מערכת COL | יום כ"ג חשוון ה׳תשס״ו 25.11.2005

הרב קרינסקי ל-COL: אני עומד המום מההצלחה

"אני עומד המום מול ההצלחה. אם מישהו יודע את הסוד, אשמח אם הוא ייגש ויגיד לי". כך מודה הרב יהודה קרינסקי בראיון מיוחד לרגל כינוס השלוחים העולמי. יו"ר המרכז-לענייני-חינוך ומי שהיה מזכירו האישי של הרבי, רואה את הגידול הפלאי של כמות השלוחים בזכות הברכות של הרבי. "אנשים נכנסים ושואלים לאן אפשר ללכת בשליחות. לא רואים את הרבי והם נוסעים למרחקים", הרב מציין. לשכתו המרוהטת בפשטות שוכנת בבניין המשרדים הצמוד ל-770 – מרכז חב"ד העולמי בניו-יורק. הוא יושב רגוע על כסאו המרופד, משקפי קריאה מונחים לפניו. הו ישתמש בהם מידי פעם לעיין במסמך. מהחלון מאחריו שדרת איסטערן-פארקווי נראית שוקקת מתמיד. אוסף של שלוחים, חסידים ותמימים ממהר לדרכו. מאוחר יותר הוא יעלה לציון הק' בקווינס כדי 'להביא לרבי' את התוכנייה של הכינוס, ושאר דברי הדפוס שיחולקו. לדעתו, הכינוס השנתי הוא מפגש של חיזוק החיות בעבודת השליחות. "עצם העניין של ההתכנסות הוא המטרה. זה ההטענה של הבטרייה החסידית", הרב קרינסקי אומר. "יש שלוחים שלא רואים אותם שנה שלימה, וזה פרט חשוב שיש את המפגשים בין אחד לשני. ויש את הסדנאות שנוגע לאידישקייט בכל העולם. השלוחים מעבירים ביניהם רעיונות ויוזמות, על נושאים כמו חינוך הילדים ואיסוף כספים. והם שבים בחזרה עם חיות, רעיונות והצעות".לצפייה בחלק מהראיון בוידיאו - לחצו כאן * המשך השיחה - ב'כתבה המלאה'
הרב קרינסקי ל-COL: אני עומד המום מההצלחה
הרב קרינסקי משוחח עם העיתונאי יהודה צייטלין ונציגים מהעיתונות החרדית
משרדי המרכז עשו שעות נוספות השנה, כשההוריקן 'קתרינה' פגעה בלוזיאנה ובאזור הסמוך. הרוגים, עוד יותר פצועים ומספר גבוה יותר של מחוסרי-בית. הרב קרינסקי פתח אז בקמפיין לעזרת הנזקקים ומינה אנשי צוות מיוחדים לטיפול בנושא, יחד עם השלוחים המקומיים. בעיתונות היהודית בארה"ב ציינו לשבח את הסיוע החב"די שלא הבדילה בין גזע, מוצא או דת.

הרב קרינסקי מעדיף להדגיש את העזרה ליהודים: "אנחנו התחלנו לעזור כי אף אחד אחר לא היה עושה. יש לנו שם שלוחים ומוסדות. היו אנשים, יהודים, שעמדו על הגגות של הבתים ורק הסכימו לרדת כשראו אותנו. הם פחדו להיעזר על-ידי הגויים. היה רעב עצום. יש חברה במונסי שפיתחה מנות כשרות מיוחדות שלא זקוקות לקירור, ושלחנו עשרות אלפי מנות, חלבים ובשריים. לראש-השנה שלחנו מחזורים וסעודות לחג. הבאנו להם שמחה ונחמה".

"אנחנו דואגים לגשמיות כמו לרוחניות", הרב מזכיר אימרה המיוחסת לבעל שם-טוב.

תקופה זו היא עונת הועידות והכנסים. הקור השורר בחוץ מאפשר למנהיגים, פקידים ופעילים להסתגר בבתי-מלון ולהנות מהרצאות וערבים חגיגיים. בשתיים מהן, בכנס השנתי של הליגה נגד השמצה ושל התנועה הרפורמית, נמתח ביקורת חריפה על הממשל הרפובליקני בוושינגטון והנוצרים האוונגליסטים, שמנסים לדבריהם "להחזיר את אמריקה לנצרות".

בתקשורת היהודית והישראלית עסקו בנושא, אבל הרב קרינסקי מתייחס לדאגות אלה בביטול. "אנחנו לא חוששים כלל. זה אף פעם לא יקרה. באמת שטות".

אבל בעוד שאחדים טענו כי זהו ניסיון נוסף של הארגונים היהודים לגייס כספים, הרב קרינסקי נשמע יותר מתון ואומר כי הקבוצות האלה בעצם מחפשים לעצמן מטרות חדשות. כדוגמא, הוא מביא את העצרת הכללית של איחוד הקהילות היהודיות בצפון אמריקה שהתקיימה השנה בטורונטו, קנדה.

"משנה לשנה, הם מנסים לחשוב על סיסמא לעצרת. משהו שימשוך את האנשים. לאחרונה הם יזמו תמיכה בעליית יהודים מאתיופה לישראל. כנראה שחסר להם רעיונות", מעיר הרב קרינסקי.

במקום, הוא מציע להם להשקיע את הכספים הגדולים שהם אוספים למטרות חינוכיות. "הם תומכים בחינוך מהסוג של מן השפה ולחוץ. לאחרונה, איזה חוקר ידוע כתב בירחון אינטלקטואלי כי אחרי חקירה, הוא הגיע למסקנה כי רק היהדות האותנתית היא שתביא לחיזוק היהדות ולהמשכיות שכולם רוצים להבטיח. הם צריכים להשקיע בחינוך על טהרת-הקודש. לכן הם מבקשים מחב"ד להשתתף, וכמה שלוחים נאמו שם השנה".

"אבל יעברו כמה שנים טובות עד שהם יבינו שהפיתרון הוא לעזור לישיבות ומוסדות על טהרת-הקודש", הרב קרינסקי מוסיף ומוכיח כי הכלל של הלל הזקן תקף מתמיד. אם אין אני לי – מי לי. הרבי הפקיד בידינו משימה הרת-גורל, ועלינו מוטל לעשות "כל אשר ביכולתכם".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.