מערכת COL | יום ד' חשוון ה׳תשפ״ד 19.10.2023

החסיד בזירת בהסברה: "לא הייתי מסוגל לשמוע את ההורים"

בשבוע הראשון, הוצב משה מלאייב מנחלת הר חב"ד במחנה שורה, שם רוכזו הגופות, ותפקידו היה לקבל את משפחות הנעדרים. הוא חש שהמעמסה כבדה מידי עליו ועבר לזהות גופות חללים. כעת הוא מספר על המראות הקשים
החסיד בזירת בהסברה:
מלאייב. צילום רקע: דוברות זק"א

ר' משה מלאייב, חסיד חב"ד משכונת נחלת הר חב"ד, מתנדב ביחידת הדוברות של 'יחידה 360' ממערך הסיוע הלאומי, התארח הערב (חמישי) ברדיו COL בהגשת הרצל קוסאשוילי ונתן סקירה על ההסברה המקרטעת של ישראל מול התקשורת הזרה.

הוא גם על המראות הקשים שראה, ועל כאלה שאותם הוא מעדיף לשמור לעצמו, וכמובן על עבודת הקודש של זיהוי החללים בבסיס שורה שלא מפסיקה לרגע.


האזינו לריאיון המלא >>


"באמת זה תמוה מאוד האופן שבו המדינה מטפלת בתקשורת הזרה", אמר מלאייב בהתייחס לאופי סיקור המלחמה. "אני בשטח ורואה עיתונאים מכל העולם שמגיעים לסקר את מה שקורה כאן ואף אחד לא מלווה אותם ומראה להם.

"אני עצמי התראיינתי עם כמה כלי תקשורת זרים, הם הגיעו אליי מפה לאוזן, ושמעו ממני דברים שלא שמעו מאף אדם אחר, על הטרגדיות המחרידות".

החסיד מקריית מלאכי הוסיף ותיאר: "הייתי בתהליך הזיהוי במחנה שורה וגם באזור הדרום בשטח, כך שהייתי חשוף לזוועות בשטח, וזה מה שאני מספר לעולם. ועושה את זה גם באופן פרטי ברשתות החברתיות.

"הנושא של ההסברה הוא חשוב לא פחות, כך אני חושב, לא פחות מהעבודה שאני עושה ביחידה 360".

הוא גולל את עבודתו בימי המלחמה המחרידים. "בהתחלה הוצבתי במחנה שורה (שם אוספו הגופות. הערת הכותב) והציגו אותי בהתחלה למשפחות. המשפחות היו מגיעות לשם לחפש את יקיריהן.

"לא הצלחתי לעמוד בעומס הרגשי, שמעתי את כל הבכיות של ההורים והאחים והאחיות וביקשתי לעזוב משם ולעזור בתהליך הזיהוי, שאף שאולי הוא נשמע יותר מזעזע הרגשתי שם יותר אפקטיבי.

"כי להיות עם ההורים ולשמוע מהם על היקרים שאבדו להם היה לי קשה מידי. זה היה בשבוע שעבר כשהיו הרבה נעדרים והייתה קטסטרופה שלה. שמיעת ההורים הייתה דבר קשה מאוד".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.