. | יום כ"ב חשוון ה׳תשפ״ד 06.11.2023

צה"ל השתלט על מוצב פיקוד חמאס, 450 מטרות הותקפו

כוחות קרקעיים של צה”ל השתלטו הלילה (שני) על מוצב חמאס בשטח עזה, ותקפו 450 מטרות מהאוויר • בממשל ביידן העבירו מסרים לאיראן וחיזבאללה דרך צד ג' על כך שארה”ב נערכת להתערב צבאית בלחימה נגדם אם הם יפתחו במתקפה נגד ישראל • סמ"ר שחר כהן מבטח הי"ד, בן 22 מכרמיאל, לוחם שריון, נפל בקרב • מלך ירדן: חיל האוויר הירדני הטיל תרופות וציוד רפואי מהאוויר לבית חולים שדה בעזה
צה

חרדים10

היום ה-31 למלחמה:  כוחות קרקעיים של צה”ל השתלטו הלילה (שני) על מוצב חמאס בשטח עזה, ותקפו 450 מטרות אוויריות. ב-CNN דווח כי מתחילת המלחמה נהרגו 79 עובדי אונר”א ברצועת עזה.

מלך ירדן עבדאללה צייץ הלילה בחשבון הטוויטר שלו כי חיל האוויר הירדני הטיל תרופות וציוד רפואי מהאוויר לבית חולים שדה בעזה. על פי הערכות, הפעולה נעשתה בתיאום מערכת הביטחון הישראלית.

 

עדכונים שוטפים:

10:10 – במערכת הביטחון לא משיבים לשאלה: האם נבדק מה הכיל הסיוע שהונצח הלילה על ידי ירדן לרצועת עזה? ח״כ זאב אלקין, חבר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, פנה למערכת הביטחון וביקש הסברים, אך לא נענה.

09:55 – חברת התקשורת הפלסטינית פאלטל: יש חזרה הדרגתית של שירותי התקשורת – נייח, סלולר ואינטרנט – באזורים שונים ברצועת עזה, לאחר שנותקו בידי ישראל.

09:45 – דיווח ב- CNN: ראש ממשלת תאילנד אמר כי בידיהם תמונות המעידות כי האזרחים התאילנדים המוחזקים בשבי חמאס בחיים. הוא לא ציין את כמות התמונות או כמה מתוך 24 האזרחים התאילנדים החטופים מופיעים בהן. לפי הדיווח, ממשלת תאילנד ממתינה לאפשרות לשחרר אותם, והיא פנתה במקביל לאיראן, קטר, מצרים ומלזיה כדי שיסייעו בכך.

09:30 – הממשלה מאשרת בהצבעה טלפונית את התקנות שיאפשרו לפקחי משרד התקשורת והמשטרה לסגור ערוצי תקשורת זרים שמסייעים לאויב בזמן מלחמה.

08:50 – דיווח בניו יורק טיימס: מחוקקים אמריקנים וגורמים רשמיים במשרד החוץ בוושינגטון מביעים דאגה מהזמנה של 24 אלף רובי סער של ישראל וחוששים שהיא תתדלק את אלימות המתנחלים בגדה המערבית. במשרד החוץ האמריקני צריכים לאשר את העברת הנשק, ומציינים שישראל עדכנה שהרובים מיועדים ברובם למשטרת ישראל, אך גם לחלוקה לאזרחים.

08:20 – פיגוע דקירה בשער הפרחים שבעיר העתיקה בירושלים: מחבל דקר לוחמי מג”ב סמוך לתחנת משטרת שלם שבמזרח העיר. לוחמת נפצעה אנוש ולוחם נוסף נפגע קל. כוחות משטרה נטרלו את המחבל. כוחות הצלה  העניקו להם טיפול רפואי ופינו אותם לבי”ח הדסה הר הצופים בעיר.

08:01 – כוחות צה”ל השתלטו על מוצב חמאס, תקפו 450 מטרות מהאוויר וחיסלו מפקדים בחמאס. במוצב שעליו השתלטו הכוחות, היו לחמאס עמדות תצפית, מתחמי אימונים וכן מנהרות טרור. בפעולה זו חוסלו מספר מחבלים. בנוסף, במהלך היממה האחרונה מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו כ-450 מטרות של חמאס, ביניהן מתחמים צבאיים, עמדות תצפית, עמדות נ”ט ועוד.

צילום: דו"צ

 

כמו כן, כוחות זרוע הים תקפו מפקדות, עמדות שיגור נ”ט ועמדות תצפית נוספות. במסגרת הפעילות, מטוסי קרב של צה”ל חיסלו, בהכוונה מודיעינית של אמ”ן ושב”כ, מפקדים נוספים של חמאס, ביניהם ג’מאל מוסא, האחראי על הביטחון המיוחד בארגון הטרור. בשנת 1993 ביצע ג’מאל מוסא פיגוע ירי לעבר כוחות צה”ל שהיו בסיור בשטח רצועת עזה. כמו כן, חוסלו מפקדים בדרג השטח בגדודים בהם נלחמים הכוחות.

08:01 – בפעילות משותפת של המשטרה, צה”ל, משרד הבריאות, המכון הפתולוגי לרפואה משפטית וארגוני מתנדבים בתחנת ריכוז החללים במחנה שורה, נמשך מאמץ הזיהוי של קרבנות הרצח מ-7 באוקטובר. עד היום זוהו 834 נרצחים אזרחים, שגופותיהם הובאו לזיהוי במחנה. עד כה הועברו לקבורה 736 מהחללים.

תחנת ריכוז החללים הוקמה שעות לאחר פרוץ המלחמה, והועברו אליה מאות גופות של אזרחים. במקום פועלים אלפי שוטרים בעבודה במשמרות מפרוץ המלחמה, 24 שעות ביממה ו-7 ימים בשבוע, ונוטלים חלק במלאכת הזיהוי הקשה, תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, בכדי לבצע תהליך זיהוי מלא.

07:31 – עקב התראה לאירוע ביטחוני מתבקשים תושבים השוהים ביישובים יפתח, מנרה, מעין ברוך, משגב עם, יראון, ברעם, כפר גלעדי, דפנה, מלכיה, דן, הגושרים, שניר, סאסא וצבעון שבגבול הצפון מתבקשים להיכנס למרחבים המוגנים עד הודעה חדשה.

07:30 – עהד תמימי נעצרה בכפר נבי סאלח, לאחר שפרסמה פוסט מסית ברשתות החברתיות שבו כתבה: “המסר שלנו לעדרי המתנחלים מחכים לכם בכל ערי הגדה, מחברון ועד ג’נין אנחנו נשחט אתכם ואתם תגידו שמה שהיטלר עשה לכם היה בדיחה נשתה את דמכם ונאכל את הגולגולות שלכם יאללה קדימה, אנחנו מחכים לכם”.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בירך על מעצרה, וכתב ברשתות החברתיות: “כל הכבוד לצה”ל ושאר כוחות הביטחון שעצרו הלילה את המחבלת ו’פעילת זכויות האדם’ עהד תמימי מנבי סאלח, שהורשעה בעבר בתקיפת חיילי צה”ל ומאז פרוץ המלחמה מביעה הזדהות ותמיכה בחיות האדם הנאצים ברשתות החברתיות”.

07:30 – 23 חשודים נעצרו הלילה במחנות הפליטים שועפאט וענאתא, במסגרת מבצע משטרתי, בגין מעורבותם בהפרות סדר אלימות שככלו יידוי אבנים, ירי זיקוקין ויידוי בקבוקי תבערה בשבועות האחרונים. חלק מהחשודים נעצרו בחשד לפרסום דברי הסתה לאלימות ולטרור, וכן תמיכה בארגון הטרור חמאס. אחד החשודים נעצר בחשד ששילם “שכר” לאותם מפרי סדר. במהלך הפעילות השוטרים איתרו נשק, תחמושת, אפוד מגן, אמצעי לחימה נוספים וסכום כסף רב.

07:15 – דיווח בניו יורק טיימס: בממשל ביידן העבירו מסרים לאיראן וחיזבאללה דרך מתווכים אזוריים, כמו לדוגמה טורקיה, על כך שארה”ב נערכת להתערב צבאית בלחימה נגדם אם הם יפתחו במתקפה נגד ישראל.

06:00 – הותר לפרסום: סמ”ר שחר כהן מבטח הי”ד ז”ל, בן 22 מכרמיאל, לוחם שריון בגדוד 9, חטיבה 401 נפל בקרב בצפון הרצועה.

05:25 – 6 כתבי אישום הוגשו בסוף השבוע והיום בגין גילוי הזדהות עם ארגון טרור והסתה לטרור. מתחילת הלחימה הוגשו 52 כתבי אישום.

01:25 – מלך ירדן, עבדאללה השני, הודיע כי חיל האוויר הירדני הטיל משלוח של ציוד רפואי כולל תרופות, בביה”ח הירדני ברצועת עזה בחצות הלילה. עבדאללה צייץ: “חיל האוויר חסר הפחד שלנו הטיל בחצות סיוע חירום רפואי לבית חולים שדה שפועל בעזה. זאת החובה שלנו”. לא ברור אם המהלך נעשה באישור ישראלי.

00:35 – דיווחים ערביים על הרוגים ופצועים בתקיפה נגד בית בשכונת סג’אעיה שבמזרח העיר עזה.

00:20: כחודש אחרי שקיבלו הודעה שנרצחה: משפחתה של אמילי הנד בת ה-8 התבשרה שהיא ככל הנראה נחטפה לעזה.

00:14 – סיכום מטחי הקטיושות על קריית שמונה: המטח הראשון נורה בשעה 19:12. בסך הכל היו 6 נפילות ויירוט אחד. 5 מהנפילות נפלו בשטחים פתוחים. נפילה אחת בשכונה בעיר הוסילה לפגיעה ישירה ברכב, ללא נפגעים.

המטח השני נורה בשעה 21:25 – 6 נפילות, כולן בתוך העיר. 3 פגיעות ישירות בבתי מגורים ועוד 3 נפילות בשטחים פתוחים בעיר. נגרם נזק למבנים. אין נפגעים בגוף.  בשל פגיעה בעמודי חשמל, במספר מקומות ברחבי העיר יש הפסקת חשמל. צוותים של חברת חשמל והעירייה מטפלים בנושא ברגעים אלה.

00:01 – לאחר שתי נושאות המטוסים: פיקוד המרכז של צבא ארה”ב במזרח התיכון הודיע שהצוללת הגרעינית ‘אוהיו’ נכנסה למזרח התיכון. מדובר באחד מכלי הנשק המשמעותיים ביותר בארסנל של הצי האמריקני שכוללת יכולות גרעיניות.

00:01 – לשכת ראש הממשלה: “ראש הממשלה נתניהו שוחח עם נשיאת הצלב האדום מיריאנה ספוליריק ודרש שהצלב האדום ידרוש שחרור מיידי של החטופים הישראלים כפי שהחוק הבין-לאומי מחייב. כמו כן דרש שהצלב האדום יעמוד על זכותו לבקר מיד את כל החטופים כדי לוודא את שלומם ובריאותם”.

00:01 – נפילת רסיס של מיירט סמוך לבית הרפואה שמיר אסף הרופא ולא הרחק מכפר חב"ד.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.