מערכת COL | יום כ"ב חשוון ה׳תשס״ו 24.11.2005

גדולה יותר וחזקה יותר מאי-פעם

את כ"ב תמוז תשנ"ד הרב ישראל שמוטקין לא ישכח במהרה. זה היה שבועיים אחרי הסתלקותו של הרבי. הלב שבור לרסיסים, והמוח מסרב להאמין כי הנורא מכל רק התרחש. בערב ההוא היה אמור להתקיים קונצרט חגיגי לציון 25 שנות פעילות בוויסטקונסין. האירוע אמנם תוכנן מראש, אבל למי יש את הלב, והעזות לכאורה, לרקוד עם דודו פישר בתקופה שכזו. בקהילה היהודית ובעיתונות המקומית עקבו בעניין ובספקנות – מה תעשה ליובאוויטש עתה. האם הם יחזרו לברוקלין או לכפר-חב"ד? האם יש להם את כוחות הנפש להמשיך בלי המנהיג? האם יש להם סיכוי לשרוד? היום, עם פתיחת כינוס השלוחים העולמי בניו-יורק, דומה כי התשובה ברורה לכל. אבל באותו ערב מבולבל בווינסקונסין, השליח הרב מענדל ליפסקר מיוהנסבורג עלה לבמה ואמר לקהל: "זוהי שעת אבל עבורינו. איבדנו את בסיס ההשראה שלנו. זה כמו קבוצת נגנים שאיבדה את המנצח. אבל הקונצרט הזה הוא רגע של תחייה מחדש. כאילו אנו אומרים: 'אני אמשיך לעשות את מיטב יכולתי לעשות את העולם למקום טוב יותר'. זה מה שאנחנו חייבים לרבי". חמישים וחמש שנים אחרי קבלת הנשיאות ביו"ד שבט, ואחד-עשר שנה לאחר ההסתלקות בג' תמוז – חב"ד ליובאוויטש גדולה יותר וחזקה יותר מאי-פעם. המשך מאמר המערכת - ב'כתבה המלאה'
גדולה יותר וחזקה יותר מאי-פעם
בשנת תשי"א, יהדות העולם שבורה, רצוצה ומיואשת. אחרי שנות קומוניזם והשואה האיומה, אנשים לא רוצים לשמוע על אלוקים, לא מעוניינים בזהות יהודית ובורחים מכל שמץ של דת. האמונה שלנו נשארה באושוויץ, הם אמרו. ואז מבין ההריסות, נעמד הרבי. עדיין צעיר בגילו, הוא מניף את דגל המנהיגות ומסמן לו במפת הגלובוס נקודות מסתוריות.

מישהו יכל לדמיין אז שבכינוס השלוחים תשס"ו ישתתפו שלושת אלפים שלוחים? מאות אלפי ילדים יתחנכו במוסדות חינוך? שמידי שנה יוקם ישיבה או מכון סמיכה לרבנות? שהכוללים יהיו מלאים במאות אברכים שמוכנים לצאת בשליחות? שבתי-חב"ד יצטרכו לבנות בניינים נוספים כדי לתת מענה לרבבות שמתדפקים על פתחיהם? שזמר ראגיי, אלוף באגרוף וראש-עיר (זמני) יכולים להיות שומרי מצוות? שלא לדבר על רבנים, פוסקים, מרביצי תורה, מחנכים, חסידים, יראי-שמים ואנשי צדקה וחסד.

כשכל הקבוצות והארגונים התכנסו לתוך עצמם, חב"ד הייתה זו שפנתה החוצה. כשכולם התעלמו, חב"ד הושיטה יד נדיבה וחיבקה את המתבוללים והמנוכרים. היום, כשרואים חזונו של הרבי נהפך לנחלת הכלל, אנו מתחילים להבין עד כמה הוא היטב לראות למרחוק. החל מאור הבוקר ועד השעות הקטנות של הלילה, הרבי חינך ולימד, המריץ ועידד, בירך ותמך, יזם והפעיל, פיתח וחיזק. הרבי יצר כללים וחוקים משלו. העולם היהודי היה נשאר מאחור לולא מפעל השליחות של הרבי.

"מה שלא יקרה ליהדות העולם ככולל, אין ספק שהעולם של ליובאוויטש ימשיך לשגשג", העיתון נאשונל ג'ואיש פוסט כתב לפני עשר שנים באינדיאנה. "עד שמועצת הפדרציות היהודיות תגיע סוף סוף עם תוכנית לעקור את האבידות והדילול בקהילה היהודית, היא יכולה במקום זאת לפנות לליובאוויטש ולאמץ את הרוח של תוכניתם, ואחר-כך לשבת אחורה בנחת ולראות את תחייתה של יהדות התפוצות".

אנו, במערכת COL, גאים לסקר שוב את כינוס השלוחים העולמי. בעינינו, זוהי העצרת הכללית של המנהיגות היהודית העולמית. לאורך השנה, אנו כותבים בגאווה על הצלחותיהם, מדווחים בהתרגשות על השמחות במשפחותיהם, וצועדים איתם בזמנים הקשים כמו הטובים. הם הגיבורים שלנו וזוהי זכות נשגבה לסקר את התכנסותם השנתית, כאן, בחצר בית חיינו. אנו מבקשים מהרבי שילווה אותנו, גם הפעם, בעבודה חשובה זו.

בשם מערכת COL ואנשי הצוות.
לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
יפה ומרגש
כ"ב חשוון ה׳תשס״ו
תמשיכו בכאלו מאמרים חשובים שלא נוגעים לפוליטיקה
2.
מרגש מאוד
כ"ב חשוון ה׳תשס״ו
תמשיכו להיות גדולים בצוות הניהול
3.
יישר כח לכל העוסקים במלאכה
כ"ג חשוון ה׳תשס״ו
שלום,
חב"ד זהו אירגון עצום עם פעילות מדהימה

הלוואי שהייתי שליח!!!


ארה"ב
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.