חרדים10 | יום ו' כסלו ה׳תשפ״ד 19.11.2023

יירוטים בצפון; שלושה חללי צה”ל הי"ד, נפלו בקרבות בעזה

 בצפון: שוגרו מיירטים לעבר מספר מטרות אווירית חשודות שחצו משטח לבנון לעבר שטח הגליל העליון | הותרו לפרסום שמותיהם של שלושה חללי צה”ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם | מתחילת המלחמה עודכנו משפחותיהם של 236 חטופים ו-378 חללי צה”ל
יירוטים בצפון; שלושה חללי צה”ל הי
שלשת החללים, הי"ד (דו"צ)

עדכונים שוטפים:

צוות הקרב של חטיבת הצנחנים בשיתוף עם כוחות שריון, הנדסה וחיל האוויר נלחמים בשכונת שיח עג׳לין ושכונת רימאל ופועלים לאיתור והשמדת תשתיות ונכסים של ארגון הטרור חמאס. במסגרת הלחימה איתרו הלוחמים כ-35 פירי מנהרות, אמצעי לחימה רבים וחיסלו מחבלים.

וידאו: דו"צ

 

13:22 – דובר צה”ל מדווח כי בהמשך להתרעה על חדירה של כלי טיס עוינים בצפון הארץ מוקדם יותר היום, שוגרו מיירטים לעבר מספר מטרות אווירית חשודות שחצו משטח לבנון לעבר שטח הגליל העליון, האירוע הסתיים. כמו כן, לפני זמן קצר זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מרחבים שונים בגבול הצפון. אין נפגעים.

12:23 – הותרו לפרסום שמותיהם של שלושה חללי צה”ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם: רס״ר (מיל׳) יקיר ביטון בן 34, מירושלים, לוחם בגדוד 8717, חטיבה 261, נפל אתמול (ש’) בקרב בצפון רצועת עזה. רס״ם (מיל׳) רני טחן בן 40, משדה נחמיה, סמב״ץ בגדוד 8717, חטיבה 261, נפל אתמול (ש’) בקרב בצפון רצועת עזה. רס״ן (מיל׳) חן יהלום בן 35, מכפר אז״ר, קצין בגדוד 8159 של חיל התותחנים, נפל ב- 18.11. ה’ יקום דמם.

11:30 – התרעה הופעלה בקיבוץ משגב עם שבאצבע הגליל, סמוך לגבול לבנון.

10:40 – אזעקות הופעלו בחצור הגלילית ובעמוקה שבגליל העליון בשל ירי רקטות.

10:33 –  אזעקות נוספות על חדירת כלי טיס עוין בצפון.  כמה דקות לאחר מכן, צה”ל הודיע שיירט כטב”ם מעל היישוב יראון שבגליל העליון.

10:29 –  בהמשך להתרעות בצפון הארץ לפני זמן קצר, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מטרה אווירית חשודה שחצתה מלבנון. כוחות צה”ל תוקפים בירי לעבר שטח לבנון.

10:15 – ההצבעה על הכנסת הדלק לרצועה בקבינט: בן גביר, סמוטריץ’ ורגב התנגדו. גדעון סער נמנע.

10:02 – דיווח על מספר נפילות במרגליות ובמנרה

09:51 – לאחר כ-10 שעות של שקט: אזעקות בעוטף עזה

09:20 – ערוץ אל-ערביה: 900 פצועים, נשים וילדים, ייצאו היום מרצועת עזה למצרים, ומשם לטורקיה, כדי לקבל טיפול רפואי

09:00 –  סגן מנהיג הג’יהאד האסלאמי, מוחמד אלהנדי, לאל-ג’זירה: אין לנו התנגדות לעסקה כוללת, הכול תמורת הכול, לפי דרישת משפחות השבויים והחטופים ברצועת עזה, או לעסקה חלקית, אזרחים תמורת אזרחים, ובנוסף לכך – רגיעה למשך חמישה ימים

08:56 – מטוסי קרב של צה”ל השמידו תשתיות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. זוהו כעשרה שיגורים של פצצות מרגמה לעבר מרחב שלומי שנפלו בשטח פתוח, צה”ל תוקף את מקור הירי בשטח לבנון.

08:31 – לאחר לילה שקט: אזעקות בגליל המערבי ביישוב בשלומי.

08:06 – ערוץ אלמנאר של חזבאללה: פגזים נפלו מדרום לעיירה א-נאקורה שבדרום לבנון

08:00 –  הפלסטינים מדווחים כי צה”ל פועל בעיירה ליד רמאללה, בכפר בורקין שליד ג’נין – ובמחנה הפליטים בלאטה שליד שכם. מוקדם יותר דווח כי צה”ל הרס את אנדרטת ה’שהידים’ במחנה הפליטים בלאטה.

08:00 – הקבינט אישרר את החלטת הקבינט המצומצם לאפשר הכנסת כמות דלק מוגבלת לעזה וקבע כי כל החלטה בעתיד בנושא הדלק תתקבל בקבינט המורחב ותכלול את נושא החטופים.

07:00 – כאן חדשות: ראש הממשלה נתניהו הבהיר בישיבת הקבינט, שנמשכה עד לפנות בוקר, את מה שעמד מאחורי ההחלטה לאשר הכנסת דלק לרצועה. נתניהו אמר לשרים שהתנגדו להחלטה: “אילו ישראל לא היתה מכניסה דלק לעזה, הרצועה היתה נכנסת למשבר הומניטרי”. נתניהו הוסיף כי אם ישראל לא היתה מקבלת את ההחלטה הזו, היא היתה מאבדת חלק גדול מהלגיטימציה הבינלאומית להמשך הפעולה בעזה, ואף היתה נחשדת כמי שמבצעת “פשעי מלחמה”.

גורם מדיני אמר לכאן חדשות: עזה היתה על סף משבר הומניטרי, שנמנע ברגע האחרון בשל ההחלטה להכניס דלק. לדבריו, הדלק שעובר לעזה נמצא תחת מנגנון פיקוח, אשר מבטיח שהוא לא יגיע לידי חמאס.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.