מנדי ברגר | יום ג' כסלו ה׳תשפ״ד 16.11.2023

ה'טיפ' האחרון שהעניק הרב לפידות ז"ל לזוג בשבע ברכות

עדיף חיוך מזוייף על פני עצבות אמיתית: בשבת שבע ברכות נוהגים לומר דברי תורה ובדרך כלל הדוברים גם מוסיפים איזה טיפ לזוג הצעיר • בשבת שבע ברכות של חתני ובתי שהתקיימה לפני חודש ושבוע עמד דוד החתן, הרב שולי לפידות ודיבר ובסוף דבריו נתן להם טיפ שאומץ באחת על ידי כל השומעים • הרב זלמן וישצקי, שליח הרבי בבאזל שווייץ, בטורו השבועי, מיוחד ל-COL
ה'טיפ' האחרון שהעניק הרב לפידות ז
צילום: מענדי קורנט

בשבת שבע ברכות נוהגים לומר דברי תורה ובדרך כלל הדוברים גם מוסיפים איזה טיפ לזוג הצעיר.

בשבת שבע ברכות של חתני ובתי שהתקיימה לפני חודש ושבוע עמד דוד החתן, הרב שולי לפידות ודיבר דברים נפלאיםובסוף דבריו נתן להם טיפ שאומץ באחת על ידי כל השומעים, גם אלה שנשואים כבר כמה עשורים.

וכך הוא אמר: חתן יקר, שמעתי מחסידים בהתוועדות עצה טובה לחיים מאושרים, כל פעם כשאתה מגיע הבייתה שים חיוך על פניך רגע לפני הכניסה, כנס הבייתה עם חיוך. לחתן טרי שעוד לא התחיל את החיים זה נשמע פשוט וקל, למי שחי ומתנהל בעולמו של הקב״ה קצת יותר, זה לא נשמע קל ופשוט. לא פעם יש לאדם יום קשה ומאתגר מאוד, יש ימים לא קלים בחיים, ועל אלו הימים בדיוק דיבר אותו חסיד בהתוועדות, לפני הכניסה הבייתה שים חיוך על פניך ואז כנס.

הרב שולי המשיך והעלה את התמיהה שהייתה לכולם ואמר: אחד המשתתפים באותה התוועדות שאל את הדובר, אבל איך? אנו הרי אנשי אמת, לכל הפחות אנו שואפים להיות אמיתיים, וביום שבו אתה עצוב וכבד, איך זה תזייף ותעלה חיוך על פניך?

כאן אמר הרב שולי משפט אלמותי במבטא ארגנטינאי מתוק: ס׳איז בעסער א פאלשער שמייכל, ווי א אמתע עצבות - עדיף חיוך מזוייף מאשר עצבות אמיתית.

שבועיים אחרי חתונת חתני-אחיינו, התקיימה חתונת בנו של הרב שולי, אולי הוא חשב לומר את אותו הטיפ לבנו, אבל לצערנו הרב הוא לא הספיק להשתתף בשבת שבע ברכות של בנו, שכן בליל שבת בדרכו לבית הכנסת הוא נפצע קשה בתאונה, והשבוע השיב את נשמתו לבוראו.

הרב שלום מתיתיהו בן מנחם דניאל וטויבע, אני פגשתי אותך פעם אחת ושמעתי ממך אמרה אחת, פגישה אחת ואמרה אחת משני חיים שאני לוקח אותי וכבר מעביר הלאה בשמך. אלו שפגשו אותך הרבה וקיבלו ממך הרבה, אותם בטח העשרת עשרת מונים.

חברים יקרים, לכולנו ימים מאתגרים וקשים, ימים בהם החיוך אם ישנו, חיוך מזוייף הוא, אבל זכרו נא את דברי הרב שולי ז״ל: עדיף חיוך מזוייף על פני עצבות אמיתית.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.