חיים גולדשטיין | יום א' כסלו ה׳תשפ״ד 14.11.2023

החזית הרוחנית: כינוס פעילי חב"ד בעיר התורה והחסידות

בסימן "ופרצת ימה וקדמה" נערך כינוס השלוחים ופעילי השליחות של קהילת חב"ד בעיר התורה והחסידות ביתר עילית.  כינוס השלוחים נערך השנה בביתר עילית בצל המלחמה, שמאות מהשלוחים שנוסעים כמדי שנה לכינוס בניו יורק נשארו בישראל, על מנת להמשיך להיות חלק מהחזית הרוחנית והגשמית של החיילים והמשפחות המפונות
החזית הרוחנית: כינוס פעילי חב
צילום: צבי קלאר

בסימן "ופרצת ימה וקדמה" נערך כינוס השלוחים ופעילי השליחות של קהילת חב"ד בעיר התורה והחסידות ביתר עילית.  כינוס השלוחים נערך השנה בביתר עילית בצל המלחמה, שמאות מהשלוחים שנוסעים כמדי שנה לכינוס בניו יורק נשארו בישראל, על מנת להמשיך להיות חלק מהחזית הרוחנית והגשמית של החיילים והמשפחות המפונות.

בשעת ערב נהרו למרכז חב"ד - 'היכל מנחם' בעיר עשרות שלוחי הרבי ופעילים בביתר עילית והסביבה. הנואם המרכזי הרב בנימין קרניאל מגדרה נשא דברים בפני השלוחים שהוא מתמצת בבהירות ובמתיקות מיוחדת את מטרת השליחות והמבצעים שייסד כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש זי"ע . הרב קרניאל הדגיש את החיות שנותנת השליחות למשפחה, שהוא מחזק את כלל הפעילים בעיר.

הרב חיים גרינברג מ'היכל מנחם' בעיר התורה והחסידות,  שגם האכסניה שמארגנת את הכינוס דיבר והביא משל מהפרשה שהקב"ה צר קלסתר פניו של יצחק  שיהיה דומה לאברהם'. "ברגע שחסיד לוקח על עצמו שליחות ומתמסר עליה, אז רואים עליו את ההשפעה המיוחדת שזה פועל עליו גם בגשמיות" אמר הרב גרינברג.

הרב מנחם הכהן רוט ממשפיעי קהילת וישיבת תומכי תמימים בעיר דיבר ושיתף רבות על הפעילות החסידית שנעשת על ידי הקהילה בעיר, תוך שהוא מכריז את החלטות הכנס בשלושת עיקרי "המעשה בפועל" שכל אחד מהשליחים ובני הקהילה יקחו על עצמם . מבצע מזוזה בבתי העיר, שליחות בבתי הכנסת, והרחבת החברותות בעיר בלימוד החסידות, שהוא מבקש מכל אחד מהמשתתפים שיביא עוד לפחות עוד אחד מאנ"ש שיצטרף לאחד משלושת היוזמות .

לאחר מכן נשא דברים ראש העיר הרב מאיר רובינשטיין תוך שהוא מציין בהתהלבות את כמות השלוחים והפעילים של חב"ד בעיר. הרב רובינשטיין בירך את השלוחים בהצלחה בכל מעשה ידיהם להרחבת הפצת מעיינות החסידות. הרב רובינשטיין גם הודה למארגנים ושיתף את הקשר המיוחד שיש לו שנים רבות עם קהילת חב"ד ושלוחיה. כמו"כ הודה לכלל המארגנים יו"ר ועד קהילת חב"ד הרב משה כהנא, והרב מאיר בר לב נציג הקהילה הנבחר, שפועלים רבות למען הרחבת והצלחת כרם חסידות חב"ד בעיר.
 
הנעימו בניגוני חב"ד במהלך כל האירוע הרכב מוסיקלי ע"י הזמר החסידי ר' אהרון פרוכטמן, לצד הגיטריסט ר' ישראל פרידמן, והר' יחיאל בריכטא עם האוקדיון. האירוע נחתם עם שידור חי ממעמד הכינוס העולמי בניו יורק, שכלל השלוחים מצטרפים למעמד, שבסופו נעמד הקהל לריקוד 'מארש ר"ח כסלו' המפורסם.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.