COL | יום ט"ז חשוון ה׳תשפ״ד 31.10.2023

השאיפה: להגיע בשיירת אופנועים ולהדפיס תניא בעזה

שיירת 'חב"דניקים על אופנועים' מחזקת בימים אלו את יישובי דרום הארץ בתיאום עם השלוחים המקומיים ומותירה הדים | הרב אבינועם אהרוני, חסיד חב"ד ואיש הייטק מאלעד, מייסד הקבוצה, אומר בריאיון ל-COL  כי מטרת הקבוצה לקיים 'רעש דקדושה' וכי המלחמה בדרום העצימה את הפעילות | היעד הבא שלהם: הדפסת ספר התניא בעזה  
השאיפה: להגיע בשיירת אופנועים ולהדפיס תניא בעזה
מימין: הרב אבינועם אהרוני על האופנוע ועם חיילי צה"ל

כפי שפרסמנו בתחילת השבוע כאן ב-COL, ר' אבינועם אהרוני, איש הייטק בכיר בשעות היום ומוסר שיעורי חסידות נודע בשעות הערב, החליט לפני כחודשיים לאגד את האופנוענים החסידיים מכל רחבי הארץ.

הוא הקים יחד עם חסידי חב"ד נוספים קבוצה בתיוג 'חב"דניקים על אופנועים', ושם, האחד מעניק טיפים בטיחותיים לחברו, ועוד עניינים שקשורים לעולם הדו-גלגלי - כשמטרת העל היא לקיים מעת לעת פעילות חסידית תורנית עם הרבה 'רעש דקדושה'. הם תרים את הארץ לאורכה ולרוחבה וחוזרים בידיים מלאות - מצוות ומעשים טובים.

כשפרצה המלחמה – האתגר של היחידה רק התחדד: הם מנצלים את היכולות שלהם להגיע לכל נקודה במהירות, וירדו לאזור הדרום לחזק ולשמח את חיילי צה"ל והתושבים.

 

בריאיון ל-COL, מספר הרב אבינועם איך הכל התחיל:

"אני מבקש להקדים ולומר דבר מה חשוב: אופנוע זה כלי מסוכן! מי שלא רוכב כבר, שלא יכנס לתחום הזה. מי שיש לו בן שרוצה להכנס והוא עצמו אינו רוכב - שיעשה הכל שהבן לא יכנס לזה. זה חיידק שמי שנדבק בו "גם כי יזקין לא יסור ממנו". הקבוצה המיוחדת שלנו איננה גושפנקא להיכנס לתחום, היא מיועדת אך ורק למי שכבר רוכב.

"כדי להבין מי אנחנו, כדאי להקדים:

"בשנים עברו היה מקובל אצל חסידים שחסיד נוסע בעגלה, לא רוכב על סוס. היה מקובל שמי שהתחיל לרכב על סוס הרי זה סימן שהוא "התקלקל" ברמה כזו או אחרת. ומכאן ההשלכה המתבקשת גם על רכיבה על אופנוע לעומת נסיעה ברכב. אלא שלעניין האופנוע נוסף גם עניין הסכנה שבדבר, ואם אמרו חז"ל שכל הדרכים בחזקת סכנה הרי שעל אחת כמה וכמה דרכי הדו גלגלי. לכאורה, ואולי לא לכאורה, אנחנו יכולים להסכים שכניסה לתחום הזה היא שטות גדולה!

"אבל, אם אנחנו יכולים להסכים על הנ"ל, אז אנחנו חייבים להסכים גם שזה יכול להפוך לשטות דקדושה גדולה! ואת זה, חברי בקבוצה ואני מחפשים.


עוד בנושא:

התשובה החב"דית לאופנועים של החמאס

 

מה ש'הדליק' אצלו את הרעיון, היה המקרה הבא:

"לפני שנים רבות הייתי בארה"ב במדינת קליפורניה במקום מסויים, כשלפתע שמעתי קול רעש גדול, בהתחלה לא היה ברור לי מה זה אבל לפתע ראיתי קבוצה של כ 30-40 אופנועים כבדים מגיעים ביחד. הנוכחות שלהם הייתה מיידית, עוצמתית ומרשימה. היה זה משהו שלא ניתן היה להתעלם ממנו. אלא שחבר שהיה שם אמר לי שכדאי להכנס למקום פחות בולט כי מדובר בקבוצה הנקראת Hell's Angels - מלאכים מהגהנום - הידועים לשמצה כפורעי חוק. נכנסנו יחד לאנשהו והשאלה שניקרה במוחי הייתה - זהו מחזה מאד עוצמתי - איך יכול להיות שיש את זה רק ב "לעומת זה" ואין את זה בקדושה?

"מי שמכיר אותי יודע שבטבעי אני אדם מתון, שקול ומדוד. כל העניין "לא מתאים" לי. אבל לא יכלתי להתעלם מהעוצמה של זה. במשך כמה שנים לא עשיתי עם זה שום דבר. אבל יום אחד יצא לי לראות קבוצת רוכבים בארץ שנקראת "רוכבים בכחול" שהם קבוצת שוטרים. אותו כח, אותה עוצמה. זה עורר בי שוב את אותה השאלה: איפה זה בקדושה (לא ששוטרים הם "לעומת זה" כמובן)? אז נכנסתי לתחום. בתחילה על קטנוע, ובסוף על כלי כבד.

"במשך הזמן, באופן של חבר מביא חבר, נוצרה הקבוצה הזו "חב"דניקים על אופנועים - רוכבים למעשים טובים". גיליתי שהשאלה שכל כך ניקרה אצלי מנקרת אצל כולם. הבנו שכמו בעניין של "רעבים גם צמאים נפשם בהם תתעטף" ככה גם "רוכבים על אופנועים נפשם בהם תתעטף". באופן הפנימי יותר, הקב"ה נותן את הרצון הזה בליבנו כדי שנמשוך את זה לצד הקדושה.

"אז התחלנו. התוועדות עם השליח בשומריה, הנחות תפילין רבות ברכיבה המונית לזכר השוטר אמיר חן ז"ל שנהרג בפיגוע. התוועדות באופקים ועכשיו פעילות עם חיילים בדרום. ופעילויות נוספות מתוכננות (כמובן בתיאום עם השליחים בכל מקום)."

 

איך התגובות ברחוב?

הרב אהרוני: "אני מוכרח לציין, שההגעה שלנו כקבוצה עושה הרבה רושם. מקבלים אותנו ממש בהתלהבות, אפילו תוך כדי הנסיעה צופרים לנו צפירות עידוד וברמזורים צועקים לנו "אין כמו חב"ד!". וכמובן - כל ההתנגדויות נמסות כלא היו וכולם משתפים פעולה עם המבצעים של הרבי.

המלחמה בעיצומה. איך תפסה אתכם?

"כשראינו את שקרה בדרום, ה"י, הבנו שאנחנו צריכים לרתום את הקבוצה לפעילות עם חיילים בדרום, ובפרט באמצעות האופנועים, ברור לכולם למה ואין להאריך בדבר המצער. אז ירדנו לדרום. הפעילות הייתה מדהימה, עשרות חיילים הניחו תפילין, שמעו דברי תורתו הק' של הרבי בעניין של "כי תצא למלחמה על אוייבך", שמחו בשמחה חסידית והתחזקו בהחלטות טובות.

בפעילות עם חיילי צה"ל וכוחות המילואים


"באחד מאיזורי הכינוס אליו הגענו (בתיאום עם הר' ישראל ליפש, משלוחי הרבי בנתיבות) אמר לי הקצין - "תשמע! הבהלתם אותנו! שמענו אופנועים נדרכנו ותפסנו עמדות! אבל כשראינו זקנים וציציות ושמענו את המוזיקה החסידית לא האמנו! איזה יופי! במקום אופנועים של רשע - אופנועים של אור!". כמובן שפצחנו כולנו בריקוד סוחף, התפללנו ערבית יחד, חילקנו חת"ת במיקרופילים, תמונות של הרבי וגם ווסט עם הלוגו של הקבוצה. פתאום ראיתי בחוש - כמה גדול כוחה של שטות דקדושה!

מה תגידו על אלו שטוענים שחסיד על אופנוע – זה לא מתאים?

"הרבי הורה לנו: "עשו ככל שביכלתכם", אני מודע לכך שהעניין כאילו "מזיק לתדמית", שזה כאילו "לא מתאים". וייתכן שיש גם בתוך הקבוצה כאלו שפחות שמחים לחשיפה. זה מובן. אבל צריך לרתום את הנושא לקדושה - וחברי הקבוצה הזו עושים את זה בגדול! וכמו שלאף אחד אין ולא צריכה להיות טענה לאנשי "הצלה" שמגיעים על קטנועים ואופנועים, ואדרבא, הם זוכים להערכה רבה. כך צריך להסתכל גם על הקבוצה המיוחדת הזו.

"ועוד משהו: בסופו של דבר, הרי זה גם מסירות נפש של נשותינו, לא קל להן עם העניין. הסיכון שלנו הוא גם, ואולי בעיקר, שלהן. ובטוחני שהרבי לא יישאר חייב.

מה היעד הבא שלכם?

"בין ההערות שנכתבו על ידי הגולשים בכתבה הראשונה בעניין שהתפרסמה ב COL הייתה ההערה: "עכשיו צריך להיכנס עם האופנועים לעזה ולהדפיס שם את ספר התניא"... הלואי... ה' יעזור שהכל יסתיים בניצחון מוחלט ותבוא כבר הגאולה".


בעלי כלים מתאימים המעוניינים להצטרף לקבוצה מוזמנים להיות בקשר בטלפון: 0523777790.

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
מדהים! פשוט מדהים!
ט"ז חשוון
ל1
י"ז חשוון
צודק ב1000 אחוז פשוט מדהים
2.
אשריכים ישראל
י"ז חשוון
ממש מרגש לראות רוכבים חרדים על אופנועים:) ישר כוח
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.