מערכת COL | יום י"א חשוון ה׳תשפ״ד 26.10.2023

בגיל 37, בגלל המלחמה: החסיד מכפר חב"ד החליט ללבוש מדים

תושב כפר חב"ד, שבעקבות המלחמה החליט להתגייס לצה"ל ונמנה עם מחזור המגויסים הראשון השבוע, בשיחה עם הרצל קוסאשוילי באתר חב"ד און ליין COL | הסיבה שבגללה הגעתי להתגייס ומהיכן מגיעים החיילים החדשים
בגיל 37, בגלל המלחמה: החסיד מכפר חב
צילום רקע: דובר צה"ל

אלפי אברכים חרדים, ובניהם מספר לא מבוטל של חסידי חב"ד, הגישו בקשה לאחרונה להתגייס למערכה המלחמתית, לא רק בפעילויות התנדבויות שונות - אלא גם כפשוטו בהצטרפות לצה"ל.

אלא שרק כמה מאות בודדות בלבד, מתוך אלפים שהגישו פנייה, הצליחו בפועל לעלות על מדים במחזור הגיוס הראשון השבוע.

הערב (חמישי) התראיין בתכנית 'ליל שישי' ברדיו COL בהגשת הרצל קואסשוילי, ר' מנדי בייטש מכפר חב"ד, שעלה על מדים ונמצא כעת בטירונות מקוצרת במחנה 80 בצפון.

הוא סיפא על הלך הרוח בקרב הפלוגה החרדית שגויסה, על המוטיבציה והסיבות שהביאו אותו להתייצב בגיל 37 לשירות צבאי בנוהל מזורז.


האזינו לריאיון המלא >>


"מתחילת המלחמה התחלתי לעזור בחמ"ל של כפר חב"ד" סיפר בייטש על מה שהוביל אותו להתגייס כעת, "ובמהלך הזמן החלטתי שמלחמה כזו זה כמו בזמן דוד המלך, מלחמת מצווה. וזה חשוב. אז התגייסתי".

הוא הוסיף וסיפר: "לאישה לא קל להישאר לבד בבית כמה ימים, אבל תומכים. יודעים שזה זמן שצריך עזרה של כל אחד, ובזכות זה אפשר להשתתף בכיתת כוננות ביישוב אחר כך ועוד".

ביטש סיפר על תהליך ההתגייסות השבוע. "מילאתי את הטופס האוינטרנטי, אבל צריך לנדנד לצה"ל כי הרבה רוצים. הם הודיעו שנפתח עוד מחזור בעוד שבוע. אבל באמת יש ביקור וצריך לנדנד כי הרבה רוצים.

"ביום ראשון השבוע, בשעה חמש בערב, קיבלתי הודעה להיות מחר בבוקר כבר עם ציוד לשבועיים - והתייצבנו".

על מה שקורה בבסיס סיפר: "יש פה מכל הסוגים. מליטאים ועד חסידי חב"ד, אנשים שהגיעו מאמריקה ומצרפת, חרדים מכל החוגים. השיח שכולכם הרגישו שצריכים לעזור ולא יכולים להישאר בבית.

"יש גם כאלו שממש לא שגדלו על זה. יש כאלו שמדברים מפה עם הילדים בוואטספ בלי מדים, כדי שלא יוכלו לעשות לילדים שלהם בעיות בבית הספר כשישמעו שהאבא התגייס. כאלו שהילדים שלהם לא יודעים שהם בצבא".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.