COL | יום כ"ט חשוון ה׳תשפ״ד 13.11.2023

באנקעט ו'ראל-קאל': כינוס השלוחים מפואר בתות"ל אלעד

בישיבת תות"ל אלעד זו כבר מסורת והשנה קפיצת מדריגה מרשימה: ה'באנקעט' לתמימים נערך בישיבה במוצ"ש במקביל לכינוס העולמי בניו יורק, בראשות ראש הישיבה הרב בלינוב, בהשתתפות רב קהילת חב"ד הרב ירוסלבסקי, שלוחי הרבי בארץ הקודש, ראש העיר ואורחים חשובים | גם מקומו של ה'ראל-קאל' המסורתי לא נפקד: הוכרזו שמות עשרות מתלמידי התמימים מהישיבה העומדים לימין הוריהם ומשפחתם במקום השליחות בארץ ובתפוצות
באנקעט ו'ראל-קאל': כינוס השלוחים מפואר בתות

בשעה 20:30, כבו האורות ועל מסכי הענק הוקרן וידיאו מיוחד של הרבי על כינוס השלוחים בכלל, ועל תפקידם של תמימים בפרט.

את האירוע הנחה בכשרון ובטוב טעם  הת' שמאי חן תוך שילוב סיפורים ממקום שליחותו בארגנטינה.

המנהל הרוחני הרב יעקב זכריה קטן הוזמן לבמה להקריא את הקאפ' של הרבי ומזמור כ' בתהילים לשלום החיילים ולהחזרת השבויים הביתה בקרוב בשלום, התרגשות רבה ניכרה בקרב התמימים.

ראש הישיבה הגאון הרב אברהם אשר בלינוב עמד על הנקודה, ש"למעשה הלימוד בישיבה הוא לא הכנה לשליחות, אלא זוהי השליחות עצמה לכל תמים שליח בישיבה - צו איינעמען די וועלט, בכל השבוע העבודה לכבוש העולם קטן, זה הגוף והנפש שלנו, ובימים שיוצאים למבצעים כובשים העולם הגדול.

"התנאי להצלחת השליחות היא ביטול מוחלט למשלח - לרבי נשי"ד, כמו שנא' אצל אאע"ה לך-לך מארצך וממולדתך ומבית אביך, ורק אז מגיעים ואברכיך ואגדלה שמך והי' ברכה."

רב קהילת חב"ד בעיר הגאון הרב שניאור זלמן ירוסלבסקי סיפר על ימי שהותו בבית חיינו בעת לימודיו בשנת ה'תשמ"ז, אז הרבי עמד במשך השנה על שני נושאים 'עשה לך רב' ו'בניית בתי חב"ד' בתוקף גדול.

בסיומה של אחת ההתוועדויות, עת הרבי חילק בקבוקי משקה לאלו העורכים מסיבות ואירועים, שהכניסו בקבוק בעש"ק למזכירות כנהוג אז, הנוכחים שמו לב לבקבוק קטן ושונה מהאחרים. בסיומה של החלוקה - להפתעת כולם - פתח הרבי שבקרוב ייערך כנס של ליובאוויטש בארה"ק וביקשו מברק ואכן נשלח, אך שכחו לבקש בקבוק משקה כהשתתפות שזהו דבר גשמי וממשי יותר, והסיבה לכך היא כי "פנו אלי...ולא פנים", והרבי מסר את הבקבוק בידי אחד הנוכחים שנסע לאה"ק.
הרבי סיכם שצריכים לזכור תמיד להסיב פנינו אל פני הקודש בבחינת לכתחילה ולא בדיעבד.

הרב שמואל גליצנשטיין שליח בצור יצחק, הי' האורח הראשי בכנס, הוא המשיך בקו של ראש הישיבה שלמעשה השליחות מתחילה כבר מעתה. התמים בונה את היסודות בין כתלי הישיבה.

עפ"ז הסביר קטע נדיר המודגש באופן מיוחד בשיחת כינוס השלוחים ה'תשמ"ז וכך נאמר שם: חיילי בית דוד גייט ארויס אויף שליחות און נעמט איין די וועלט'. ברור שהרבי לא מבקש שהתמימים יסגרו גמרות ויצאו להניח תפילין כל השבוע. אלא, ככל הנראה ההסבר הוא, שכעת בישיבה מתחילה השליחות בבנייה העצמית של הבחור.

כדי להמחיש את מהותו של שליח סיפר הרב גליצנשטיין שכשסיים את לימודי הסמיכה שלו באחת ממדינות אירופה, הזמינו רבני המכון עיתונאים לאירוע הסיום, העיתונאים שאלו את הבוגרים איך התחושה בסיום לימוד הקורסים לישוב סכסוכים. תורת הנאום ועוד. השיבו הבוגרים שאת זה כלל לא למדו.

אנחנו לומדים תורת ה', נגלה, הלכה וכו' וכשיגיע זמן היציאה לשליחות, נתעסק בכל שנידרש לצרכי בקהילה והסביבה.

נציג התמימים שליח בכפר סבא הת' יוסף יצחק קופרשמידט ציטט משיחותיו של הרבי לפני 50 שנה מבצע תורה וכן מט"ו בשבט תשל"א אז הרבי הכריז 'אייינעמען די וועלט מיט תורה'. ופנה לחבריו בזעקת אחווה שהדהדה בכל רחבי האולם 'בואו חבריי התמימים ברגע מרומם זה, ונחליט להצטרף ביתר שאת וביתר עומק לעסק התורה בהתמדה ושקידה און איינעמען די וועלט! 

הרב חיים אליעזר הלוי הבר שליח בבאר שבע - שהוקלט לפני כן, והוקרן על מסכי הישיבה, סיפר על מושפע שהתקשה מאד במצווה כלשהי וכל שכנועיו לקיימה, עלו בתוהו. בסופו של דבר התיישבו יחד לכמה שיעורי תורה בנושא המדובר, עד שמעצמו החליט לקיים את המצווה.

וכך היה עם כמה ממושפעיו בעיר באר שבע וסיכם 'שכל הדיבורים והשכנועים, לא שווים כלל לשיעור תורה אחד'. אך תנאי קודם חשוב יש בזה והוא שכדי להצליח בשיעור, לא מספיקה הכנת השיעור בלבד. עליכם לקנות ידע תורני בספרות התורנית לענפיה השונים, רק כך השיעור יהיה אפקטיבי ומועיל. ואת זה מתחילים בישיבה.

הרב זלמן גורליק מנהל בית חב"ד המרכזי בבאר שבע, שהוקרן גם על המסכים במסר מיוחד לתלמידי התמימים, השווה את ההתנהגות של התמימים לחיילים שנמצאים עכשיו בקרב, שצריכה להיות עבודה מתוך מסי"נ מוחלטת למשלח.

הרב נחמיה וילהלם שליח הרבי בתאילנד, שם דגש רב על זה שהתמימים יפעלו באהבת ישראל לא רק ביום שישי במבצעים, אלא גם בתוככי הישיבה. לדוגמא כשרואה חבר מהישיבה שהגיע לזאל ללא מצב רוח יתן לו מילת עידוד ותקווה.

הרב שמואל רסקין שליח בחולון, סיפר מר' יואל כהן ע"ה שאמר לו בשם הרבי שמשפיע צריך שילמד עניין וסוגיה שאותם לא לומד עם מושפעיו אלא לעצמו בלבד, כי כדי להצליח בהשפעה על הזולת, יש על המשפיע לעמוד כמה רמות מעל. עד"ז, כדי שנצליח בשליחות ובעיקר במבצע תורה, הרי זה כאשר משקיעים ומנצלים את שנות הלימודים בישיבה בהתמדה ושקידה.

ראש העיר הרב ישראל פרוש שהגיע במיוחד כמה דקות לפני המראתו  לארה"ב, בין השאר לכינוס השלוחים, הביע את התפעלותו מהפאר וההשקעה בכינוס השלוחים השנתי באלעד וציין את חיבתו האישית לישיבת תות"ל אלעד.

הת' מנחם מענדל רבינוביץ נציג תלמידי השלוחים בישיבה, התעכב על הסיפור הידוע מהאריז"ל שרצה לעלות עם תלמידיו לירושלים, והתלמידים רצו לבקש רשות מבני הבית, ועי"ז התעכבה הגאולה.
ומסביר הרבי שחייל אמיתי אין לו לעשות חשבונות של בית וכד' אלא להיות מוכן כל הזמן.

ה'ראל-קאל' המסורתי, שבו מכריזים שמות עשרות מתלמידי התמימים מישיבתינו העומדים לימין הוריהם ומשפחתם במקום השליחות בארץ ובתפוצות, נערך תוך כדי שירת שלוחי אדונינו...

כמו כן כיבדו את המעמד מלבד צוות הישיבה, נציג חב"ד בעיריית אלעד הרב אורן מזרחי העומד לימין הישיבה בכל הדרוש.

לאחר הכינוס יצאו תלמידי התמימים עם השלוחים והצוות בריקודים סוערים שנמשכו עד השעות הקטנות של הלילה עם הרגשה ברורה ששלוחי אדונינו אנחנו, ובגעגוע עצום לראות את מלכינו.

ערב מוצלח זה התאפשר בזכות ההשקעה העצומה של התלמידים השלוחים שהגיעו לישיבה, התמימים: אבריימי כהן, לוי"צ קטן, פרידמן יחזקאל, תעיזי מ"מ, רבינוביץ מ"מ, דוב בעריש הולצברג.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.