הטרור הצית בית כנסת והכריז על חב"ד כ"רשת ריגול"

טרוריסטים פגעו בבית הכנסת המשמש כבית חב"ד בבירת ארמניה והציתו אותו. בהמשך טענו ש"תנועת חב"ד סיבכה את רוב מדינות העולם ברשתה" והשתמשו במוטיבים אנטישמים שונים | הפרטים המלאים ותיעוד מהפיגוע
ארגון הטרור הצית בית כנסת והכריז על חב
ההצקות לבית הכנסת בארמניה

בית הכנסת 'מרדכי נביא' הממוקם בירוואן, בירת ארמניה, ומשמש גם כבית חב"ד, הועלה באש ביום רביעי האחרון. ארגון הטרור המכנה עצמו 'הצבא לשחרור ארמניה' (ASALA) נטל את האחריות לפיגוע וטען בהודעתו כי "תנועת חב"ד סיבכה את רוב מדינות העולם ברשתה".

הצהרת ארגון הטרור פורסמה תוך שימוש בדפוסים אנטישמיים עתיקים. ארגון המחבלים טען ש"בעלי הבית של חב"ד יושבים בארה"ב ובפלסטין הכבושה ומשם כל סוכני חב"ד מקבלים הנחיות".

יצוין, כי זוהי ההתקפה השנייה של אותו ארגון טרור על בית הכנסת בירוואן בחודשיים האחרונים, בראשות השליח הרב גרשון-מאיר בורשטיין. במקרה הראשון הם טענו כי פעלו כדי למחות נגד הקשרים ישראל לאזרבייג'ן, וההצתה השנייה הייתה, כדבריהם, "תגובה" לפעולה של ישראל בעזה. "המבצע השני הזה בוצע בסולידריות עם תנועות ההתנגדות הפלסטיניות והלבנוניות נגד הציונות".

ישנו איום מפורש לעתיד בהצהרת ארגון הטרור הזה ASALA: "אם ההתקפות החמושות של המשטר הציוני על הרובע הארמני של ירושלים ותפיסת רכושה של הכנסייה הארמנית לא ייפסקו, המבצע הבא שלנו יהיה מחוץ לארמניה". זה מרמז על המצב בירושלים שבו החברה הישראלית שכרה את הקרקע של הפטריארכיה הארמנית לבניית מלון.

לאחר המתקפה הראשונה על בית הכנסת הכריזה ממשלת ארמניה כי היא תגן על הקהילה היהודית. אך בעת הפיגוע לא היו שם שומרים ולא נמצאו מצלמות בסביבת הבניין.

הארגון התאמן בעבר עם מחבלים פלשתינים במחנות של אש"ף בלבנון ואף השתתף בקרבות נגד ישראל ב-1982.

לפי משרד התפוצות הישראלי, רמת האנטישמיות בארמניה עולה באופן קיצוני. היא מושפעת מהאיראנים, הרואים בארמניה את בעלת בריתה הקרובה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.