מנדי ברגר | יום ג' כסלו ה׳תשפ״ד 16.11.2023

כשאדם מסתכל סביבו ורואה שצריכים אותו - זאת שליחותו!

מישהו יכול לכוון אותי מה הייעוד שלי בחיים? למה צריכים אותי? ועם כל האופציות שיש בעולם - איך אדע שבחרתי את הדבר הנכון? • מדור שבועי ב-COL: 'בודפוסט' - עם מסר לשבת קודש מאת הרב שמואל רסקין, שליח חב"ד בבודפשט בירת הונגריה
כשאדם מסתכל סביבו ורואה שצריכים אותו - זאת שליחותו!

מישהו יכול לכוון אותי מה הייעוד שלי בחיים? למה צריכים אותי? ועם כל האופציות שיש בעולם - איך אדע שבחרתי את הדבר הנכון? את השאלה הזו שאל בחור צעיר את הרבי, והרבי הציג בפניו את הנוסחה הבאה: כשהכישרון פוגש את ההזדמנות - פה השליחות!

זאת אומרת: כשאדם מסתכל סביבו, ורואה שצריכים אותו - שהכישורים שלו, שהמשאבים שלו, שהדברים שיש לו, עוזרים במקום שבו הוא נמצא - זו השליחות שלו. שם אסור לו להגיד "אני אחכה ליום מתאים", אלא מיד להתחיל לפעול בשליחות הזו. ואם יש קשיים? לא להירתע, זה סימן מלמעלה שאתה פועל נכון, ועליך להמשיך עם כל הכוח בשליחות המיוחדת הזו.

בפרשת השבוע אנחנו קוראים על יצחק אבינו. מוסבר בתורת החסידות, שהעבודה הפנימית של יצחק הייתה חפירת בארות. מה הכוונה? יצחק אבינו לימד אותנו שאנחנו צריכים לחפור, להתאמץ ולהתייגע, לראות איך אנחנו מוציאים את האוצרות החבויים שיש בתוכנו. לכל אחד יש מתנות נפלאות שהוא קיבל מהקדוש ברוך הוא, והוא צריך להשתמש בהם עם הכישרונות, עם היכולות, עם המשאבים שלו, ולהאיר את עצמו ואת סביבתו - זו השליחות שלנו!

חודש כסלו זה חודש חסידי במיוחד, שכן בי"ט כסלו אנחנו חוגגים את ראש השנה לחסידות, וכפי שאנו למדים ממה שאל הבעל שם טוב את המשיח 'אימתי קאתי מר?' (מתי יבוא אדוני), וענה לו המשיח: 'לכשיפוצו מעיינותיך חוצה' - כפי שדורשת תורת החסידות: כשכל אחד מאיתנו יחפור פנימה, יתאמץ ויתייגע להוציא מעצמו את כל הדברים הטובים ולהפיץ אותם החוצה, להשתמש בכל מה שיש לו בכדי להאיר את העולם!

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.