מערכת COL | יום כ"א חשוון ה׳תשפ״ד 05.11.2023

הרב וולפא במכתב לאריה דרעי: "כיבוש עזה - תחילת התיקון"

במכתב ששיגר ליו"ר ש"ס אריה דרעי, גולל הרב שלום דובער וולפא, העומד בראש "המטה העולמי להצלת העם והארץ", את דעת התורה של הרבי באשר למצב בארץ לתפיסתו, וקרא לכבוש את עזה: "תחילת התיקון להסכמי אוסלו"
הרב וולפא במכתב לאריה דרעי:
הרב וולפא ואריה דרעי

הרב שלום דב וולפא, שהוציא שורת ספרים בנושאי שלימות הארץ, חלקם בעידוד הרבי, שיגר מכתב לחבר קבינט המלחמה יו"ר ש"ס אריה דרעי בעקבות המצב, ובו הציג מתווה קוים להצלחת המלחמה לאחר עשרות שנות קונספציה שבויתורים לערבים נשיג את השלום המיוחל.

אתר חב"ד און ליין COL עם המכתב המלא.

הנני כותב מכתב זה מדם ליבי, ואקוה שכבודו יקח את הדברים לתשומת לבו, ויפעל בהתאם.

לפני 44 שנים, כתבתי על פי ציוויו הקדוש של כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש, את הספר "דעת תורה בענייני המצב בארץ הקודש". בצעד נדיר, הואיל הרבי להגיה בכתב ידו הקדושה חלק מהספר, ואחר כך כאשר שאלו אותו באותם השנים מה דעתו בעניני ארץ ישראל, היה עונה "והרי הרב וולפא הוציא את הספר 'דעת תורה', ושם יש את כל התשובות לכל השאלות".

לאחר כשנתיים הורה לי ביחידות בחדרו הקדוש, להוציא ספר נוסף 'להראות שכל מה שהזהירו - התקיים בעוונותינו הרבים'. ואכן כתבתי והדפסתי אז את הספר 'שלום שלום ואין שלום' עם קטעי עיתונות המוכיחים זאת וכו'. ואז הרבי ציווה עלי להקים ארגון שענינו יהיה להביע ולפרסם את דעת קודשו הטהורה נגד ויתור לערבים, ואת הסכנה האיומה לכל הישוב היהודי בארץ ישראל. ואז קם 'המטה העולמי להצלת העם והארץ'.

הרבי התבטא אז במילים חריפות מאד, למרות שכדרכו הטהורה היה נזהר מאד מלהוציא דברים לא רצויים מפיו הק', אבל בנושא של ויתורים לערבים ומסירת שטחים הוא דיבר בצורה החריפה ביותר, ובזעקות שבר שלא ניתן לתאר.

כבוד הרב דרעי שי'. לאחר שזכית כעת לשבת בקבינט המלחמה שנכפתה עלינו מעזה, הרי זה בהשגחה פרטית, בכדי שתשמיע עתה בגאון את דעתו של הרבי, ואשר יהיה בזה תיקון ותרופה למצב האיום והנורא בו שרוי עם ישראל, לאחר עשרות שנות ויתורים אין קץ לערבים, מתוך קונספציה מוטעית שזה מה שיביא את השלום המיוחל. וכאשר המחדל העולה על כולנה, היה בתוכנית ההתנתקות מעזה בשנת 2005 שגירשו יהודים מנחלתם ומסרו זאת לאויב ובכך סיכנו את כל הישוב היהודי בארץ הקודש. (ובוודאי יצא לך לבקר במוזיאון גוש קטיף שהקמנו).

לכן חשוב לי מאד, לסכם בנקודות קצרות ומהותיות, את אשר עולה משיחותיו הקדושות של הרבי, כ'דעת תורה' אותה הביע במהלך השנים.

1. דעתו הקדושה של הרבי היא, שעל עם ישראל להחזיק בכל תוקף בשטחים שנמסרו לנו במתנה מהקב"ה בניסי מלחמת ששת הימים, ואין לאף אחד זכות למסור אפילו שעל, ובפרט שארץ הקודש כולה, כל פינה בה, נחשבת הלכתית  ל'עיר הסמוכה לספר', ולכן כל מסירת שטח כשלהו מארץ הקודש מהווה סכנה, מזמינה את המלחמה הבאה רח"ל, ופותחת את כל הארץ ליכבש לפניהם, כלשון רש"י בעירובין מה,א, וכן פסק מרן הבית יוסף בהלכות שבת סימן שכ"ט סעיף ו' (וכן הוא בשו"ע הרב שם).

2. את השטחים שנכבשו יש ליישב ביהודים. וככל שיהיו בה יותר יישובים  על הגבולות, כך הדבר יגן וישמור על כל יושבי ארץ הקודש.

3. גם השטחים שרח"ל כבר נמסרו לידי האויב, יש לעשות הכל שישובו בחזרה לידי עם ישראל וליישב בהם יהודים. וזה הפתרון היחיד שעם ישראל יוכל לישב בשלום ובבטחה בארץ הקודש.

4. חובה על פי תורה להקדים ולתקוף את האויב המתכונן למלחמה, ולא לחכות עד שהם יתקפו, מצד הציווי הבא להורגך השכם להורגו. והסיבה, אומר הרבי, ש'רודפי השלום' לא דוגלים בהבא להורגך השכם להורגו, כי הם אינם מאמינים שבדורנו יש אנשים כמו היטלר והפרופסורים שלו ימ"ש, ולכן הם בטוחים שאם רק ניתן להם שטחים מארץ ישראל, הם יהפכו לאוהבים. (שיחה ש"פ בראשית תשכ"ט, שנה וחצי לאחר ששת הימים).

5. מלחמת יום כיפור פרצה בגלל הפסקת האש של ישראל ומצרים בשנת 1970, ואז בכה הרבי במהלך התוועדות בפרשת עקב, ואמר שישראל מחמשת את האויבים שלה על ידי הפסקת האש (כי אז הביאה מצרים את הטילים) ואמר שנשלם על זה מחיר יקר. הרבי הקריא בבכי את הפסוק מההפטרה בנביא באותה השבת "מדוע באתי ואין איש קראתי ואין עונה".

6. באשר למלחמות שנכפו עלינו, ושהקב"ה הצילנו מידם, הזהיר הרבי שיש לסיים את המלאכה עד הסוף, ולא לעשות 'חצי ניתוח', כפי שישראל רגילה לעשות כמעט בכל מלחמותיה, ובכך מביאה עליה צרות נוראות. דברים אלו דיבר בארוכה ובשיחות רבות, במהלך מלחמת שלום הגליל ב-1982.

7. הרבי אמר שלגבי ביטחון אין להתחשב בארצות הברית, ובסופו של דבר ארה"ב תקבל את עמדת הביטחון של ישראל אם יראו שזה עניין בטחוני, והוסיף שארה"ב חזקה רק בגלל שלא התחשבה מעולם במה יגידו בנושאי ביטחון. ונכון שצריך להודות לארה"ב על עזרתה הרבה, אך בעניינים מהותיים אסור לוותר.

8. בשיחה למר רון נחמן ז"ל ראש עיריית אריאל בחלוקת הדולרים בתאריך כ"ח תשרי תשנ"ב, הוסיף ואמר, שההסברה כלפי וואשינגטון צריכה להיות, שאסור להניח לאיראן וסוריה להתפשט בכל העולם, ושהם מהווים סכנה לארה"ב יותר מאשר לישראל.

ובכן המסקנות לגבי המצב של עם ישראל בימים הרי גורל אלו הם. שחס ושלום לא יפסיקו את המלחמה עד למיגור האויב הנאצי ימ"ש, וחובה לשלוט שליטה צבאית מלאה על רצועת עזה, וכמובן לבנות מיד את היישובים היהודיים שם.

אנו נמצאים שלושים שנה מאז חתם יצחק רבין על הסכמי אוסלו שהתחילו עם הסיסמא "עזה ויריחו תחילה", והתיקון יהיה גם על ידי 'עזה תחילה'.

הרבי אמר כמה פעמים שהקב"ה נותן הזדמנויות לתקן את הטעויות הקשות שעשו, ואנו נמצאים באחד הרגעים הגדולים והמשמעותיים לעמנו. וחובה להפנים את העובדה, שמצבנו כעת הוא, שזה 'או להיות או לחדול' במשמעות הכי פשוטה.

זכיתי במהלך השנים להית בקשר הדוק עם נשיא מועצת החכמים הגר"ע יוסף זצ"ל שאף ביקר במוסדות חב"ד בקרית גת שניהלתי בזמנו, ואף העניק לי מספר הסכמות על ספרים שהוצאתי. וזכור לכולנו עד כמה הרב עובדיה התריע חמורות מפני התוצאות של הגירוש מגוש קטיף, וגם הודיע חד משמעית, שלא ישתמשו בפסק הדין של שטחים תמורת שלום לאחר האינתיפאדה השניה במכתבו הידוע.  

הרב אריה דרעי שי', כאיש אחראי הקורא היטב את המפה, אני מבקש ממך אנא הפעל את כל השפעתך על הקבינט, כדי שילכו בדרך הנכונה לעם ישראל, שזהו הפתרון היחיד בו יוכל עם ישראל לשבת בשלווה עד כמה שאפשר, על פי התורה הקדושה בדרכי הטבע. ומאחר שזוהי דרך התורה הרי יש סייעתא דשמיא ומצליחים למעלה מהטבע לגמרי.

אין לי ספק שכאשר תהיה "הדובר של הרבי" בכל הנ"ל, תיחרט באותיות של זהב בדברי ימי ישראל, על פועלך בתקופה קריטית זו להצלת עם ישראל וארץ ישראל. בברכת הצלחה רבה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.