השתיקה במלחמת הבלונים הולידה את מלחמת שמחת תורה
- השתיקה במלחמת הבלונים, הולידה את מלחמת שמחת תורה
כמו רבים מעם ישראל, ראיתי את הבלונים שהחמאסים הנאצים הפריחו מעל הישובים של 'עוטף עזה' לפני שנה ושנתיים, ושוב חזרו על המבצע לפני כמה חדשים. כל בלון כזה מדליק אש בשדות של 'עוטף עזה', וכמות השטחים השרופים עולה מיום ליום. בימים שמזג האויר היה יבש והרוח נושבת, מכלה האש מאות דונמים, עד שנעשה כבר מנהג קבוע, שמכבי האש מודיעים בחדשות, כמה דונם של שדות, פרדסים וחורש טבעי, ואפילו פארקים ציבוריים נשרפו היום, וכמה מכונות כיבוי (שהגיעו מתחנות שונות) השתתפו במבצע. וככה נמשך הדבר יום אחרי יום. החקלאים שמסביב ל'עוטף' זועקים מרה לקברניטי המדינה, ואין לאל ידו של אף אחד להושיעם. בקיצור 'טירוף הדעת מוחלט'.
ועכשיו בואו ונלמד את הסוגיא בעומק יותר (א ביסל טיפער). דהנה, כשם שהבלון נשא חומרים ליצירת אש, כך היה יכול גם לשאת פצצות. אבל הם שלחו את הבלונים בלי חומר נפץ, וזאת בכוונה בכדי "לבלבל את האויב". הם ידעו שעל פצצות תהיה תגובה ישראלית ותתחיל מערכה שלימה. והם בכלל לא חיפשו את זה כרגע. אפילו האש שהבלונים הבעירו בשדות לא היתה 'המטרה הסופית'. הם לא היו צריכים את האש. הם רצו רק את העשן, בכדי שמאחורי מסך העשן הם יוכלו לערוך את ההכנות ל'התוועדות' של שמחת תורה. ולכן העיפו בלונים שייצרו בסך הכל עשן כבד, והמפקדים של צה"ל בשטח יכלו להמשיך לנוח בשקט. מה? באמת, על הבלונים האלו צריך לצאת למלחמה?
בושה וכלימה! ילדים עזתים יחפים, 'מנצחים' עם נשק של בלונים צבעוניים, את הצבא הטוב ביותר במזרח התיכון. ולא זו בלבד, אלא שילדים אלו גרמו בכל כמה שבועות לכך, שצה"ל הוכרח לשלם בכל מיני הטבות לחמאסים בעזה בכדי שהם יואילו להפסיק או להמעיט את טרור הבלונים. וזאת כמובן 'עד להודעה חדשה'.
ולמה באמת לא ירו החיילים על הבלונים, כיון שהם פחדו שמא ח"ו אכן מישהו מהילדים האלו ימות, ואז יהיו בושות בכל העולם, שחיילי צה"ל הורגים ילדים רק מפני שהם מפריחים בלונים... תשמעו, מי שתכנן את כל זה הוא ממש גאון!
- הבא להורגך השכם להורגו
אבל בואו ונתבונן בשאלה זו עצמה, האם היה מותר להרוג את הילדים האלו, נושאי האש והעשן? והתשובה לזה פשוטה וברורה, לא רק שמותר אלא זוהי מצוה מדאורייתא. ויש למצוה זו כמה פנים. ראשית, שהרי הפרחת הבלונים היא עצמה פיקוח נפש ונועדה לרצח יהודים כנ"ל, ובמילא הם מחויבים מיתה, מדין הבא להורגך השכם להורגו. ובעוונותינו הרבים ראינו ביום הרצח בשמחת תורה, שאלפי ילדים ונערים שעטו לתוך הישובים, וחברו לאבותיהם המחבלים הנאצים העזתים, והיו שותפים לכל מעשי הזוועה.
ואפילו אלו שהיו אז קטני קטנים, הרי כל אחד מהם יגדל רוצח, ולא תהיה לו שום בעיה לקחת ילד בן שנה ולערוף את ראשו, כפשוט. שהרי זהו מה שמלמדים אותם בקייטנות שלהם, איך להרוג יהודים, וכל המרבה באכזריות הרי זה משובח.
ועוד והוא העיקר, שאפילו אם ילדים אלו לא יגיעו לידי רציחה, הרי יש להרוג את כולם מדין מחיית זרע עמלק.
- עמלק בלי כתב יוחסין
אמנם, כיצד נדע שהילדים הללו הם מזרע עמלק של דורנו? הנה ידוע מש"כ הרמב"ם בהלכות מלכים פ"ה ה"ד, שיש לאבד ולהשמיד את ה'שבעה עממין', והוסיף שם מיד: "וכבר אבד זכרם", כיון שעלה סנחריב מלך אשור ובלבל את כל האומות. והוסיף גם בספר המצוות (עשה קפז) שהשארית שלהם 'נטמעה בין האומות עד שאינה ידועה עוד'. וכל זה הוא רק לגבי שבעה עממין. אולם במצות מחיית עמלק לא כתב הרמב"ם הוספה זו, אלא כתב בפירוש "מצות עשה לאבד זכר עמלק" בלי שום הסתייגויות, כלומר שמצוה זו קיימת גם היום. ולכאורה קשה, האם סנחריב בלבל רק את צאצאי שבע עממין, ולא את צאצאי עמלק?
ונתבאר בזה שיש כאן 'שני דינים'. שלהריגת שבעה עממין צריך יחוס, וכשסנחריב בלבל 'כבר אבד זכרם', אבל עמלק לא צריך להביא 'ספר יוחסין' להוכיח שהוא מזרע עמלק ושצריך להרוג אותו, כיון שהראיה על זה שהוא עמלקי היא מכך שיש לו רצון וכוונה להרוג יהודים, וכמ"ש בהמן הרשע "להשמיד להרוג ולאבד את כל היהודים". ולכן, אף אם אין לו ספר יוחסין, יש לקיים בו מצות 'מחית עמלק' והיחוס יתחיל מעמלק זה עצמו, שהרי הוא שונא ישראל.
וכאשר אנו רואים עתה, שיש מאות אלפי 'חמאסים' שכל ענינם הוא להרוג יהודים, אנשים נשים וטף (ביום אחד בשמחת תורה), הרי לא צריך לקחת כל אחד מהם אל הרבנות הראשית לקבל תעודה שאפשר לקיים בו את המצוה הנדירה "לא תחיה כל נשמה", כיון שגם אם אביו לא היה מזרע עמלק, הרי הוא עצמו כבר הוכיח במעשיו שהוא 'חפצא' של עמלק.
- זכינו שאפשר לקיים בדורנו מצות מחיית עמלק
וזהו שכתב הרמב"ם (בהלכות מלכים פרק ו') דעל אף שעם ישראל נוהג במידת החסד והרחמים אפילו עם אויביו, וגם בזמן מלחמה, ועד כדי כך ש"מניח לכל מי שרוצה לברוח, שיברח", הרי אויב זה שנקרא "עמלק", יש לחסלו לגמרי "לא תחיה כל נשמה", ולא להשאיר ממנו זכר. ועד כדי כך, שמסיבה זו קרע שמואל הנביא את המלוכה משאול המלך, כיון שהוא עבר על ציווי ה' והשאיר בחיים את 'אגג' מלך עמלק. וכמסופר בחז"ל, כי מאותו הלילה ש'אגג' נשאר בחיים, צמח לאחר כמה דורות נכדו המן הרשע. ומכאן לומדים, ש"כל המרחם על האכזרים סופו שמתאכזר על הרחמנים".
אנו עומדים עכשיו במצב בו ניתנו בידינו הציווי והזכות, לחסל באופן סופי את זרע עמלק שבדורנו. אלא שנתנו לנו שתי אפשרויות: או להיכנע חס ושלום ללחצים (וכמו ש'התנצל' שאול ואמר לשמואל הנביא "כי יראתי את העם"), ולהשאיר חי ונושם ובועט, את אותו עמלק בשינוי האדרת. או לקיים את מצות מחיית זכר עמלק כפשוטה.
- גם מחבלי יו"ש הם זרע עמלק
ואם נחזור למה שביארנו לעיל, יש לנו לפסוק הלכה למעשה, שהעמלקים בדורנו הם לא רק מחבלי החמאס בעזה, כי אם כל ערבי שאינו מקבל על עצמו את הבעלות והשלטון של עם ישראל על כל שעל מארץ ישראל, ועד שמצדיק עשיית פעולות טרור נגד יהודים יושבי הארץ.
על פי 'קריטריון' זה, אבו מאזן הוא עמלק וחמאס כפשוטו, שהרי אינו מגנה רצח אכזרי של מאות נשים וטף, ואדרבה, הוא משלם משכורות למשפחות של רוצחי יהודים, ועשה את ה'דוקטורט' שלו בנושא הכחשת השואה. וכמו כן כל מחבלי יהודה ושומרון הם עמלק וחמאס כפשוטו, כי במה טובים יותר הרוצחים מחווארה מאלו של עזה?!
לכן יש לסיים את המלחמה עד תום, ובלשונו של דוד מלך ישראל "ארדוף אויבי ואשיגם ולא אשוב עד כלותם", ולא לתת למחבלים מיו"ש שום תפקיד, כי כל אלו הם עמלקים, ויש לנהוג בהם בהתאם. ואם עולה בדעתו של מישהו לתת להם להרים את הראש, אז כנראה שלא הפקנו כלום מהלקח של אותה שבת נוראה.