חיים זלצמן | יום י' חשוון ה׳תשפ״ד 25.10.2023

הספר "שליחות קדושה" הושק בחתונת לפידות-וולף בגרמניה

ספר חדש שראה אור השבוע, סוקר לראשונה את ההיקף הגדול והכביר של מעורבות והשפעת הרבי בחיי יהדות גרמניה, בשנות הנשיאות • הספר החדש, "שליחות קדושה – הפצת היהדות והחסידות בגרמניה בדור השביעי", הושק אמש בהנובר שבגרמניה בשמחת חתונת משפחות וולף-לפידות 
הספר
בתמונה: כלל השלוחים בגרמניה אמש בתמונה משותפת בחצר בית חב"ד בהנובר. השליח הראשי לגרמניה הרב ישראל דיסקין אוחז בספר החדש "שליחות קדושה"

התרגשות רבה בקרב כלל השלוחים בגרמניה: ספר חדש שראה אור השבוע, סוקר לראשונה את ההיקף הגדול והכביר של מעורבות והשפעת הרבי בחיי יהדות גרמניה, בשנות הנשיאות.

הספר החדש, "שליחות קדושה – הפצת היהדות והחסידות בגרמניה בדור השביעי", הושק אמש בהנובר שבגרמניה בשמחת חתונת משפחת וולף, בנישואי הכלה מרת חנה, בתם של השליח הנערץ והבלתי נשכח הרב בנימין וולף ז"ל ותבדל"ח השליחה מרת שטערנא שרה וולף, עב"ג הרה"ת ר' לוי יצחק לפידות, בנו של הרב שלום לפידות, ראש ישיבת "תורת אמת" בירושלים עיה"ק.

כלל השלוחים בגרמניה נטלו חלק בשמחת החתונה הגדולה, לצד אורחים רבים מארץ הקודש ומרחבי תבל, והם קיבלו את הספר החדש, שבוודאי יוסיף חיות מחודשת בעבודת השליחות בגרמניה, בקורת רוח מרובה.

"שליחות קדושה" נערך על ידי הרב זושא וולף, אחיו של השליח הרב בנימין וולף ז"ל, והוא ראה אור בפורמט מפואר ומהודר ביותר, בצבע מלא.

הספר החדש כולל כמאתיים עמודים, ובו משולבים אגרות קודש וכתבי יד קודש מהרבי המתפרסמים בספר לראשונה, מסמכים, תמונות ותיעודים רבים חדשים, השופכים אור על היקף מעורבותו הגדולה של הרבי בחיי יהדות גרמניה בדור השביעי.

הספר החדש "שליחות קדושה" נחלק לארבעה חלקים:

חלק ראשון: הפצת היהדות והחסידות בגרמניה – פעולות כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו בדור השביעי של חסידות חב"ד, למען הפצת היהדות והפצת החסידות בשפה הגרמנית, ולמען הפצת היהדות בגרמניה בכלל.

חלק שני: הפצת היהדות והחסידות בערי גרמניה – סקירה מקיפה של קשרי כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו עם רבנים ומנהיגים בקהילות גרמניה, ופעולותיו להפצת היהדות והחסידות בערי גרמניה השונות, בשנות נשיאותו.

חלק שלישי: קשר משפחת וואלף עם רבותינו נשיאינו בגרמניה - סקירה נרחבת ומפורטת על ראשית קשר המשפחה עם רבותינו נשיאינו אדמו"רי חב"ד, החל מחודש כסלו ה'תרס"ז, בווירצבורג שבגרמניה, בהיכרות הר"ר אליקים (פיליפ) וואלף ז"ל עם כ"ק אדמו"ר הרש"ב וכ"ק אדמו"ר הריי"צ נ"ע.

חלק רביעי: מגרמניה לליובאוויטש – סיפור ותיאור התקרבותם של הר"ר בנימין וואלף ובנו הרה"ח וכו' הרב אפרים וואלף ז"ל - תושבי נירנברג שבגרמניה וזקניהם של השליח להנובר הרב בנימין וואלף ז"ל - לכ"ק אדמו"ר הריי"צ ולחסידות חב"ד.

שם הספר נקרא "שליחות קדושה" – על פי לשון קודשו של רבינו באגרות קודשו משנת תשל"ו ביחס לעבודת השליחות והפצת המעיינות בגרמניה (אגרת יא'תשא), "יש להם שם שליחות קדושה באשכנז".

נוסף על כך, שם זה מבטא גם את עניינה של השליחות בהנובר, שהנה שליחות קדושה של קידוש שם שמים, קידוש שם ליובאוויטש ושמו של כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו זי"ע.

הסקירות בחלק ראשון ובחלק שני של הספר החדש מתבססים על הספר "אדמו"רי חב"ד ויהדות גרמניה", אשר יצא לאור לפני יותר מששה-עשר שנים, בשלהי שנת תשס"ז, בהוצאת מכון "היכל מנחם" בירושלים עיה"ק, וביוזמת השליח ורבה של ברלין הרב יהודה טייכטל.

מאז שספר זה ראה אור, נוספו עוד חומרים רבים וחשובים השייכים לתוכן סקירות אלו, הן באשר לפעילות כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו למען הפצת היהדות בגרמניה ובשפה הגרמנית בכלל, והן באשר לקשריו עם מנהיגים ופעולותיו למען הפצת היהדות בערי גרמניה.

בספר החדש נושאים אלו נסקרים אפוא באופן נרחב ומקיף הרבה יותר, והוא מציג לראשונה את ההיקף הנרחב של פעולות כ"ק אדמו"ר למען יהדות גרמניה בשנות נשיאותו, ועוד קודם לכן.

הסקירות בחלק שלישי ובחלק רביעי של ספר זה מתבססים על הספר "המנהל", לקורות חייו ופועלו של הרה"ח ר' אפרים וולף ז"ל, מנהל ישיבת "תומכי תמימים" המרכזית בארץ הקודש ומוסדותיה, אשר יצא לאור בקיץ תשפ"ב.

גם ביחס לסקירות אלו, מאז שהספר יצא לאור, התקבלו חומרים חדשים רבי ערך, ובספר החדש שולבו הוספות אלו כל אחד במקומו המתאים.

לרגל שמחת החתונה, וכדי לשתף את כלל החסידים בשמחה הגדולה, משפחות לפידות-וולף מגישים כאן את הספר החדש להורדה, לתועלת אנ"ש, השלוחים והתמימים.

להורדה או לקריאה - לחצו כאן!

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.