מערכת COL | יום כ"ב חשוון ה׳תשס״ו 24.11.2005

הרב לאזר נפגש עם הלאומן ז'ירינובסקי

עיתון "הארץ" מדווח היום (חמישי) על הפגישה בין רבה הראשי של רוסיה, הרב בערל' לאזר לולדימיר ז'ירינובסקי ודימטרי רגוזין, העומדים בראש מפלגות לאומניות המפיצות תעמולה אנטישמית. לדברי העיתון, הפגישות מעוררות תרעומת במשרד החוץ. גורם במשרד אמר כי "בפגישות אלה מעניק הרב הראשי לגיטמיות לאישים ולמפלגות הידועות בעמדות אנטישמיות מובהקות". דוברו של הרב לאזר מסר בתגובה: "במשרד החוץ שוכחים שהמחויבות של הרב היא לשלומם של יהודים ברוסיה. הפגישות היו פומביות ומראות לכל תומכי המפלגות האלו את מעמדם של היהודים, מה עוד ששני המנהיגים עמם נפגש התחייבו שלא להמשיך בהצהרותיהם". מקורביו של לב לבייב מסרו בתגובה כי "לזר יודע טוב יותר מכל פקיד במשרד החוץ מה טוב וכיצד צריך לדאוג לקהילה היהודית של רוסיה". הכתבה במלואה ב'כתבה המלאה'
הרב לאזר נפגש עם הלאומן ז'ירינובסקי
פגישה שמעוררת סערה. הרב לאזר וז'ירינובסקי
עיתון "הארץ" מדווח היום (חמישי) על הפגישה בין רבה הראשי של רוסיה, הרב בערל' לאזר לולדימיר ז'ירינובסקי ודימטרי רגוזין, העומדים בראש מפלגות לאומניות המפיצות תעמולה אנטישמית. לדברי העיתון, הפגישות מעוררות תרעומת במשרד החוץ. גורם במשרד אמר כי "בפגישות אלה מעניק הרב הראשי לגיטמיות לאישים ולמפלגות הידועות בעמדות אנטישמיות מובהקות". בתום הפגישה פורסם באתר האינטרט הרשמי של ארגון פאו"ר, שבראשותו עומד הרב לזר, כי "יש מכנה משותף. שני הצדדים (היהודים והלאומנים האנטישמיים - י"מ) נוקטים עמדות פטריוטיות".

ז'ירינובסקי עומד בראש מפלגה לאומנית הקרויה "המפלגה הדמוקרטית ליברלית". הוא ושאר חברי המפלגה הביעו לא פעם עמדות אנטישמיות מובהקות. בעבר נועד ז'ירינובסקי עם סדאם חוסיין, לשעבר נשיא עיראק, ועם מנהיגים ערבים אחרים.

דימטרי רגוזין עומד בראש מפלגה לאומנית "רודינה" (מולדת). מספר חברי הפרלמנט של המפלגה חתמו על "עצומת ה-500", שקראה לסילוק יהודים מרוסיה. החותמים אף קראו לתובע הכללי של רוסיה למנוע את הפצת "שולחן ערוך" בתואנה כי זהו ספר מסית וגזעני. התובע פתח בחקירה, אך במחאת ממשלת ישראל וארגונים יהודיים, החקירה הסתיימה. לאחרונה פתח התובע הכללי של רוסיה בחקירה נגד רודינה בחשד להסתה ולגזענות בגין סרטון תעמולת בחירות של המפלגה לקראת הבחירות למועצה העירונית (דומא) של מוסקווה.

על רקע העמדות האנטישמיות, מחרימה ישראל בשנים האחרונות את ז'ירינובסקי, את רגוזין ואת מפלגותיהם. נציגים רשמיים של ממשלת ישראל אינם נפגשים עמם. נציגי משרד החוץ אף ניהלו מערכה בינלאומית נגדם, כדי להטיל עליהם חרם. בהתערבות משרד החוץ נמנעה קבלת רודינה לחברות בארגון האינטרנציונל הסוציאליסטי.

באופן רשמי סרבו במשרד החוץ להגיב על המפגשים ודובר המשרד אמר כי "הרב אינו נושא בשום משרה רשמית של ממשלת ישראל ועל כן אינו כפוף למדיניות הממשלה". ואולם מקורות במשרד אמרו כי "המפגשים המתרפסים של הרב בפני אנשים הנגועים באנטישמיות בוטה ובלאומנות רוסית מעוררים זעם וסלידה. הם מעניקים להם לגיטימציה וחותרים תחת מדיניות ממשלת ישראל להתנער מהם".

דוברו של הרב לזר מסר בתגובה: "במשרד החוץ שוכחים שהמחויבות של הרב היא לשלומם של יהודים ברוסיה. הפגישות היו פומביות ומראות לכל תומכי המפלגות האלו את מעמדם של היהודים, מה עוד ששני המנהיגים עמם נפגש התחייבו שלא להמשיך בהצהרותיהם". מקורביו של לב לבייב מסרו בתגובה כי "לזר יודע טוב יותר מכל פקיד במשרד החוץ מה טוב וכיצד צריך לדאוג לקהילה היהודית של רוסיה".
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
התרפסות?!
כ"ג חשוון ה׳תשס״ו
האם שכחה ממשלת "מדינת"(יש דבר כזה)ישראל מי התרפס למי? אה? ומי פועל באנטישמיות כלפי אחיו היהודים? אם גירשו יהודים מאדמתם, מדוע שלא ירצו בכך גם הרוסים / הגויים? תנו לרבנים לנהל הכל ובאמת שהכל יסתדר הרי העולם לא יכול בלי תורה, והרי דעת תורה עד היום לא נשמעה בכנסת למעט זמן אליעזר מזרחי אז בבקשה
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.