מנדי ברגר | יום י"ח חשוון ה׳תשפ״ד 02.11.2023

בית עלמין יהודי הוצת בוינה: "מרגישים את האנטישמיות"

אלמונים באוסטריה הציתו את החלק היהודי של בית העלמין המרכזי בבירה וינה. הכניסה של אולם הטקסים נשרפה וצלבי קרס רוססו על קירות חיצוניים • הרב יעקב בידרמן, השליח הראשי של חב"ד בבירת אוסטריה, בראיון לגל"צ: "הקנצלר והממשלה הנוכחיים מאוד פרו-ישראלים, הם התבטאו בחריפות נגד המעשים"
בית עלמין יהודי הוצת בוינה:
צילום בית העלמין: Oskar Deutsch

אלמונים באוסטריה הציתו את החלק היהודי של בית העלמין המרכזי בבירה וינה. הכניסה של אולם הטקסים נשרפה וצלבי קרס רוססו על קירות חיצוניים. לא היו נפגעים. משטרת וינה ורשויות כיבוי האש פתחו בחקירה.

מוקדם יותר השבוע ההסתדרות הציונית העולמית, משרד התפוצות והסוכנות היהודית פרסמו את דו"ח נתוני האנטישמיות בעולם במאז החלה המלחמה נגד חמאס בעזה. 

המסמך מציג זינוק מדאיג בכמות אירועי האנטישמיות ברחבי העולם ומלמד על עלייה של כ-500% בכמות אירועי האנטישמיות בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, כמו כן מציג עליה של כ-400% בשיח האנטישמי ברשתות חברתיות נבחרות, בהשוואה ביחס לתקופת הזמן שקדמה למלחמה.

הרב יעקב בידרמן, השליח הראשי של חב"ד בבירת אוסטריה, מספר בראיון לגל"צ: "בדרך כלל מרגישים את האנטישמיות בימי מלחמה, ובדרך כלל האלימות היא מילולית. הקנצלר והממשלה הנוכחיים מאוד פרו-ישראלים, הם התבטאו בחריפות נגד המעשים ותומכים בישראל בהצבעות באו"ם".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.