מערכת COL | יום ד' חשוון ה׳תשפ״ד 19.10.2023

הישיבה שקולטת בחורים מכל הארץ, ואיך מתנהלים כלכלית כעת?

שיחת חיזוק עם המשפיע וראש הכולל, טיפים על כלכלה נכונה בזמן מלחמה | וגם: ראיון נרחב עם השליח בגוש קטיף בצל המתרחש בעזה, הישיבה החב"דית שקולטת בחורים מכל רחבי הארץ, והחסיד על ההסברה המקרטעת
הישיבה שקולטת בחורים מכל הארץ, ואיך מתנהלים כלכלית כעת?
תמונות: ארכיון COL ובאדיבות המצלמים

גם הערב, תכנית 'ליל שישי' ברדיו COL, בהגשת הרצל קוסאשוילי, מוקדשת למלחמת 'חרבות ברזל' ברצועת עזה.

הערב בתכנית: שליח הרבי בניצן וליישובי עקורי ומגורשי גוש קטיף הרב יגאל קירשנזפט, מדבר על המחיר הכבד שישראל משלמת חרף האזהרות טרום ההתנתקות לפני כשני עשורים כשהם התריעו שמדובר בבכייה לדורות. על היחסים כיום עם אנשי הצבא ומפכ"ל המשטרה בתקופת הגירוש רב ניצב (בדימוס) משה קראדי, וגם על הזיכרונות הקשים מהגירוש שצפים ועולים שוב תוך כדי עשיה ופעילות מסביב לשעון בקו האש.


האזינו לתכנית >>


"מה התפקיד שלנו כיום?" שואל הרב אסף (אסי) שפיגל, משפיע בצפת וראש כולל תורת רשב"י במירון. האם הרבי רוצה שנגיע לבית הכנסת ונתחיל לנתח את נאומו של נשיא ארה"ב ביידן או שנתרומם קצת ונרומם איתנו אחרים בשעה הקשה הזאת?

"אנחנו צריכים קצת להתנתק מהפוליטיקה. מי שזה תפקידו שיעשה זאת, ומי שלא, שיתחיל להפיץ סרטונים של הרבי במקום את סרטוני הזוועות המחרידות" הוא אומר, ומביא לכך סימוכין משיחת י"ט כסלו תשל"ד שאמר הרבי לאחר מלחמת יום כיפור.

חלק ממוסדות החינוך מנסים איכשהו לחזור לשגרת לימודים. הישיבות טרם עשו זאת, למעט ישיבת חב"ד ברחובות שבהיערכות ובשיתוף פעולה קהילתי, קלטה אליה בחורים ותמימים מכל הישיבות בארץ למערך לימודים ישיבתי כבעבר, בכפוף להוראות הבטיחות של פיקוד העורף כמובן. בעניין הזה נשוחח עם הרב שניאור זלמן ברוד, משפיע בישיבת חב"ד ברחובות שאומר בין היתר: "אין תחליף ללימוד אמיתי בחברותא פנים אל פנים. הזום הוא לא יעיל למערכות כמו ישיבה", וקורא לשאר הישיבות להרים את הכפפה ולהתארגן בהתאם.

בהמשך ננסה גם להבין את השפעת המלחמה על הכלכלה שלנו. נשוחח עם הפרשן הכלכלי של 'יתד נאמן' מתי גרינפלד, שיסביר על 'כלכלת מלחמה' ועל ההשלכות ארוכות הטווח עלינו ועל המשק כולו. האם הריבית תשנה? האם מדינת ישראל יכולה להכניס את היד לכיס התקציב העמוק, ועד כמה תעזור לנו העזרה האמריקנית הכספית שביקש אתמול נתניהו מהנשיא ביידן?

ר' משה מאלייב, חסיד חב"ד מקריית מלאכי, מתנדב ביחידת הדוברות של יחידה 360 ממערך הסיוע הלאומי, יהיה כאן וייתן סקירה על ההסברה המקרטעת של ישראל מול התקשורת הזרה. על המראות הקשים שראה והוא מעדיף לשמור לעצמו וכמובן על עבודת הקודש של זיהוי החללים בבסיס שורה שלא מפסיקה לרגע.

לסיום, נדרים לשדרות ונשוחח עם מנהל הפעילות בבית חב"ד בעיר הרב אשר פיזם, שיספר על בוקר החג לפני כשבועיים כשטנדרים של מחבלים חמושים חולפים מתחת לחלון ביתו, על ההתגייסות האוטומטית של בית חב"ד למען התושבים שנשארו בעיר חרף מצבה הקשה, והוא יבחר גם את ניגון השבת שלו שיחתום את התוכנית.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.