| יום י"א חשוון ה׳תשפ״ד 26.10.2023

המצב מלחיץ? החדרה מטפסת לגבהים?

המצב מלחיץ? החדרה מטפסת לגבהים? זה הזמן להתחזק בביטחון! בימים אלו הגיע מבית הדפוס הספר "מספר אחד בביטחון" לרכישה ב'היכל מנחם אונליין' לחצו
המצב מלחיץ? החדרה מטפסת לגבהים?
בימים אלו הגיע מבית הדפוס הספר "מספר אחד בביטחון", המעניק כלים מעשיים להתחזקות בביטחון בה' לאור "שער הביטחון" - בשפה קלה וקולחת ובשילוב סיפורים, ציורים וטיפים מעשיים. הספר מתאים לכל עת, אך במיוחד לזמני התמודדות וקושי. בשער הביטחון מעניק רבינו בחיי בין היתר את הכלים להתמודדות מול שונאים ואוייבים.

מה הדרך להתמודד מול אויבים המבקשים את רעתנו?
ובכן, נשאל את עצמנו: האם אפשר לבטוח בבורא, ובמקביל לחשוש מבשר ודם?
ההיגיון אומר שלא, אבל הלב לא תמיד משתף פעולה; אנו מבינים שהבורא הוא בעל הבית היחיד. שהוא הגורם היחיד שיכול להשפיע על עתידנו. אבל כאשר אויבינו מנסים לפגוע בנו, אנו מושפעים מכך בכל רובד אפשרי – רגשותינו סוערים, אנו חושבים ומדברים על כך, ומעסיקים את עצמנו בנושא ללא הרף.
התעסקות זו משפיעה ישירות על שלוות הנפש: עדכוני החדשות אינם מוסיפים רוגע וביטחון. להיפך, הם רק מחזקים את החשש, המתח והדאגה. כך אנו מתמלאים בתחושות חוסר אונים, פאניקה ואימה, ומוסיפים לכאב הטבעי והמתבקש - גם לחצים, פחדים וחרדות.
למעשה, זוהי שעת המבחן של הביטחון:
ההתעסקות בשלילה וברוע היא דרך למלא את הריקנות פנימית, והיא שואבת אותנו לתוכה בקלות. אבל אם אנו בוטחים בקב"ה, עלינו לזכור שאף אחד לא יכול לעשות לנו דבר ללא רצונו. בני אדם הם רק שליחיו של הקב"ה. אין בידם אפילו לחשוב עלינו או לדבר עלינו, ובוודאי לא לעשות לנו מאומה, בכוחות עצמם.
עלינו לזכור כי מערכת היחסים שלנו מתנהלת מול הקב"ה בלבד; אם אנו חוששים מנזק, נוכל לפנות אליו ולבקש את תמיכתו. כך נתחבר למקור הכוח ונתמלא באנרגיות חיוביות. בדרך זו נהיה מלאים בעוצמה, אור ושלווה.
אנו נדרשים להסיח דעת מתרחישי אימה, ולראות בהם עיסוק חסר כל משמעות. הרי אין טעם לבזבז אנרגיות מול גורם שלא יכול לעשות לנו דבר. חבל על הלחצים והדאגות, על הזמן המיותר, ועל הכוחות המוקדשים לשווא.
במקום זאת נתמקד במילוי חובת ההשתדלות המעשית, הנדרשת מאיתנו כדי להישמר מסכנה. נתפלל לקב"ה שישמור עלינו, ואת הזמן שנותר נקדיש לעשייה חיובית והוספת אור בעולם.
(ערוך מתוך הספר "מספר אחד בביטחון" בהוצאת אורות)
 
זמין לרכישה בסניפי בהיכל מנחם, בקה"ת  ובחנויות הספרים
 
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.