מערכת COL | יום ה' כסלו ה׳תשס״ו 06.12.2005

JLI מתחדש, Jnet הושק והאקסצ'יינג' מתייעל

אחת מהבשורות של כינוס השלוחים העולמי הוא הוספת וחידוש תוכניות חדשות של ה'מרכז לעניני חינוך' לתועלת השלוחים בעולם. במהלך המושב המרכזי של הכינוס הוצגו תוכניות חדשות שזכו להערכה רבה מצד השלוחים. השליח הרב ברוך העכט מקליפורניה הציג את תוכנית משיח וגאולה המופעלת ב'שלוחים אופיס' ביוזמת הרב יענקי וילישאנסקי. "אנחנו מחפשים לפעמים משהו חדש כדי להעביר למקורבים", סיפר. "יש עלון מייל שבועי בשם משיחwire. הספר "הנה ימים באים" תורגם באנגלית, וכך גם "ילקוט משיח וגאולה על פרשת השבוע". מחדשים את האתר moshiach.com, ועוד. השלוחים התבשרו כי השבת בה יתאחדו בכל העולם לשמור שבת אחת תהיה אי"ה בשבת מברכים חודש ניסן, והיוזמה זוכה לתמיכתם של שני הרבנים הראשיים לישראל. השליח הרב בריסקי שסיפר על היזמה של Jnet הסביר כי כל בית-חב"ד צריך להיות מרכז התורה והשיעורים בעיר. "חינוך למבוגרים, שיעורי תורה וחסידות זה חלק מהמנדט שהרבי נתן לנו. שלכל יהודי יהיה מקום ללמוד. האחריות שלנו היא להשיג אותם, וללמד אותם תורה. אין הרי זמן לכולם, ולא כולם גרים באזור, אבל מצד שני יש לנו כוח רב מבחינה פריסה גיאוגרפית וכשרונות. לנו יש את הכי הרבה מרכזי חינוך בעולם", הרב בריסקי הציג את המנהל הרב יוסי רפסון, ובישר כי הפעילות מתחילה ממש בימים אלו.
JLI מתחדש, Jnet הושק והאקסצ'יינג' מתייעל
המושב המרכזי של כינוס השלוחים העולמי
פרוייקט 'חברותא' שהוצג מאפשר לאנ"ש הרוצים לעזור בהפצת המעיינות להשתתף ולסייע. בוידיאו שהוקרן בפני השלוחים נראים מקורבים ושלוחים המשבחים את הנושא. וכן כמה מאנ"ש, יועץ העסקי מקראון-הייטס ר' זלמן לזרוב ועו"ד יהושע לאנג מטורונטו, שמספרים על השיעורים שהם מעבירים בטלפון.

הרב הערשי אפשטיין אמר בדבריו כי הדרך הכי טובה להשפיע היא לכבוש את המוח. JLI - המכון ללימודי יהדות מצליח לעשות בדיוק כך. התחלנו לפני 7 שנים עם 28 שלוחים ב-16 מקומות. כיום, אנחנו 160 מקומות ומוסרים שיעורים ליותר מ-12 אלף יהודים. אנחנו מקווים להגיע ל-55 אלף תוך 5 שנים הקרובות.

השליח הרב כהן שיבח את "התוכנית המדהימה", והציג את התוכנית החדשה שנקראת "תורה סטודיז" - לימוד פרשת השבוע שיהווה כיתת הפרשה הגדולה בעולם. בלימוד אנשים ירגישו שהם נמצאים בהארווד, ומקבלים חומר ברמה של ביל גייטס.

הרב באקמן סיפר כי מדען מחשבים שאל פעם את הרבי: הרי הכל כתוב בתורה, אז איפה מוזכר מחשב. הרבי ענה כי מחשב הוא מכשיר המורכב ממספר דברים טכנולוגיים, וכך גם התפילין שמחבר את הראש עם הלב, והוא נחשב ככמה מצוות שמוב ביחד שעוזר בעבודת השם.
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
תיקון
ה' כסלו ה׳תשס״ו
אקסציינג, רבותי. Exchange
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.