מערכת COL | יום ז' כסלו ה׳תשס״ו 08.12.2005

"שבת שכבתית" לבנות ומשפחות הצוות ב'בית רבקה'

JEM
במכללת "בית רבקה" שמים דגש רב על החינוך החסידי. הדבר בא לידי ביטוי באווירה, בתוכניות ובארועים לאורך השנה, ביחס האישי לכל תלמידה, "ובשבת השכבתית"- מושג שהפך למסורת. בשבת האחרונה פרשת תולדות נערכה "שבת שכבתית" – לבנות שנה א' ומשפחות הצוות החינוכי במלון אריסטון בטבריה. כבדו בנוכחותן המחנכות: הרבנית אשכנזי, הגב' רבקה גרינברג, הגב' שרה הלוי, הגב' עליזה נפרסטק, הגב' בתיה קמינצקי ומשפחותיהן. תמונה ענקית של הרבי ושלט גדול, עליו נושא השבת "ואלה תולדות – תולדות חב"ד" קדמו בברכה את התלמידות. ביום שישי בצהריים, כהכנה לשבת, צפו התלמידות בסרט "מסע אל תולדות חב"ד". לאחר הדלקת הנרות התכנסו כולן לפאנל בנושא "מורות הדרך דרך הניגון" והקשיבו לתאור רגעים אישיים ומרגשים של המחנכות שלהן, בזיקה לניגונים שנגנו, על פי סדר האדמורי"ם. מרגש היה לשמוע על חוויות רוחניות מהפעם הראשונה בו ראו את הרבי, מהשתטחות על האוהלים של רבותינו נשיאנו, מניסים מיוחדים שארעו, ועוד.
לאחר מכן נהנו התלמידות מדבריו של הרב יוסף יצחק קמינצקי הנושא "תודות חב"ד – אבן היסוד בחסידות חב"ד". דבריו שילבו בסיפורים מענינים שאינם ידועים: בלחלוחית חסידית.

קבלת שבת ותפילת ערבית משולבים בניגונים מתוך התלהבות וחיות היון מעין המשך לדברים אלו.

במהלך סעודת השבת רתק בדבריו הרב משה חפר מנהל המכללה. הוא שיתף את התלמידות בחויותיו המיוחדות והרגשתו הפנימית בשובו מכינוס השלוחים ב- 770 ועל חובתנו המיוחדת ביציאה לשליחות כדי להכין את העולם לביאת משיח. הרב חפר קישר את דבריו למכתב הרבי שחולק לתלמידות בסעודת השבת – מכתב הנושא את התאריך "ערב שבת קודש פרשת תולדות" ומיועד להנהלת סמינר בית רבקה בכפר חב"ד. במכתב זה מדגיש הרבי את תפקידה של בת "בית רבקה" כרבקה אמנו – שושנה בין החוחים- שונה מהסובבים אותה ודוגמא חיה להתעלות בקודש. דבריו שנבעו מעומק הלב חדרו ללב התלמידות כולן.

"מהותה של חסידות חב"ד ותפקידה של בת חב"ד"- היה הנושא עליו התוועד שעות ארוכות הרב ויכנין – האורח לשבת זו. דבריו, דברי חסידות עמוקים אך בשפה ברורה לכל נפש, מוסברים בטוב טעם ומתובלים בסיפורים חסידיים, נשמעו בקשב רב ובהתענינות מיוחדת. עד לפנות בוקר המשיכו התלמידות להתוועד עם מורותיהן ובינן לבין עצמן. הדבר לא מנע מהן לקום בזמן וכהכנה לתפילת שחרית, ללמוד בחברותות את שיחת הרבי לפרשת תולדות העוסקת "במעשה אבות סימן לבנים".

לפני קריאת התורה העמיק הרב נפתלי ליפסקר בדמותם של האבות ובהוראות למעשה שעלינו ללמוד מכל אחד מהם.
בסעודת השבת ריתק הרב אליעזר ברוד את הנוכחות בהסבירו בבהירות את שלבי התגלות חסידות חב"ד – כהכנה להתגלות משיח.

מתפילת מנחה ועד מוצאי שבת השתתפו התלמידות בחויה פעילה וחסידית במיוחד- במשחק "המיליונרית החסידית". התלמידות הוכיחו ידע רב והתמצאות ראויה לציון בתאריכי חב"ד, באמרות ופתגמי רבותינו נשיאינו, במנהגי חב"ד ועוד.
לאחר הבדלה וסעודת מלווה מלכה צפו התלמידות בסרט על תולדות חייו של הרבי בהפקת JEM .

התלמידות עלו להסעות המאורגנות לכל רחבי הארץ מתוך הכרת תודה מעומק הלב לרב משה חפר מנהל המכללה, לרכזות השכבה הגב' גיטי ברוד והגב' אסתי גופין ולמזכירה הגב' פרומה ליפסקר על המסירות, המאמצים וההשקעה בכל פרט.

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
אסתי!!!!!!
ח' כסלו ה׳תשס״ו
עלי והצלחי ברכותי
צ.ח
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.