מערכת COL | יום ו' כסלו ה׳תשס״ו 07.12.2005

"פניו המוארות של מתתיהו יכלו לצבוט את לפיד"

"תל-אביב קיבלה אמש (שלישי) חיבוק חם ואוהב מאמן הרגאיי-החסידי, מתתיהו, שהגיע לשתי הופעות. "את החיבוק הזה פרע הקהל באהבה אין סופית לחסיד החב"די שהוציא מעצמו ומהקהל את המיטב, ונתן כאן את אחת ההופעות המרשימות". עמית יולזרי, ראש דסק החדשות באתר NRG-מעריב היה בהופעה של מתתיהו וחזר עם טקסט נוטף אהבת אדם וישראל. "מעולם לא נצבע מועדון תל-אביבי בעשרות נערים חובשי כיפות שבאו לעשות שמח עד לא ידע, מבוגרים ששמעו על הבשורה שבחזן היהודי מארה"ב והקבועים של סצנת הרגאיי שלא הרשו לעצמם לפספס מאורע שכזה". יולזרי כתב כי למרות הכוכבות האסטרונומית לה הוא זוכה, מצליח מתתיהו לשמור על צניעות שניכרת בכל הליכותיו, בין אם על הבמה ובין אם מחוצה לה. "אני לא המסר", סיכם. "רק הצינור שלו". בשלב מסויים, הזמר פנה לקהל וביקש רגע של מדיטציה. "בואו נעצום את העיניים ונדמיין כיצד אנו מונחים בכף היד של הבורא, כאן בארץ-הקודש". רוב הקהל נעתר ומבטים רבי-כוונה וכמיהה שידרו אנרגיות של עבודה רוחנית ממש. תוך כדי רגעי הקסם, פצח מתתיהו בניגון נוגה שנהפך לקתרזיס משיחי של ממש, שלא השאיר אף אחד בקהל אדיש.המשך הכתבה ב'כתבה המלאה'
הופעה של קידוש השם בתל-אביב: ר' מתתיהו מילר מקראון-הייטס
מעולם לא נצבע מועדון תל-אביבי בעשרות נערים חובשי כיפות שבאו לעשות שמח עד לא ידע, מבוגרים ששמעו על הבשורה שבחזן היהודי מארה"ב והקבועים של סצנת הרגאיי שלא הרשו לעצמם לפספס מאורע שכזה. הרגעים שלפני ההופעה היו מחשמלים לא פחות מאלה שבאו אחריה. אווירה של קבלה שרתה באוויר, ואין אני מדבר בהכרח על תורת המיסטיקה היהודית, אלא על קבלת השונות של האחר וקבלת עצמך בתוך המכלול.

הנערים תפסו את מקומם מקדימה, רבים מהם אמריקנים שנחשפו בעבר לתופעת מתתיהו, יודעים על הדינמיקה המופלאה הצפויה להם איתו. המבוגרים נתנו לנערים לשחק לפניהם ותפסו מקום בטוח מאחור, חלקם ביציע העליון. מצלמת הרחף של חברת סוני העולמית, שמתעדת את ביקורו של מתתיהו בארץ הקודש לדי.וי.די, שייצא לשוק עם אלבומו החדש, פטרלה לאורך האירוע מעל ראשיהם הגלויים והמכוסים של הקהל. האח הגדול צפה בנו לכל אורך ההופעה.

מתתיהו עלה לבמה, מלווה בשלושת נגניו, ופתח בקטע ממסע ההופעות האירופי הנרחב. מייד לאחר מכן הגיעו lord raise me up ו-warrior, המוכר לקהל מאלבום ההופעה החיה live at stubb's. האווירה התלהטה, שירי ההלל והאהבה לבורא עולם בשילוב פניו המוארות של מתיסיהו יכלו אפילו לצבוט את ליבו של טומי לפיד, אם היה בקהל.

בעוד הציניות החלה מתפוגגת, קלט מתיסיהו כי אחד מהנערים, שהורם על כתפי חברו, מעשן להנאתו סיגריה. בלי היסוס, ביקש מתיסיהו להעביר לו את הסיגריה הבודדת שאיתר. כמובן שהסיגריה הבוערת הושלכה לעברו, במיטב המסורת המזרח-תיכונית, ונרמסה לאחר כבוד תחת נעליו של האדמו"ר. "סיגריות זה רעל – אל תעשנו אותן", הוא קרא לקהל - אפילו המעשנים הכבדים ביותר הגיבו במחיאות כפיים.

בהמשך הפגינו מתיסיהו ולהקתו את כל הארסנל החבוי: יכולות ווקאליות מרשימות, השוזרות ניגונים חסידיים ומקצבי רגאיי, תיפוף עוצמתי וגיטרות מנסרות, שהעניקו לקהל תחושה של לגעת בשמיים. עם זאת, פגעו בעיות סאונד בסולו של הבס שלא נשמע במיטבו, ולפרקים לא נשמר הבאלנס בין קולו הדומיננטי של מתיסיהו לגיטרה החשמלית. אך הסירו דאגה מליבכם. ההקלטה של סוני מועברת ישירות לניידת שידור מחוץ למועדון שמווסתת את הסאונד.

לאורך כל ההופעה קיים מתיסיהו יחסים בלתי אמצעיים עם הקהל שהתמסר לו בלב שלם. הוא שיתף את כולם ב"דבר יפיפה שראיתי פה עכשיו בשורות הראשונות. בחור אחד קפץ באוויר והפיל בטעות את הכיפה והמשקפיים על זה שעמד לידו. במקום ללכת מכות - הם פשוט התחבקו, זה מרגש אותי".

מתתיהו המשיך בלהיטים נוספים מ-live at stubb's שזכה למעריצים הדוקים ושזר גם שירים חדשים שקצרו הצלחה בקרב הקהל הביתי. הוא הפליא בביצוע קטע beat-box שהתחבר נפלא לגיטרה שהצטרפה אליו ויצרה אפקט מיסטי משהו.

מתתיהו פנה לקהל וביקש רגע של מדיטציה. "בואו נעצום את העיניים ונדמיין כיצד אנו מונחים בכף היד של הבורא, כאן בארץ הקודש". רוב הקהל נעתר ומבטים רבי כוונה וכמיהה שידרו אנרגיות של עבודה רוחנית ממש. תוך כדי רגעי הקסם, פצח מתתיהו בניגון נוגה שנהפך לקתרזיס משיחי של ממש, שלא השאיר אף אחד בקהל אדיש.

בהדרן כלל מתתיהו את השיר close my eyes העוצמתי ולא ירד מהבמה עד שהמתופף שחק את מקלותיו עד דק. לפני שחתם את הופעתו הראשונה בארץ הקודש, קרא קריאת 'שמע' מעל הבמה, שלמרות שלא היתה מול עשרות אלפי בני אדם בניצנים, הפכה את בשרו של הגוף חידודין חידודין.

לאחר שמרבית הקהל התפזר לביתו, יצא מתתיהו לקומץ האוהבים שנשאר כדי להביע את תודתו, לא סירב לאף בקשת חתימה או תמונה, התפלל עמם ארוכות ביציע העליון של המועדון ורקד איתם במעגלים בסיומה. למרות הכוכבות האסטרונומית לה הוא זוכה, מצליח מתתיהו לשמור על צניעות שניכרת בכל הליכותיו, בין אם על הבמה ובין אם מחוצה לה. "אני לא המסר", סיכם. "רק הצינור שלו".

עמית יולזרי, כתב 'מעריב'
לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
31 תגובות
1.
סגנון אידיוטי
ו' כסלו ה׳תשס״ו
אל לנו לחפש בשדות זרים . הסגנון האידיוטי הזה כלל לא מתאים ליהודי חסידי
2.
r u allright??
ו' כסלו ה׳תשס״ו
transforming holy nigunim into a raggege???
from a fabrenguen to a disco??
whats wrong with u??!!
3.
מתיהו
ו' כסלו ה׳תשס״ו
האם הניגונים של התיהו הוא שבנינו הצעיעים לשיר.
האם COK הם השוק לניגונים אלו,.
לקרב לאלו שאינם יודעים מדרכי החסידות, מילא, אבל לציעירים שלנו.
4.
לא לרוחנו..
ו' כסלו ה׳תשס״ו
רבותי - זה לא מתאים לנו - תורידו את זה מכאן. במעריב זה קידוש השם , כאן זה בזיון ליובאוויטש!
5.
קידוש השם
ו' כסלו ה׳תשס״ו
קידוש השם גדול מאד ושיהיו בשקט כל המשועממים שמשמיצים כל דבר שרק אפשר
6.
He is not a chassidic star
ו' כסלו ה׳תשס״ו
He is a non jewish star who should not be considered chassidic and defenitly not spoken about with pride by col. by making him a chassidic singing star you are encouring your children to eventually listen to non jewish musci
7.
ל1 ו2
ו' כסלו ה׳תשס״ו
האם הרבי אמר למי הוא "קרוב לבבות"?
האם הרבי אמר לחילוני יהודי משהו רע על התנהגותו?
קל וחומר ליהודי חסידי שכזה שהפך טומאה לשיא הקדושה מתוך אהבה אמיתית ורצון להתקרב לרבי ולאלוקים,ולנו יש משהו להגיד רע על זה?? האם לזה התכוון הרבי?
יהודים,חסיד אמיתי הוא לקרב כל אחד וחד! וידועה מרבינו שהניגון שאמיל לקוח מגויים,אבל עכשיו?שלנו הוא!!!
אהבת ישראל ופרגון,יסוד בסיסי לחסידיות אמיתית!!!!

מתיתיהו,עלה והצלח! שה יברך אותך לקרב עוד אלפי יהודים שאינם יודעים אמת עולם!
8.
קידוש ה
ו' כסלו ה׳תשס״ו
נכון שהסגנון אינו מתאים לבית חב"די, וזה לא מוצדק שמפני שהוא לובאוויטשער, אז לובאוויטשערס שומעים למוסיקה שלו, אבל העיקר חסר מן הספר שלך - עם סגנונו והדברים שעושה בעת הופעתו (לאנשים שלע"ע שייכים לכזה מוסיקה) הרי זה קירוב לבבות וקידוש ה גדול בשביל יהודים ואפילו גויים - ואי אפשר לדעת עד היכן הדברים מגיעים. מתתיהו, עלה והצלח בשליחותך!
9.
איכן הם הגבולות?
ו' כסלו ה׳תשס״ו
במה שונה מתתיהו לשאר הזמרים חסידיים?
ובאם המוזיקה שלו פסול - באותו מידה נפסול (לכאורה) את כל השאר שמקובל באופן אוטומטח ולדוגמא: מיאמי בויז, פיאמנטה, אויף שמחהס וגם פריד וגם וורדיגר?

ואולי יש לומר שבשביל לנו, לא מתאים דבר מחוץ לניגוני חב"ד. אבל בעיניין ופרצת, אולי הדבר שונה. מה אומרים על זה רבני חב"ד? המשפיעים???

ואם כבר דנים בסוגיה הזאת, שואל אני באמת ובתמים - ההופעות הציבוריות שמארגנים בתוך כפ"ח - כגון זה האחרון שארגנו בחוה"מ סוכות האחרון - האם זה היה ברוח חב"די??? ייתכן שאנחנו מאבדים את האופי הייחודי והחסידי שלנו בזה שמכשירים כביכול את הכל כזמר חסידי???

וכן גם לגבי חתונות, הקפות שניות ועוד ועוד...

אלא מאי, אולי יש לומר שנשתנו העיתים והדברים התקבלו - זה הדור שלנו וכו וכו.
אשר על כן, ההופעה של מתתיהו לא חריג במיוחד. כעת זה מותאם לציבור הלא חסידי אבל יבוא יום (לא הרחק) והרגאיי יתקבל גם בכותלי בית מנחם.

חומר למחשבה...

א מאנ"ש
10.
to 5
ו' כסלו ה׳תשס״ו
Let me guess:
You learnt in 770 as a bachur, got married, have a family with kids, but failed to raise them as chasiddishe bachurim or girls, as the Rebbe wanted.

So instead of doing Cheshbon Nefesh, you blame beautiful people like Matisyahu and maybe also Avraham Fried.

My dear, this people are doing a Kidush Hashem we did not dream of. As a Shliach, I salute Matisyahus work and call it Shlichus.

And regarding your kids: give them love and dedicate time to learn with them instead of surfing the web and criticizing.
11.
ל-7
ו' כסלו ה׳תשס״ו
עם כל הכבוד, את התפקיד של להפוך חול לקודש השאירו נא לגדולים מכם. לא כל אחד יכול להעלות את שיא הטומאה כהגדרתך לקדושה. רק נשמה כללית, יחידה שבנפש- הרבי יכול לעשות זאת.
אין לתרץ מעשים כאלו. חבדניק הוא לא!
מקורב אולי כן.. (בקושי..)
12.
נולדתם מצומצמים וככה תישארו!
ו' כסלו ה׳תשס״ו
אויי .... תמיד שמשהו טוב יבוא יהיה את המצומצמים שיגידו, מזה ! משם מגיעה הפתגם "אי אפשר לרצות את כולם" כי תמיד יהיו את החברה שרואים רק את חצי הכוס הריקה ! חברה אתם מצומצמים ! תיצאו קצת מהכפר ! אני בחור שגר בארה"ב ויוצא לי להיות אצל הרבה שלוחים . ואני יגיד לכם סוד .. לא הכל הולך לפי התקנון ! מתיתיהו אני מכיר אותו אישית הוא בחור זהב שמאמין בשליחות שלו ! ומה איתכם ? מה היא השליחות שלכם רבותי? אני יודע מה היא ! היא להכפיש אנשים יקרים שאיכפת להם מיהודים אחרים ומהרבי,להכפיש וולשבת בבית... תיצאו קצת מהבית ותיראו מזה שליחות... אני מבטיח לכם שאין שליח אחד שיש לו דבר רע על מתיתיהו, כי הם מבינים את שליחות שלו ומבינים את הצורך בזה...
13.
ל 4.
ו' כסלו ה׳תשס״ו
א. רבי פנחס מקוריץ, באמרי פנחס כותב שחסיד הוא מטאטא. המטאטא הולך במקומות הכי מלוכלכים ומנקה אותם, וזה בסדר - למרות שהוא מתלכלך בתהליך.

ב. מובן שזה לא לנחורים שלנו, בחור לא צריך להמצא שמה, אבל גם ברור שהוא מגיע למקומות שזכר היהדות לא היתה מגיעה לשם - להוציא יקר מזולל.

ג. אם כבר שואלים על "מתאים" ו"רוח חב"ד" היה מוטל עלינו לשאול, מי התיר להזמין את אלאן דערשאוויטס לנאום בכינוס השלוחים. הוא אפיקורס במלא מובן המילה, יודע את ריבונו... וכו וד"ל. אנני מאמין שהרבי היה מרשה שבן אדם כזה יהי הנואם המרכזי... (אפילו העיתונות הנוכרית מאד התפלאה - כפי שהזכיר בנאומו).
15.
אבוי לנו
ו' כסלו ה׳תשס״ו
האם חסרה פריצת גבולות בחב"ד שנותר לנו רק לשלוח את ילדינו למועדונים לשמוע ולקפץ עם זמר הראפ בשם הרבי. אוי לנו כהורים לילדים שעובדים קשה להוציא רוחות מהעולם הגדול והנגע בתוכינו. איפה אתם רבנים? לפני שיהיה מאוחר.
16.
Think about it
ז' כסלו ה׳תשס״ו
What’s better? “Kaiztad mirakdim lifnai akalo” , “aishes chail” “mi ma” etc.. that are basically rimes.

Or “chop em down”, “worrier fighting for yor soul”, “aish tamid”, “king without a crown”, that are basically chssidishe concepts that inspire Teshuvah?

Think about it.

Matisyahu is a real chossid who puts chassiduss to practice in his own real life, we can all learn from him
17.
A Real Shliach
ז' כסלו ה׳תשס״ו
Matisyahu is the real thing. He is an amazing person who is capable of doing great things. He is a real Shliach. Not like the real estate shluchim the ones who claim to own cities and states and dont allow another chosid to come to town and bring yiddishkeit in.
They somehow think they have a copyright to Mivtza Tefilin etc, and no one dare infringe on their "Teritory" and Chas vesholom do something when they live 100 miles away and all they know is the name of the town but not one person inside it.
18.
מישהו יודע? יש גם בנות בהופעות שלו?
ז' כסלו ה׳תשס״ו
מהכתבה בערוץ 2, מתברר שכן!
האם גם בהופעה בארץ היו בנות?

חברה, אין חולק שיש תועלת במה שעושה מתתיהו!
אבל אם הדבר מוביל בחורים משלנו, להגיע להופעות שלו, ובפרט אם יש שם ריקודים מעורבים, לא ניתן לומר שהנזק רב על התועלת!
קודם כל, בגלל שהדבר גובל בגילוי עריות ומאי חזית וכו, מלבד זאת-עצם ההיכרות עם הסגנון הזה עשויה להוביל לדברים חמורים בהרבה...

אבל בואו נגיד את האמת, חב"ד של היום זה לא בדיוק מה שההורים שלנו רצו שזה יהיה, לא כן?
התנועה שחרטה על דגלה את מבצעי משיח, מוצאת עצמה מיום ליום ומשנה לשנה מרחיקה אותו יותר ויותר...
זה פשוט מצער!
זה כבר מגיע למצב שממש בא להרהר אחר רבו... וחבל!!!
19.
Matisyahu a real chossid
ז' כסלו ה׳תשס״ו
All you others here who complain about him gotta go back to Yeshiva do some learning. This guy does more mivtsoyim in a month than youve done this entire year!!!
21.
תגובה ל-1 החי בבועה.
ז' כסלו ה׳תשס״ו
לו היית אומר שההופעה במקום זה לא מתאימה ליהודי חסידי, ניחא. אבל אתה מזדעק על ה"סגנון", והטיעון היחיד הוא "לא מתאים".
מבחינת סגנון והקשר שלו לקב"ה, אין שום הבדל בין ניגוני פריד\בן-דוד שהם בסגנון מוזיקלי ששלט בעולם המערבי בשנות ה-70 למתתיהו שמשתמש בסגנון שיותר "הולך" היום.
מה זה "לא מתאים"? לא מתאים למי? זה מופיע בהלכה, במנהגים, בשיחות?!
האמת היא שכל הטענה שלך לא קשורה לרבי ולא לקב"ה אלא לעצמך. אתה חונכת בסגנון ואווירה מסויימת, ודברים אחרים מזוהים אצלך עם העולם החיצוני שאתה פוחד ממנו, וזה הכל.
ליהודים חסידיים, ובמיוחד חסידים של הרבי, אין מה לפחד, אלא אפשר ללכת בראש זקוף, ולמלא את השליחות שלנו בעולם, לגלות אלוקות בעולם על ידי כל "סגנון" שמתאים לקב"ה.
בהצלחה!
22.
אנשים אל תסחפו!!!
ז' כסלו ה׳תשס״ו
אני חושב שמה שמתתיהו עושה זה בפירוש מה שהוא צריך לעשות, אולי בזכות זה יהיו כמה יהודים רחוקים שיראו שיהודי דתי איננו מפלצת ויהיו מוכנים לשמוע "קצת"יותר על משהו יהודי!
ומאידך הופעות אלו אכן ממש לא מתאימות לבני נעורים מהציבור שלנו.
אז אנא מכם כל המגיבים, אל תשמיצו ואל תסחפו. לא לכאן ולא לשם!
24.
ל-11
ז' כסלו ה׳תשס״ו
I heard that someone asked the rebbe if he could put Jewish words to non-Jewish tunes, (like MBD, Avrohom Fried, Kol Shekein Piamenta Vchu), and the Rebbe said to ask a Rov.

Mattisyahu uses new tunes, but a Goyishe style of singing, and knowing him i have no doubt he is completely in touch with a Mashpia
25.
העיקר שקיבלתי ויזה
ז' כסלו ה׳תשס״ו
הייתי היום בראיון בשגרירות והמראיין האמריקאי ראה וקרא שאני חבדניק והתלהב ואמר שהיה בהופעה של מתיתיהו וחלק מהראיון הלך רק על זה :)
26.
תגובה ל 18
ז' כסלו ה׳תשס״ו
עפ"ל, ודאי מי שאיננו מחסידי חב"ד כתב את התגובה הזו וקרוב לומר שהוא ממחנהו של אותו האיש, שדואגים פתאום ליוקרתה של תנועת חב"ד ,ומשרבבים כל מיני מילים חסרי תוכן הגובלים באפיקורסות . כאילו הם נמנים על תנועת חב"ד ומידי פעם משלחים את לשונם ועטם וגוררים תגובות מקרב המחנה כאילו שחב"דניק כתבם. הגיע הזמן להסיר את המסך מעל פניהם הבזויות. לגופו של ענין, ודאי וודאי שההופעה הנ"ל מוסיפה בקירוב המעיינות, ובאותה ודאות ניתן לקבוע שאין לבחור חבד"י מה לחפש שם אלא ישקיע את זמנו ומרצו בלימוד התורה וכו
27.
הכותב של התגובה 1
ז' כסלו ה׳תשס״ו
מה כל השתויות והדיבורים האלו על הקרוב וכו.. הרי לאף אחד לא יעלה על הדעת לשיר זה בהתוועדות . אולי כשנלך להשפיע על התועים נתלבש כמותם ?ובכלל מי אמר שזה מקרב מישהו .אולי סתם באים "להשתגע "ולא משנה מראה חיצוני של המבצע . אל להתפעל. הנזק בתופעה הרבה יותר גדול מהתועלת וכדי לחשוב על זה. כולנו זוכרים ביקורו של הרבי בתצוגה של ר ברוך נחשון . האם מישהו חושב שהרבי הי-ה מגיע לתופעה מסוג כזה ?אני ח"ו לא מתכוון לפגוע באיש ברמה אישית בוודאי שהוא בחור מצוין עם כוונות לשם שמים אך זה לא מתאים
28.
קידוש ה גדול מאוד!!!!!!
ז' כסלו ה׳תשס״ו
לא זכיתכ לראות כזה קידוש ה גדול כבר הרבה זמן!!!!!!!!
29.
לא יודעים לפרגן
ז' כסלו ה׳תשס״ו
הוא אחד הזמרים הענקים שיש היום
אוף שימחס טוב יותר? לא
וכל אלה שמנסים לשדרג כל מיני שירים חילונים יותר טובים?? לא
אז תצאו מהריבוע שלכם ותלמדו לפרגן הוא בין היחידים שלקחו את הכישרון שלהם והפכו אותו לשליחות אמיתית! ולאו דווקא לכסף (אחרי אברהם פריד וכאלה )
30.
kiddush hashem sheain kamohuuuuuuuuu
ז' כסלו ה׳תשס״ו
isnt the whole idea of chassidus to take someting and elevate it? for example reggae music is like a klipas noga and matisyahu has taken it and made it into kedusha! with his original tunes and deep inspiring words he is doing wut moshiach told the bal shem tov, lechsheyafutsu mainasecha chutza!!moshiach achshav!!
31.
מעלת חומר מזוכך
ז' כסלו ה׳תשס״ו
היום-יום
ליום ז כסלו

......חכמת הגברת הצורה על החומר, הוראה במעלת חומר מזוכך ובמעלת הצורה כשנקבעה בהחומרי, והתכללותם יחד מבלי אשר ימצא ראש וסוף,..... ......, ולכוונה אחת לגלות אור קדושת חביון עוזו ית נבראו, ושניהם כאחד דוקא משלימים אותה השלימות, אשר עלה ברצונו ית -
32.
משפיע
ח' כסלו ה׳תשס״ו
ברור שבספק כזה על כל אחד לשאול את המשפיע שלו, וממתיהו יש לו משפיע שהוא מדבר אתו כל הזמן וקיבל את הסכמתו לשיר ואיך לשיר וכו
33.
Why do we need to think about our childr...
ח' כסלו ה׳תשס״ו
Why dont we just teach our children way we were taught?
Because times have changes and we need to think about teaching our children differently.
You might not like this music, but thats the fact of life, your children are living in the here and now.
34.
תגובה ל-26
ח' כסלו ה׳תשס״ו
אני חבדניק מיום לידתי, יקירי!
כל חיי למדתי במוסדות חב"ד וספגתי את תורת חב"ד ואת האוירה בישיבות חב"ד לא פחות ממך!
אבל אני לא טיפש!
עם התוצאה לא ניתן להתווכח!
צא מעולמך של ד אמותיך, והבט נא וראה סביבותיך!
ויפה השתיקה לכל עניינים אלו וכבוד אלוקים הסתר דבר!
ואגב אם אני ממחנהו של אותו האיש, איזה מסך בדיוק צריך להסיר מפני הבזויות?
טראכט גוט וועט זיין גוט
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.