מנדי ברגר | יום י"ח חשוון ה׳תשפ״ד 02.11.2023

בצל המלחמה: מעמד הצדעה עוצמתי ללומדי ה'סמיכה' | צפו

בצל איומי האזעקות, התקבצו ובאו מכל רחבי הארץ קהל מגוון, אנשים נשים וטף, למעמד שכולו הוד והדר, חגיגת הצדעה מפוארת עם סעודת מצוה כיד המלך, ללומדי התורה במסלולים השונים במכללת 'למען ילמדו' - אנשי עסקים, בעלי בתים, אברכים מחוגים שונים, בהשתתפות רבני ערים, רבני קהילות והרבנים המרצים במכון 'למען ילמדו' במשך השנה
בצל המלחמה: מעמד הצדעה עוצמתי ללומדי ה'סמיכה' | צפו
צילום: מענדי קורנט. הפקה: צבעים הפקות

"תורה מגנא ומצלא": בצל איומי האזעקות, התקבצו ובאו מכל רחבי הארץ קהל מגוון, אנשים נשים וטף, למעמד שכולו הוד והדר, חגיגת הצדעה מפוארת עם סעודת מצוה כיד המלך, ללומדי התורה במסלולים השונים במכללת 'למען ילמדו' - אנשי עסקים, בעלי בתים, אברכים מחוגים שונים, בהשתתפות רבני ערים, רבני קהילות והרבנים המרצים במכון 'למען ילמדו' במשך השנה. 

 

באולם טבול אורות, לצד שולחנות ערוכים וממול בימת הכבוד - הסבו להם חתני השמחה, מקבלי תעודות ה'סמיכה' במסלולים השונים של 'למען ילמדו', וחגגו יחד את שמחת התורה, שמחת לימוד והעמקה, שינון וחזרה במשך תקופה ארוכה, ועמידה בכור המבחן מתוך הצלחה. כולם שותפים לקבלת התעודה מידי הרבנים החשובים שהגיעו לכבד את חתני השמחה ביום חגם.

את שרביט ההנחיה של המעמד נוטל השליח הרב שניאור רסקין, בעצמו בוגר קורס במכללת 'למען ילמדו', שמכריז כי המעמד החגיגי מתקיים לזכותם של חיילי צה"ל ואנשי כוחות הביטחון, ועם פתיחתו הקהל נשא תפילה מיוחדת לשמירה על שלומם ולנצחונם במלחמה, ולרפואת הפצועים ובתוכם שליח הרבי לעיר שדרות הרב משה זאב בן חנה פיזם. לקריאת פרקי התהילים מוזמן הרב זוהר יהושוע, מנכ"ל מכללת 'למען ילמדו', והקהל עונה אחריו ברגש רב.

הרב אלי' יוחנן גורארי', רב העיר חולון העומד בראשות ועד רבני ההסמכה של 'למען ילמדו', משתף את הקהל בזכרונות אישיים מהשליחות אותה קיבל מהרבי על ידי המזכיר הרב חודקוב, הנוגעת במיוחד לקהל המשתתפים - ללמוד את ההלכות המצויות, ושאלות ותשובות, ולדבר בדרשת השבת בענייני הלכה. הרב גורארי' מעורר בחום את קהל מקבלי ה'סמיכה' ללמוד גם הם שולחן ערוך של הלכות המצויות עם הקהל, ולא רק את ההלכות שהם למדו ב'למען ילמדו', ושיידעו לפסוק בכל התחומים, הן לאשכנזים והן לספרדים.

את המשא המרכזי נשא הרב יצחק אייזיק לנדא, רב העיר בני ברק, שעודד וחיזק את הקהל בתקופה זו, להיות בשמחה בתוך המצב הנוכחי, ולגלות את ה"רחמים" שבתוך ה"דין". הרב לנדא הפנה את הקהל להביט על הניסים והנפלאות שקורים בתוך החושך, ולחזק את לימוד התורה שהיא זו שפועלת ומביאה את נצחון עם ישראל, לצד הנתינה והעזרה זה לזה, בבחינת "איש את רעהו יעזורו ולאחיו יאמר חזק" כהפטרת השבת. הרב לנדא הציע לכל המסיימים לערוך גם שמחת "גמרה של תורה" בבית הפרטי, עם האשה והילדים והקרובים, ולשמוח ולהודות ביחד על שמחת התורה.

לאורך המעמד, מנעימים בניגוני חב"ד עמוקים ובשירי שמחה אמן הנשמה מנחם שוקרון והנגן החסידי ישראליק בש, שסוחפים איתם יחד את הקהל ברגעים המרוממים והמרגשים. עד מהרה הופך המעמד הרשמי להתוועדות חברים חסידית. הקהל אומר 'לחיים' זה לזה, ומקבלים החלטות טובות להמשיך להתחזק ולהוסיף בלימוד התורה, לזכות ולהצלחת עם ישראל.

הרב חיים יוסף גינזבורג, רב קהילת חב"ד רמת אביב, בירך את מקבלי תעודת ה'סמיכה' וקישר זאת לפרשת השבוע "לך לך", בה כל יהודי ממשיך את אשר נצטווה אברהם אבינו היהודי הראשון, ומגלה בתוכו כוחות נפלאים ועומקים שלא שיער ולא חשב בכלל שיש בתוכו. את זאת, אמר הרב גינזבורג, רואים אצל אנשי עסקים ואנשי עמל, שבמקביל לעיסוקם האינטנסיבי בענייני חומר לומדים הלכה, סוגיות על גבי סוגיות, חוזרים ומשננים ונבחנים על כך ועומדים בהצלחה בכור המבחן, ומקבלים 'סמיכה' לרבנות.

הרב ישראל מעל, יו"ר מכללת 'למען ילמדו', העלה על נס את התמדתם ושקידתם של כל הלומדים במסלולי ההלכה השונים, את ההשקעה והמסירות ללימוד התורה, ביום ובלילה, בימי חול ובשבת קודש, עד לעמידה ביעדים הלימודיים הנדרשים. הרב מעל שלח את ברכתו לכל הלומדים שנבצר מהם להשתתף במעמד 'חג הסמיכה' מסיבות מובנות.

מספר תלמידים הלומדים במכללה והיו אמורים לקבל תעודה בערב המיוחד - גוייסו בצו 8 אך שלחו ברכות מיוחדות מצולמות לכבוד האירוע, וברכותיהם הוקרנו על המסך וריגשו את כל המשתתפים.

הפקה: צבעים הפקות.

 
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.