מערכת COL | יום ז' חשוון ה׳תשפ״ד 22.10.2023

למרות מחסור בכוח אדם: תוגברה האבטחה בבתי חב"ד באוקראינה

מחוץ לבתי הכנסת ובתי חב"ד ברחבי אוקראינה תוגברה השמירה והאבטחה, כדי לסכל אפשרות פגיעה ביהודים בצל העלייה באנטישמיות ברחבי העולם והמלחמה בעזה | השליח הרב מאיר סטמבלר: "מודה למשטרת אוקראינה ולנשיא זלנסקי"
למרות מחסור בכוח אדם: תוגברה האבטחה בבתי חב
ניידות משטרה מחוץ לאחד מבתי חב"ד באוקראינה

השלטונות באוקראינה החליטו לתגבר את השמירה על כל בתי הכנסת ובתי חב"ד ברחבי המדינה - כדי לסכל כל אפשרות לפגיעה בהם בצל העלייה באנטישמיות ברחבי העולם נוכח המלחמה בישראל.

יצויין, עם זאת, כי בייחוד בשנים האחרונות, אוקראינה נחשבת בין המקומות הבטוחים באירופה ליהודים והתקריות האנטישמיות בה מועטות.

למרות זאת ובהתאם לבקשת "פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה" (FJCU) מהשלטונות בקייב, ניאותה המשטרה המקומית להציב שמירה מחוץ לכל בתי הכנסת והמוסדות היהודיים  במדינה - גם בקהילות שבהן לא פועל רב קבוע ושאינן מקיימות תפילות ופעילות קבועה.

הרב מאיר סטמבלר, יו"ר "הפדרציה", אמר: "האבטחה שתגוברה באוקראינה אינה דבר של מה בכך, משום שהמלחמה גרמה לכוח האדם בקרב כוחות הביטחון להגיע לקצה גבול היכולת.

"בשם 180 הקהילות היהודיות ברחבי אוקראינה, רבני הערים ושלוחי חב"ד אני מוסר את תודתי למשטרת אוקראינה וללשכת הנשיא זלנסקי, משרד הפנים והרשויות המחוזיות והמקומיות על פעילותם הזריזה בנושא. אני מקווה שמדינות נוספות יעשו זאת גם הן".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.