הרצל קוסאשוילי | יום י"א חשוון ה׳תשפ״ד 26.10.2023

שלוחים בזירות הטבח, חסידים מגויסים לצה"ל והמזכיר שנפטר

המסע של השלוחים מארצות הברית בזירות הטבח בארץ ומפגשם עם משפחות החטופים והחסיד מכפר חב"ד שהחליט להתגייס לצה"ל | וגם: הפרשן על נתניהו וקווים לדמותו של מזכיר הישיבה המרכזית שהלך השבוע לעולמו
שלוחים בזירות הטבח, חסידים מגויסים לצה
צילומים: באדיבות המצלמים וארכיון COL

גם הערב (חמישי), בצל המלחמה בעזה, תוכנית 'ליל שישי' ברדיו אתר חב"ד און ליין לסוף השבוע, עמוסה בתוכן חב"ד אקטואלי, בהגשת הרצל קוסאשוילי.

משלחת מכובדת של שלוחים מארה"ב וקנדה הגיעה לישראל ביוזמת צעירי חב"ד וליוותה את המשפחות השכולות ברגעיה הקשים ואת השלוחים במשימתם בעורף ובחזית. נהיה כאן בשיחה עם הרב דוד אליעזרי שליח בקליפורניה שהיה ממארגני הקבוצה, שיספר על הרשמים שלו מהמסע המיוחד בעיצומה של מלחמת 'חרבות ברזל'.



בהמשך נהיה כאן עם ד"ר גדי טאוב, מגיש התוכנית 'שומר סף' בגלי ישראל שידבר על האובססיה התקשורתית לחיסולו הפוליטי של נתניהו. "יש לנתניהו חלק ואחריות במלחמה, והוא כמובן לא האשם היחידי והבלעדי. זו קונספציה שגויה רבת שנים, אבל האובססיה והטרלול של התקשורת סביב נתניהו לא התחילה שם ולא תסתיים שם", הוא אומר. וגם, למה לדעתו הנשיא האמריקני ביידן נחשב לבעל דעות פרו-אירניות לדעתו גם כיום?

אלפי אברכים חרדים ובניהם מספר לא מבוטל של חסידי חב"ד, הגישו בקשה להתגייס למערכה המלחמתית, כשרק כמה מאות הצליחו בפועל לעלות על מדים במחזור הגיוס הראשון השבוע. נשוחח עם ר' מנדי בייטש מכפר חב"ד שעלה על מדים ונמצא כעת בטירונות מקוצרת במחנה 80 בצפון, ונשמע ממנו על הלך הרוח בקרב הפלוגה החרדית שגויסה, על המוטיבציה והסיבות שהביאו אותו להתייצב בגיל 37 לשירות צבאי בנוהל מזורז?

השבוע הלך לעולמו המזכיר המיתולוגי של הישיבה המרכזית תומכי תמימים בלוד הרה"ח ר' שלמה ויגלר ע"ה, שהיה בין היתר מזכירו האישי של הרה"ח אפרים וולף ע"ה, בא כוח הרבי בארה"ק. נהיה כאן עם ידידו משכבר הימים לעבודה ומחותנו, יבלחט"א הרב יצחק סוסובר, שיספר על איש הסוד והכישרון שהכיר, על הצניעות שאפיינה אותו ועל  הצמתים החשובים בהם נטל חלק בתולדות חב"ד בארה"ק.

לסיום, את ניגון השבת שלו יבחר השליח הרב מנחם קוטנר, מנהל מטה צעירי חב"ד למען נפגעי הטרור שיספר מגבול לבנון על העבודה האינטנסיבית מסביב לשעון אל מול המשפחות השכולות ומשפחות הפצועים. על רוח האחדות שמנשבת גם במחוזות הכי רחוקים לכאורה מדת ומסורת, וגם, כמה זמן לדעתו ייקח לו להגיע לכל המשפחות השכולות מהמלחמה הזאת?

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.