מערכת COL | יום י"ד חשוון ה׳תשפ״ד 29.10.2023

הלכתי להפגנה הפרו פלסטינית ליד קראון הייטס. זה מה שראיתי

יממה אחרי עצרת הקריאה לשחרור החטופים למען ישראל שנערכה במוזיאון ברוקלין, החליט העסקן החב"די לצעוד מקראון הייטס אל המוקד שבו אמורה הייתה להתקיים ההפגנה הפרו פלסטינית. מה שהוא ראה שם מטריד
הלכתי להפגנה הפרו פלסטינית ליד קראון הייטס. זה מה שראיתי
מימין: ברמן בצעדה למען החטופים ביום שישי, כיממה לפני ההפגנה האנטישמית | משמאל: ניידות משטרה מול 770 במוצאי שבת

ברחובות רובע ברוקלין בניו יורק התקיימה אתמול הפגנה פרו פלסטינית גדולה בהשתתפות יותר מ-1000 מפגינים, בהם גם אנשי 'נטורי קרתא', שהפגינו נגד ישראל בצל המלחמה בעזה. בעקבות ההפגנה נחסם "גשר ברוקלין" לתנועה.

מבעוד מועד פורסם כי ההפגנה תתקיים במוזיאון ברוקלין בשכונת קראון הייטס, מרחק רחובות אחדים מ-770. ברחבי השכונה הוצבו כבר בשעות הצהרים של שבת אלפי שוטרים במאות ניידות, לצד מסוקים משטרתיים שפטרלו מהאוויר וסרקו את רחובות השכונה.

"צועדים עבור עזה", נכתב על המודעה שבישרה על ההפגנה הפרו-פלסטינית, והתושבים החב"דים בקראון הייטס נדרכו. מבעוד מועד קראו העסקנים המקומיים, וכן אנשי משטרה, לתושבים החרדים היהודים להימנע מצעדה באזור בשבת, כפי שפורסם באתר חב"ד און ליין COL בשבוע שעבר.

ביום שישי, שעות לפני ההפגנה הפרו פלסטינית הגדולה, התקיימה באותו מקום, מול מוזיאון ברוקלין, עצרת תמיכה בישראל, בהשתתפות התושבים החב"דים. בין היתר הוצב במקום שולחן ארוך וסביבו מאות כיסאות ריקים ועליהם תמונות החטופים.

יעקב ברמן, מעסקניה החב"דים הבולטים של קראון הייטס, סיפר בצאת השבת כי לא ידוע על תקריות אנטישמיות שהגיעו לבתים המקומיים.

הוא עצמו, כך סיפר, צעד בסביבות השעה 16:30 אחר הצהרים לאזור המוזיאון, יחד עם קבוצת שכנים. לדבריו במקום היו משפחות יהודיות רבות, שצעדו ברחוב, כאלו שעושות זאת בדרך שגרה וכאלו שהגיעו במיוחד - כדי להביע את זהותם היהודית ולהראות שאינם חושים.


ההפגנה הפרו-ישראלית בקראון הייטס בצהרי יום שישי (צילום: חיים טויטו)


"כשהגענו למוזיאון", סיפר בציוץ בטוויטר, "גילינו שהעצרת עברה לכיוון גשר ברוקלין ושהקהל התפזר. יחד עם זאת ראינו כמה אלמנטים מטרידים, בהם פוסטרים עם צלבי קרס על עמודי רחוב, פוסטרים התומכים בפגיעה בישראל וכרזות אנטישמיות".

הוא הוסיף: "באופן מדאיג, מישהו צעק לעברנו קריאות הבעת תמיכה בהיטלר. נתקלנו גם באנשים לובשי חולצות ומדבקות שעליהן מסרים כמו 'הציונות היא טרור'".

הוא חתם בהבעת תמיכה במשטרת ניו יורק על שהפגינו את נוכחותם המרובה באזור, גולל בקראון הייטס, ותרמו לתחושת הביטחון של התושבים.

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
בגרמניה הארורה
י"ד חשוון
אסרו ארה''ב יכולה להיות יותר ארורה ברשיון לתמיכה בנאציזם בשם הדמוקרטיה החופש וכו'
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.