מערכת COL | יום כ"ג חשוון ה׳תשפ״ד 07.11.2023

התמימים בישיבת תות"ל אלעד נבחנו על כל מסכת גיטין בעל פה

מעמד מרגש במיוחד התקיים בישיבת תומכי תמימים באלעד בנוכחות ראש הישיבה, המנהל רוחני, רמ"י ומשגיחי הישיבה, בחלוקת תעודות הוקרה ומלגות מכובדות | צפו בגלריית תמונות
התמימים בישיבת תות
תמונות: באדיבות המצלם

עשרות תלמידים מישיבת 'תומכי תמימים' באלעד למדו, שננו ונבחנו במבחני ביניים, ולאחר מכן במבחן כללי, על כל מסכת גיטין בעיון רב, כאשר השליטה של התמימים הכתה את הצוות בתדהמה.

בכינוס שנערך בישיבה לרגל סיום המסכת, פתחו בדבר מלכות: וידיאו מיוחד של הרבי המסביר את תפקידם של התמימים בעת מלחמה ל"ע, ותשובה ניצחת לאלו שטוענים למה אין בחורים מתגייסים.

הרבי השווה את זה למישהו שיצעק למה הרמטכ"ל וכל הפיקוד העליון יושבים במשרד רחוק מהלחימה, ולא מצטרפים ללוחמים פיזית, ברור לכל בר דעת שאם ח"ו היו עוזבים את המשרד ומצטרפים ללחימה התוצאות לא היו טובות היל"ת. וככה ממש זה בלימוד התורה ע"י זה מגינים ממש על אלו שנלחמים בחזית.

המנחה, המשגיח הראשי הרב זאב דוב הלפרין, דיבר על המעלה של תמים שתלמודו בידו, לאחר שנה של שקידה והתמדה, עם תוצאות כל כך מבורכות.

ראש הישיבה הגאון רבי אברהם אשר בלינוב, תיאר לתמימים מה היה המענה של הרבי לכזה אירוע מיוחד, משהו בסגנון "גרם נחת רוח רב" וכיו"ב, אז "זכיתם לגרום לרבי נחת רוח רב כפשוטו".

הרב בלינוב הוסיף: אצל אברהם אבינו ע"ה כתוב ואברהם זקן בא בימים... ומוסבר בשיחות קדושות שלא מספיק להיות זקן, אלא דרוש להיות בא בימים, שהימים יהיו מלאים בלימוד התורה נגלה וחסידות, וזה תפקיד היחידי של תמימים.

ראש הישיבה קרא לכל התמימים לקפוץ על העגלה של המבצע לשנה הקרובה לימוד "גאנץ בבא בתרא" בע"פ, זה אפשרי, והצוות מוכן להתמסר לענין בכל כוחו.

כנציג התמימים דיבר הת' מנחם מענדל לוי, שסיפר שבקיץ נסע עם משפחתו לחו"ל, ובמלון שבו שהה פגש קבוצה של ליטאים שלמדו גיטין, הנ"ל התחיל לדבר איתם על מה שלמדו, ואח"כ הזקנים שבחבורה עברו איתו מענין לענין בכל המסכת, ובפליאתם כי רבה ענה על כל השאלות, וכאן הפטיר אחד מהם בהתפעלות: בחב"ד לומדים גם!

הת' יהודה זיגמן, סיפר שפתאום אין זמן בסדרים ומתחילים ללמוד בכל רגע פנוי, ואין לשער את הנחת רוח שנגרם לרבי, כידוע שהרבי קם לכבוד בחור שאמרו עליו שלמד כל מס' בבא בתרא, והרבי התבטא: גאנץ בבא בתרא.

הרב שניאור זלמן לסקר שמנהל את המבצע ביד רמה, סיכם את המבצע של שנה שעברה והתווה את הנקודות החשובות להצלחת לימוד מס' בבא בתרא בע"פ.

התלמידים קבלו תעודות מיוחדות המציינות את הישגיהם ופרס כספי שהישיבה הוזילה מכסאה בשיתוף ועד התמימים, לאות הוקרה ובעיקר דחיפה ועידוד להצטרף למסלול של כל מסכת בבא בתרא בע"פ.

בסיום הודה המנחה לכל הצוות בנגלה, בעיון ובגירסא על ההירתמות שלהם, ועל ההצלחה הגדולה בסייעתא דשמייא.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.