. | יום כ"א חשוון ה׳תשפ״ד 05.11.2023

צה"ל ממשיך להרחיב הפעולה הקרקעית ברצועת עזה

צה”ל ממשיך להרחיב את הפעולה הקרקעית ברצועה, לצד תקיפות אוויריות בדרום לבנון, במענה להתגרויות של מחבלי חיזבללה | בדרגים הבכירים התקבלה החלטה ברורה – כל מי שאחראי לטבח בשמחת תורה - יחוסל | במקביל, הסיוע ההומניטרי לעזה נמשך: במשך השבועיים האחרונים הועברו למעלה מ-500 משאיות
צה
כוחות צה"ל במהלך הקרבות ברצועת עזה (צילום: דו"צ)

היום ה-30 למלחמה: צה”ל ממשיך להרחיב את הפעולה הקרקעית ברצועה, לצד תקיפות אוויריות בדרום לבנון

עדכונים שוטפים:
10:07 – האזעקה בגליל העליון: בהמשך להתרעה שהופעלה במרחב היישוב מתת, שוגר מיירט לעבר מטרה חשודה שחצתה משטח לבנון לשטח ישראל

10:00 – בקטר מדווחים כי 75 משאיות סיוע – ובתוכן מים, מזון ותרופות, עוברות בשעה זו בדיקה ביטחונית לקראת כניסתן דרך מעבר רפיח לרצועת עזה. מספר המשאיות שנכנסו לרצועה ממצרים ב-16 הימים האחרונים, מאז החלה כניסת משאיות הסיוע לעזה, עלה ל-568.

09:00 – דיווח בניו-יורק טיימס: גורמים אמריקנים הציגו לישראל דרכים לצמצום הפגיעה באזרחים בעזה, בעת שהכוחות הישראלים מנסים לפגוע בתשתיות חמאס ומנהיגי הארגון. בין ההצעות שהוצגו, על פי הגורמים האמריקנים, היו מעקב אחר רשתות הבקרה והפיקוד של חמאס וההנהגה, שימוש בפצצות קטנות יותר במיטוט המנהרות והפעלת כוחות הקרקע שיפרידו בין אוכלוסייה אזרחית לאנשי חמאס.

08:55 – מקור מצרי, חשף לעיתון ‘אלערבי אלגדיד’, כי משלחת ביטחונית ישראלית, שבראשה עמד מתאם פעולות הממשלה בשטחים, רסאן עליאן, ביקרה בקהיר ביום רביעי שעבר ונפגשה עם ראש המודיעין המצרי, עבאס כאמל. המקור ציין שהצדדים דנו במצב ברצועה ובתיווך מצרים לשחרור החטופים.
08:35 –  דיווח פלסטיני: צה”ל חיסל מחבל פלסטיני באבו דיס.

08:15 – הקרבות ברצועה נמשכים: צה”ל תקף מעל 2,500 מטרות מתחילת הפעילות הקרקעית בעזה.  הלוחמים שנמצאים בשטח הרצועה נתקלים כל העת במחבלים ומנהלים מולם קרבות פנים אל פנים.

בנוסף, מכוונים הכוחות את טייסי חיל האוויר וכלי טיס להשמדת תשתיות טרור, מחסני אמצעי לחימה, עמדות תצפית ומפקדות מבצעיות של חמאס. הלילה, הכווינו הכוחות כלי טיס לתקיפה של מתחם צבאי של ארגון הטרור חמאס הכולל מפקדות מבצעיות, עמדות תצפית ותשתיות טרור נוספות.

07:45 – ראש ממשלת בריטניה לשעבר בוריס ג’ונסון וראש ממשלת אוסטרליה לשעבר סקוט מוריסון, הגיעו לביקור הזדהות בישראל. את הביקור יזם ח”כ דני דנון. השניים צפויים להיפגש עם נשיא המדינה, משפחות שאיבדו את יקיריהם במתקפת הטרור של חמאס וחיילים בעלי אזרחות בריטית. בנוסף, יבקרו השניים בבארי ובאשקלון.

ג’ונסון: “חשוב וחיוני שאנחנו המאמינים בזכותה של ישראל להגן על עצמה, נעשה כל שביכולתנו בזמן הזה כדי להראות את תמיכתנו מול התקפות אכזריות ובלתי אנושיות כנגד חפים מפשע, ולהדגיש כי מול זוועה בקנה מידה בסדר גודל הזה לממשלה אין ברירה אלא להגן על עם ישראל”.

07:13 – צבע אדום במבטחים, בעמיעוז ובישע שבעוטף עזה.

06:45 – שר החוץ האמריקני בלינקן ייפגש בשעות הקרובות עם אבו מאזן ברמאללה.

05:20 – גורם בעזה ל-CNN: “עשרות אנשים נהרגו ויותר מ-100 נפצעו בתקיפת צה”ל במחנה הפליטים אל-מע’אזי שבמרכז הרצועה”.

03:30 – ראש ממשלת קנדה ג’סטין טרודו שוחח עם ראש הממשלה נתניהו. בחשבון הטוויטר שלו צייץ כי במהלך השיחה חזר על תמיכתה של קנדה בישראל ובזכותה להגן על עצמה, בהתאם לחוק הבין-לאומי. עוד הוסיף כי יש לשחרר “מיד וללא תנאי” את החטופים שמוחזקים בידי חמאס.

02:20 – הפלסטינים טוענים: הלילה הותקף מאגר המים הראשי באזור תל א-זעתר, צפון הרצועה. יש לציין כי חמאס עושה שימוש ציני במתקנים אזרחיים לצורכי טרור.

02:00 – תיעוד מבית החולים שיפאא’: המוני עזתים התקהלו וצפו בתיעודים של מחבלי חמאס תוקפים כלי רכב של צה”ל – תוך שהם משמיעים קריאות שמחה. בניגוד לטענות, החשמל זורם בכל פינה והסרטונים מוקרנים על המסך.

01:58 – ירי נ”ט בוצע לעבר לוחמי צה”ל בדרום הרצועה – הכוח השיב אש.

01:46 – הפלסטינים טוענים: צה”ל תוקף בשעה זו במחנה הפליטים אל-מע’אזי שבמרכז הרצועה.

01:00 – על רקע ההפגנות הפרו-פלסטיניות – משטרת לונדון הודיעה שעצרה היום 29 בני אדם בחשד לביצוע פשעי שנאה, כולל מעשים אנטישמיים ועבירה על סעיפי הטרור.

00:40 – ערוץ 14: בדרגים הבכירים ביותר המדיניים והביטחוניים התקבלה החלטה ברורה – כל מי שאחראי לטבח ה-7 באוקטובר יחוסל. “ייקח שנה או עשר שנים, נגיע לכולם, אף אחד מהם לא יגיע ל-120 בשיבה טובה”.  אומרים גורמים בכירים.

על הביצוע כרגע מופקדות כלל זרועות הביטחון, לרבות המוסד, כאשר ההחלטה שהתקבלה דומה בהחלטות שישראל קיבלה בעבר לאחר השואה על רדיפת הנאצים, ולאחר “טבח הספורטאים” באולימפיאדת מינכן.

00:19 – למרות שחמאס תקף את כוחות צה”ל שפתחו היום ציר הומניטרי – דובר צה”ל בערבית, סא”ל אביחי אדרעי, הודיע כי יתאפשר מחר לתושבי עזה לנוע בחופשיות בציר סלאח א-דין בין השעות 14:00-10:00 – והפציר בתושבי הרצועה להתפנות דרומה.

00:10 – על רקע הביקור הצפוי של בלינקן מחר בבגדאד – גדודי חיזבאללה בעיראק מאיימים: “נקבל את פניו בהסלמה חסרת תקדים. נפעל לסגירת אתרים אמריקניים בעיראק ואת השגרירות האמריקנית, ונמנע מאזרחים אמריקניים להיכנס למדינה בדרך אלימה”.

00:01 – צה”ל פרסם תיעוד של תקיפת תשתיות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה מהערב בשטח לבנון, לאחר שזוהו כמה שיגורים משטח לבנון לעבר שטח מדינת ישראל. בנוסף, זוהה ירי נ”ט לעבר מרחב מטולה, אין נפגעים.

00:01 – סוכנות הידיעות רויטרס: נשיא ארה”ב ג’ו ביידן מעדכן כי יש התקדמות במו”מ להפוגה הומניטרית.

גורמים בלשכת ראש הממשלה מוסרים: "כפי שרה״מ אמר וגם שר הביטחון. אין על מה לדבר אם זה לא מתחבר לשחרור חטופים."

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.