COL | יום י"ג חשוון ה׳תשפ״ד 28.10.2023

כניסה קרקעית; הרמטכ"ל: "מיטב הלוחמים פועלים כעת בעזה"

החל משעות הערב המוקדמות בליל שבת, צה"ל בהובלת צוותי קרב משולבים של כוחות שיריון, הנדסה וחי״ר פועל קרקעית בצפון רצועת עזה | צה"ל תקף  מאות מטרות טרור ברחבי רצועת עזה בהם יותר מ-150 מטרות תת קרקעיות | מהתקיפות נהרגו בכירים בארגון הטרור חמאס
כניסה קרקעית; הרמטכ

החל משעות הערב המוקדמות אמש בליל שבת, צה"ל בהובלת צוותי קרב משולבים של כוחות שיריון, הנדסה וחי״ר פועל קרקעית בצפון רצועת עזה.

צה"ל תקף  מאות מטרות טרור ברחבי רצועת עזה בהם יותר מ-150 מטרות תת קרקעיות.

מהתקיפות נהרגו בכירים בארגון הטרור חמאס, בהם עצאם אבו רכבה ראש המערך האווירי של ארגון הטרור חמאס, וראתב אבו צהיבאן, מפקד הכוח הימי של חטיבת עזה, כמו כן נהרגו כמה מג"דים של ארגון הטרור חמאס.

 

צילום: דו"צ

אבו רכבה היה אחראי על ניהול מערכי הכטב"מים, הרחפנים, הגילוי האווירי, מצנחי הרחיפהוההגנה האווירית של ארגון חמאס.

במסגרת תפקידו לקח חלק בתכנון ובהוצאה לפועל של הטבח הרצחני ביישובי עוטף עזה בשבעה באוקטובר. זאת על ידי הכוונת המחבלים שחדרו על גביי מצנחים לשטח עוטף עזה ובאמצעות מתקפות הרחפנים לעבר מוצבי צה"ל.

צהיבאן תכנן ופיקד על ניסיון החדירה הימי שהתרחש ב-24 באוקטובר במרחב חוף זיקים דרך הים.

בהמשך לדיווח הראשוני על התרעה שהופעלה בשתולה, זוהו שלושה שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל, שנפלו בשטחים פתוחים.

צה"ל תקף בתגובה תשתית צבאית של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון.

 

זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר שטח ישראל במרחב זרעית. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

צה"ל משיב באש לעבר מקורות הירי.

דובר צה״ל חשף על השימוש שמבצע ארגון הטרור חמאס בביה״ח שיפאא׳, וצירף תיעוד מחקירתם של מחבלים בשב״כ בנושא השימוש שעושה החמאס בבתי החולים.

שני המחבלים לקחו חלק בטבח הרצחני בשבת שמחת תורה ביישובי העוטף.

במסגרת תדריך מיוחד לתקשורת הבין לאומית חשף דובר צה"ל מידע רב המוכיח כי חמאס משתמש בשגרה ובחירום בתשתיות הומניטריות ברצועת עזה לטובת פעילות הטרור שלו תוך שהוא מנצל את המחסה ההומניטארי לטובת הגנת מחבליו וראשי ארגון הטרור. צפו בהדמיה:

כלי טיס מאויש מרחוק תקף חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ"ט משטח לבנון לעבר שטח ישראל במרחב חניתה.

דובר צה"ל על הכניסה הקרקעית של צה"ל: בשעות האחרונות הגברנו את התקיפות בעזה. חיל האוויר תוקף באופן נרחב מטרות תת קרקע ותשתיות טרור, באופן משמעותי מאוד. בהמשך לפעילות ההתקפית שביצענו בימים האחרונים, כוחות היבשה מרחיבים את הפעילות הקרקעית הערב.

צה"ל פועל באופן עוצמתי בכל הממדים על מנת להביא למימוש מטרות המלחמה."

מהצהרת הרמטכ"ל הערב, מוצאי שבת:

"עברו שלושה שבועות מתחילת המלחמה. למלחמה הזו יש שלבים, היום אנחנו עוברים שלב. כוחות שלנו מבצעים כעת פעילות קרקעית ברצועת עזה, הפעילות הזו מלווה על ידי אש מדויקת וכבדה, אלה נועדו לשרת את כל מטרות המלחמה: פירוק חמאס, ביטחון בגבולות ומאמץ עליון להשבת כל החטופים הביתה.

"עד כה ייצבנו את קו ההגנה, תקפנו, לאויב יש מאות רבות של הרוגים, תשתיותיו מושמדות. המצב בעזה הוא כתוצאה של מעשיו הנפשעים של חמאס, שם האחריות. מיטב הלוחמים והמפקדים מאומנים ומוכנים היטב, פועלים כעת בעזה. פגשתי אותם בימים האחרונים, כולם חדורי שליחות ואמונה בצדקת דרכנו, הדרך של מדינת ישראל.

"גם ביממה האחרונה, המשכנו לתקוף ולהשמיד מפקדים בארגון הטרור חמאס, לפגוע בפעילים, לפגוע בתשתיות. גם על ידי הכוחות הקרקעיים עצמם שפוגשים אויב, וגם על ידי מערכי האש שתומכים אותם מהאוויר, מהים ומהיבשה, עוטפים אותם במודיעין על מנת שיהיו אפקטיבים יותר. אנחנו עוקבים אחר ההתפתחויות האזוריות ומוכנים לכל תרחיש.

"כל הפיקודים המרחביים של צה״ל, ביחד עם כל הזרועות והאגפים, מוכנים להתפתחויות האפשריות ותומכים את מאמץ הלחימה. בגבול הצפון אנחנו במוכנות גבוהה מאוד למנוע ולסכל ניסיונות של חיזבאללה לפגוע באזרחי ישראל או בחיילי צה"ל כפי שעושה פיקוד הצפון בהצלחה בימים האחרונים.

"הכוחות הקרקעיים מבצעים כעת פעולה חשובה ומורכבת. יעדי המלחמה מחייבים כניסה קרקעית. אין הישגים ללא סיכונים, וכפי שאנחנו יודעים אין ניצחון ללא מחירים. כדי לחשוף את האויב, כדי להשמיד אותו, אין דרך אלא להיכנס בעוצמה לשטח שלו. הפעולה הזאת, משרתת את כל מטרות המלחמה.

"ב-7 באוקטובר לפני שלושה שבועות חמאס ביצע פשע נגד האנושות כולה. חמאס מחזיק כעת בחפים מפשע, תינוקות, ילדים, נשים, גברים ואזרחים מבוגרים מאוד. החזרת החטופים היא מאמץ לאומי עליון, ממני ועד כל החיילים ברצועת עזה נעשה הכל על מנת להצליח במאמץ הזה.

"ליבנו וכוחנו עם המשפחות ועם החטופים. הצבנו לעצמנו מטרות ברורות והדרך תהיה ארוכה, נשלב עוצמה ומחשבה. נזכור להילחם בנחישות, וננצח".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.