COL | יום כ"ז חשוון ה׳תשפ״ד 11.11.2023

הסדנאות בכינוס: התמודדות במצבי חירום ואנטישמיות

המלחמה בישראל הותירה חותם משמעותי על כינוס השלוחים העולמי המתקיים בימים אלו בניו יורק, כשמרבית השלוחים הישראלים נשארו לצד קהילותיהם ונעדרו מהכינוס | הסדנאות עסקו ביום חמישי סביב נושא ההתמודדות בעתות חרום ובמצבים של אנטישמיות גוברת | צפו בגלריה שניה מהסדנאות
הסדנאות בכינוס: התמודדות במצבי חירום ואנטישמיות
צילום: חיים טויטו

הכינוס השנתי של שליחי חב"ד - המאגד 6,500 שלוחים מנהיגי קהילות, מלמעלה מ-100 מדינות נמצא כעת בעיצומו. המלחמה המתמשכת בישראל הביאה לתחייה יהודית - למרות עלייה מדאיגה באנטישמיות - שלבטח יש לה חותם חזק על הוועידה.

50 הסדנאות של יום חמישי הפגישו נציגים של מגוון רחב של יהדות העולם כדי לדון במגוון רחב של נושאים. הנושאים החל מהתערבות במשבר ועד אנטישמיות, מהגדלת שורות בתי הספר היהודיים ועד ייעוץ למשפחות אבלות.

לאור המצב הקיים, התקיימו דיוני פאנל בנושא נקודות מבט רלוונטיות על ארץ ישראל והקשר היהודי הנצחי שלה, לצד הדרכה ליישום מיטב שיטות הביטחון.

אזכור מיוחד ראוי לסדנאות עם שליחי חב"ד הוותיקים, שחלקו את ההדרכה הרלוונטית תמיד שקיבלו מהרבי.

"הנושא השנה הוא לרומם את עצמנו, את הסביבה שלנו ודרך זה את העולם", כך פתח הרב משה קוטלרסקי את המושב הכללי של הערב. "העולם היום מחפש אלינו תשובות, מנהיגות. הבה נתמקד בימים אלו בבהירות שהראה לנו הרבי בזמנים מאתגרים. אם נחזור למקומות שלנו המוקדשים לאידאלים האלה, בוודאי נהיה כוח מרומם נפש".

בסדנאות התארחו מומחים בעלי שם שהכשירו שלוחים במיומנויות חיוניות כדי להוות עמודי תווך לקהילותיהם בעתות משבר.

בסדנת הנוער, השלוחים התמקדו בדמוגרפיה צעירה יותר ברשת ושיתפו רעיונות כדי להאיץ את צמיחת רשת הצעירים של חב"ד ברחבי העולם. CKids ו-CTeen Networks, כמו גם אסטרטגיות צמיחה ופיתוח, היו נושאי המיקוד של הסדנא.

הרב שמואל לברטוב, העומד בראש חב"ד מלינדר, טקסס, מתאר את האנרגיה כ'מחשמלת'. "טכניקות החשיבה קדימה שלמדתי מעמיתיי היום", אומר לברטוב, "מדגימות את מסירותם המוחלטת לאומה היהודית. אני מצפה לבלות את הימים הקרובים עם הצבא החזק ביותר לתמיד, האנשים הצנועים שמעשיהם משנים את העולם".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.