חרדים10 | יום ט' חשוון ה׳תשפ״ד 24.10.2023

דובר צה"ל: "התמעטות השיגורים – ניסיון להרדים אותנו"

צה"ל תקף יותר מ-400 מטרות בעזה ביממה • יוכבד ליפשיץ ונורית קופר שוחררו משבי חמאס • דובר צה”ל בערבית חשף באמצעות תצלומי אוויר כי החמאס מחזיק ביותר מחצי מיליון ליטר סולר ברצועה • נשיא צרפת עמנואל מקרון המבקר בישראל: "אתם יכולים להילחם בלי היסוס, אבל בלי להרחיב את הסכסוך" • צה״ל פנה במגוון כלים לתושבי רצועת עזה על מנת שיחשפו מידע מבוסס ומועיל אודות החטופים 
 דובר צה
אימון של חיילי מילואים (צילום: דו"צ)

היום ה-18 של מלחמת ‘חרבות ברזל’: הכניסה הקרקעית עדיין מתעכבת – ובינתיים אמש שחרר ארגון הטרור חמאס שתי חטופות – נורית קופר בת 79 ויוכבד ליפשיץ בת 85 מקיבוץ ניר עוז. הן הגיעו לבית הרפואה איכילוב בת לאביב שם עברו בדיקות רפואיות.

קצת אחרי חצות צה”ל תקף בעזה וגרם לנזקים כבדים בג’באליה שמצפון לעזה.

עדכונים שוטפים:

13:00 - בשעות האחרונות צה״ל פנה במגוון כלים לתושבי רצועת עזה על מנת שיחשפו מידע מבוסס ומועיל אודות החטופים, ובכך יזכו בבטחון ותגמול.

תרגום הכרוז לעברית:
״אם אתם חפצים בעתיד טוב יותר לכם ולילדכם, עשו מעשה ומסרו לנו בהקדם מידע מוצק ומועיל שנוגע לחטופים באזורכם. הצבא הישראלי מבטיח לכם שישקיע מאמץ מירבי לספק לכם ביטחון ולביתכם וכן פרס כספי. אנו מבטיחים לכם סודיות מלאה.

צבא ההגנה לישראל״.

הותר לפרסום: צה״ל חיסל בהכוונת שב"כ חמישה מפקדים במערך האווירי של ארגון הטרור חמאס מתחילת הלחימה. צילום: דו"צ

 

אימון של חיילי מילואים. צילום: דו"צ

11:20 – צבע אדום ביישובי עוטף עזה.

11:15 – ראש הממשלה נתניהו נפגש כעת עם הנשיא מקרון בלשכתו בירושלים.

11:00 – הוארך ביומיים מעצרה של השחקנית מאיסה עבד אל-האדי, בחשד שהביעה תמיכה בחמאס. במקביל, ב-HOT הסירו מה-VOD את הסדרה “מתים לרגע” שבה השתתפה השחקנית.

10:55 – צבע אדום ביישובי עוטף עזה.

10:50 – שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ העביר לאישור לוועדת הכספים את צירוף אשקלון ומבקיעים לרשימת יישובי הספר. המשמעות המיידית היא פיצוי בגובה 100% בשל נזק עקיף, בדומה לשאר יישובי הספר המקבלים זאת על פי חוק.

10:30 – דובר צה”ל: 32 מבוקשים, בהם 18 פעילי חמאס ובכיר הארגון, נעצרו הלילה במבצע מעצרים ביהודה ושומרון. בנוסף, לוחם במילואים נפצע בינוני במהלך פעילות מבצעית של כוח צה”ל בכפר בורקא – לאחר שנזרק מטען מאולתר לעבר הכוח. הוא טופל במקום, ופונה להמשך טיפול רפואי. כוחות צה”ל סורקים כעת אחר חשודים ומבצעים חסימות במרחב.

10:25 – דובר צה”ל בערבית, סא”ל אביחי אדרעי, חשף תצלומי אוויר ממאגר הסולר שמחזיק חמאס סמוך למעבר רפיח בצד הפלסטיני – יותר מחצי מיליון ליטר של סולר. “חמאס ממשיך לטעון על חוסר יכולתו לספק חשמל לבתי חולים, מאפיות ואזרחים. דאעש-חמאס גונב את הסולר הזה מאזרחים ומעביר אותו למנהרות, לשיגורי רקטות ולמפקדיו.

“כפי שטענתי עד כה. יש דלק. יש אוכל. יש מים. יש ציוד רפואי. ויש את אלופי העולם בשקרים מבוססי ‘מצב הומניטרי’ – העזתיים ומנהיגיהם!”

10:20 – הנשיא הרצוג לצד הנשיא מקרון: “יש לשחרר את כל החטופים מהרצועה, ללא קשר לאזרחות שלו. אנחנו ממוקדים בחיסול החמאס, ואם חיזבאללה יגרור אותנו למלחמה – לבנון תשלם את המחיר, ולא תוכל לשחק משחק כפול בזירה הבין-לאומית. אנחנו מודאגים מעליית האנטישמיות, ויש לשמור על אמצעים רבים כדי לשמור על היהודים בעולם”.

הנשיא מקרון: “אתם לא לבד במלחמה הזו בטרור. אני מודה לישראל שעמדה בעבר לצד צרפת שהייתה גם תחת מתקפת טרור. אתם יכולים להילחם בלי היסוס, אבל בלי להרחיב את הסכסוך. מבצע ממוקד הוא הכרחי, אנחנו עומדים כתף אל כתף איתכם במשימה הזו כדי להחזיר את השלום והיציבות לאזור. אנחנו איתכם היום, מחר וגם ביום שאחרי. ישראלים נרצחו רק בגלל שהיו יהודים”.

10:10 – משרד הבריאות בעזה טוען: 5,300 הרוגים פלסטינים ו-18 אלף פצועים – מתחילת המלחמה.

10:00 – דובר צה”ל: “יש התמעטות של השיגורים אבל אסור לגלות שאננות. זה ניסיון להרדים אותנו. לאויב יש עדיין יכולות שיגור וההגנה שלנו לא הרמטית”.

שב וקרא לתושבי עזה להקשיב להוראות צה”ל ולהתפנות דרומה כדי שלא ייפגעו. “מיקוד האש שלנו הוא בזירת הטרור בלב העיר עזה ושכונות באזור הצפוני של הרצועה. תקפנו באופן משמעותי מאוד לאורך הלילה, לכן אני חוזר ומדגיש לתושבי עזה – למען ביטחונכם האישי נועו דרומה. אנחנו בונים שם מאמץ הומניטרי שיאפשר תנאים להתקיים”.

עוד הוא אמר כי ביממה החולפת צה”ל חיסל חמש חוליות מחבלים – גם בצפון הארץ. “אנחנו מחויבים להשבת כל החטופים הביתה, זאת מטרה שעומדת לנגד עינינו”, הדגיש תת-אלוף הגרי.

 

09:45 – לאחר פגישה עם משפחות החטופים: מקרון הגיע לבית הנשיא, לפגישתו עם הרצוג.

09:25 – חיזבאללה הודיע הבוקר על פעיל נוסף שחוסל בדרום לבנון. מתחילת המלחמה, הצהירו על 32 פעילי חיזבאללה שנהרגו.

09:10 – לפחות 10 אזרחים בריטים נהרגו במקפת הפתע של חמאס, 6 נוספים נעדרים – כך לפי רויטרס.

08:45 – משאיות סיוע שמיועדות להיכנס לרצועת עזה – עושות דרכן למעבר רפיח.

08:30 – כתבי אישום יוגשו בימים הקרובים נגד חשודים שנעצרו בשבועיים האחרונים בחשד לעבירות הסתה, הזדהות ותמיכה בטרור. בין החשודים: שני עובדי תחנת דלק באזור ירושלים שפוטרו לאחר ששרו שירי שבח והלל לטרור בפני לקוחות במקום והזדהו עם הטבח במסיבה ברעים, טבח שאיים לבצע פיגוע במסעדה שממנה פוטר, וסייעת בגן ילדים שפרסמה דברי תמיכה בטרור.

08:40 – דיווח קטרי: שיירה רביעית של משאיות עברה ממעבר רפיח כדי לסיים את הבדיקות לקראת כניסתה לרצועת עזה

08:10 – משרד הבריאות: 278 פצועים מאושפזים בבתי החולים – בהם 40 במצב קשה, 164 בינוני ו-74 קל.

08:00 – מקרון נפגש עם משפחות הנרצחים והחטופים שמוחזקים בידי חמאס ברצועה – ומשוחח איתם בצרפתית.

07:55 – השחקנית מאיסה עבד אל-האדי, תושבת העיר נצרת, נעצרה בידי המשטרה לאחר שפרסמה פוסטים ברשתות החברתיות – ובהם הביעה דברי שבח לחמאס. היא נחקרה, ובהמשך היום תובא לדיון להארכת מעצר בבית משפט השלום בנצרת.

07:35 – נשיא צרפת עמנואל מקרון נחת בישראל.

07:20 – דיווח בוושינגטון פוסט: ארה”ב מכינה תוכנית לפינוי כ-600 אלף אזרחים אמריקנים מישראל ולבנון במקרה קיצון של הסלמה חמורה במלחמה.

07:15 – צה”ל מעדכן: חוסלו הלילה סגן מפקד גדוד נוציראת, סגן מפקד גדוד שאטי וסגן מפקד גדוד אלפורקאן בארגון הטרור חמאס. בנוסף, כלי טיס של צה״ל תקפו במהלך הלילה מפקדות מבצעיות ששימשו את פעילי ארגון הטרור חמאס, נקודות כינוס של ארגון הטרור שמוקמו בתוך מסגדים, וכן פיר מנהרה מבצעי שאפשר לפעילים גישה מהירה לחוף.

כמו כן, ביממה האחרונה צה”ל תקף יותר מ-400 מטרות צבאיות ברצועה, בהן עשרות תשתיות ונקודות כינוס שונות של חמאס בשכונת סג’אעייה, שאטי, ג’באליה, דרג’ תפאח וזייתון. במסגרת הפעולה הנרחבת לשלילת יכולות ארגון הטרור חמאס, צה”ל תקף עשרות פעילי חמאס חמושים שנערכו לבצע ירי רקטי ופעולות טרור נוספות לעבר העורף הישראלי.

06:10 – דניאל ליפשיץ, נכדה של יוכבד ליפשיץ, שיתף תמונה של סבתו עם בני המשפחה וכתב בחשבון האינסטגרם שלו: “לא להאמין שסבתא יוכקה, שהיא כאימא עבורי, חזרה אלינו משבי החמאס. כל כך אוהב את האישה האמיצה הזו. גיבורה ענקית”.

05:10 – נשיא ארה”ב ג’ו ביידן שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על ההתפתחויות בישראל וברצועת עזה, כך נמסר מטעם הבית הלבן. לפי הודעת הבית הלבן, ביידן בירך על שחרורן של שתי החטופות הנוספות וחזר על מחויבותו למאמצים לשחרור כל בני הערובה שנלקחו בשבי החמאס – כולל אמריקנים – ולהבטחת מעבר בטוח לאזרחי ארה”ב ואזרחים אחרים בעזה.

עוד נמסר כי ביידן הדגיש את הצורך בהזרמה מתמשכת של סיוע הומניטרי נחוץ לתוך עזה, ועדכן את ראש הממשלה בתמיכה האמריקנית בישראל ובמאמצים המתמשכים להרתעה אזורית, כולל פריסות חדשות של צבא ארה”ב. השניים סיכמו לדבר שוב בימים הקרובים.

03:50 – בכירים בממשל ביידן אמרו לניו יורק טיימס: “בממשל מודאגים מכך שלישראל אין מטרות שניתנות להשגה במערכה בעזה, ומכך שצה”ל אינו מוכן עדיין עם תוכנית עבודה למלחמה”. לפי הדיווח, אנשיו של ביידן הדגישו כי ארה”ב לא אמרה לישראל כיצד לפעול ועדיין תומכת באפשרות של פעולה קרקעית, אך שלחו לארץ את ג’יימס גלין, גנרל בדרגת שלושה כוכבים, כדי שיסייע לישראל להתמודד עם האתגרים של לחימה בשטח בנוי.

02:05 – לוחם צה”ל נפצע בינוני ממטען מאולתר שנזרק לעבר הכוח במהלך פעילות מבצעית בכפר בורקא שבשומרון. הלוחם קיבל טיפול רפואי במקום ופונה לקבלת המשך טיפול רפואי בבית חולים.

01:35 – דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן ג’ון קירבי אמר בריאיון ל-CNN כי “זה לא הזמן להפסקת אש בסכסוך בין ישראל לחמאס. אנחנו לא מאמינים שזה הזמן להפסקת אש. לישראל יש את הזכות להגן על עצמה. יש לה עוד עבודה לעשות כדי לרדוף את הנהגת חמאס”.

01:30 – שתי החטופות ששוחררו נפגשו עם בני משפחותיהן בבית החולים איכילוב בתל אביב. אתי עוזיאל, סמנכ”ל סיעוד והאחות הראשית של בית החולים איכילוב, אמרה לאחר הגעת שתי החטופות: “התרגשנו מאוד, הן נראו בסדר. מצבן הרפואי בסדר, הן מדברות. תחילה הורדנו אותן מהמסוק והבאנו אותן לבני המשפחה. היה מפגש מרגש מאוד, כרגע ניתן להן לנוח קצת עם בני המשפחה ולאחר מכן נעשה בדיקה גופנית כוללת. הן יישארו אצלנו הלילה. אנחנו שמחים שהן כאן איתנו”.

01:10 – אחרי 17 יום  ברצועת עזה: המסוק שעליו הוטסו יוכבד ליפשיץ ונורית קופר, החטופות ששוחררו משבי חמאס, נחת בבית החולים איכילוב בתל אביב.

00:55 – דובר מחלקת המדינה האמריקנית מתיו מילר בירך על שחרורן של יוכבד ליפשיץ ונורית קופר משבי חמאס: “אנו שמחים מאוד לראות את שחרורן של שתי בנות הערובה האלה, אזרחיות ישראליות, המגיע בנוסף לשחרורן של האזרחיות האמריקניות ביום שישי”.

00:50 – דיווח ראשוני: כח צבאי עלה על מטען חבלה בצומת בורקא סמוך לחומש בשומרון. במקום מטופל בשלב זה פצוע יחיד שמצבו טרם ברור.

00:45 – דיווחים בעזה על תקיפות נרחבות ברצועת עזה, בחאן יונס, רפיח ומחנות שאטי וג’באליה.

00:45 – צה”ל תקף תשתיות טרור של חיזבאללה בלבנון, ביניהן מתחם צבאי ועמדת תצפית ששימשו את ארגון הטרור. התקיפה בוצעה בתגובה לירי לעבר ישראל ביממה האחרונה.

00:20 – המשטרה עצרה לחקירה את מאיסה עבד אלהאדי, השחקנית ששיתפה שורה של סטוריז שבהם עודדה את מעשי הזוועה של חמאס ב’שבת השחורה’.

00:12 – הממונה על שחרור החטופים והנעדרים, גל הירש, התייחס לשחרור שתי החטופות: “צה”ל וכוחות הביטחון פעלו רבות בימים האחרונים בכל הערוצים כדי להביא לשחרורן ולהתגבר על הקשיים הרבים שחמאס הערימו. לאחר שעברו לידי כוחות צה”ל, הן עושות דרכן בשעה זו אל מרכז רפואי בישראל שנערך והוכן במיוחד לקליטתן. שם יחכו להן בני משפחתן. אנו מודים למצרים על הסיוע, ולצלב האדום על תפקידם החשוב כמצילי חיים”.

 


 

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.