מערכת COL | יום כ"א חשוון ה׳תשס״ו 23.11.2005

אטלנטה: הרב עדין אבן ישראל אורח קהילת חב"ד

קהילת בית תפילה - חב"ד - אטלנטה ג'ורג'יה, יחד עם מכון הסמיכה לרבנות שנפתח זה לא מכבר, זכו לביקור קצר בזמן אמנם, אך מלא וגדוש בתוכן רב, של הרב עדין אבן ישראל (שטיינזלץ), המפורסם ברחבי העולם היהודי כמתרגם ומבאר התלמוד, ובהרבצת תורה בקנה מידה רחב. הביקור שנערך במסגרת "שבוע הספר היהודי" של הפדרציה היהודית המקומית, השאיר חותם עז על תושבי המקום היהודיים בכלל, ועל חברי הקהילה בפרט. יום תמים עשה הרב אבן ישראל באטלנטה. בשעות הבוקר הגיע לביקור במוסדות הקהילה ובית חב"ד בראשותו של השליח הראשי למדינת ג'ורג'יה הרב יוסי ניו. לאחר הסיור הקדיש הרב למעלה משעה למסירת שיעור לתלמידי מכון הסמיכה, יחד עם תלמידי "תורה מציון" הבאים מישראל לחזק את לימוד התורה בקרב תלמידי התיכון היהודי. השיעור נסב על ייחודם של הלכות בשר בחלב בהם עוסקים תלמידי הסמיכה, ועל מהותו של מוסד הרבנות בעולם היהודי. לאחר שיחה פרטנית יותר עם תלמידי המכון בלבד, שוחח הרב אבן ישראל עם חלק מבני הקהילה בעניניהם הפרטיים.
אטלנטה: הרב עדין אבן ישראל אורח קהילת חב
בשעות הערב השתתף הרב אבן ישראל בדינר חגיגי במרכז הקהילתי היהודי לכבוד תומכי מכון הסמיכה, בו השתתפו למעלה ממאה איש תומכי התורה מתושבי המקום. במהלך הארוחה נשא דברים נציג התלמידים הת' לוי שכטמן, ממילווקי, וויסקנסין, שהעלה על נס את הקשר בין מכון הסמיכה לעבודתם של אברהם ושרה בפרשת השבוע.

לאחר מכן התכבד הרב פנחס עלוש, מנהל מכון הסמיכה ותלמיד מובהק של הרב אבן ישראל, להזמין את הרב אבן ישראל לשאת את המשא המרכזי בדינר. בדבריו הדגיש הרב עלוש את מעלתו של הרב אבן ישראל בהיותו מייצג את שני הרבדים שבמנהיג קהילה - רב, המביא את דבר ההלכה, וכן דורש, המדגיש את ההשקפה היהודית בכל ענין ומשפיע על דרך התנהגותם של רבים.

הרב אבן ישראל בחר ללמוד יחד עם הקהל דף גמרא מהתרגום האנגלי של מהדורת התלמוד שבעריכתו. המסכת היתה מסכת כתובות, במחלוקתם המפורסמת של בית שמאי ובית הלל "כיצד מרקדין לפני הכלה". סוגיית הגמרא הוארה באור מיוחד ע"פ ביאורו של הרב אבן ישראל. לדבריו, שני הגישות של בית שמאי ובית הלל בענין זה, כמו גם בעניניים אחרים, מייצגים שני דרכים שונות ביחסיי אנוש, וביחסים בין איש לאשתו. דומה שסוגיית הגמרא בנושא זניח לכאורה, הפכה להיות רלבנטית במיוחד לחיי היום יום ע"פ הסברתו הברורה והקולחת של הרב אבן ישראל.

לאחר סיום הדינר, פנה הרב אבן ישראל לאולם המרכזי בבנין הקהילה שם התקיים אירוע הסיום של שבוע הספר היהודי. שם נשא את הנאום המרכזי בביקורו לפני קהל מאות שהתאסף במקום.

את ביקורו בעיר חתם הרב אבן ישראל בהתוועדות כ' חשוון בביתו של הרב ניו, בהשתתפות ראש מכון הסמיכה הרב יוסי לו, ושל כל השלוחים באזור אטלנטה.
לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
7 תגובות
1.
matlanta
כ"א חשוון ה׳תשס״ו
tietzie torah udvar hashem mhpartical rabinics
2.
brikman
כ"ב חשוון ה׳תשס״ו
כל הכבוד.
חברים מהקיץ.
3.
schectman
כ"ב חשוון ה׳תשס״ו
hat ;-) , like it
4.
Chaim Hillel Markovits
כ"ב חשוון ה׳תשס״ו
Adin if you see this post i send regards from the whole family!
5.
כל הכבוד!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!...
כ"ב חשוון ה׳תשס״ו
גבריאל כל הכבוד אנחנו רווים ממך
א יידשע נחת וחסידשה נחת

מתגעגע באהבה

אחיך ממש עלוש
6.
ישר כח!
כ"ב חשוון ה׳תשס״ו
יישר כח ענק לרב פינחס עלוש!
7.
Super
כ"ג חשוון ה׳תשס״ו
Bravo Gabriel
Behatslacha bekhol derakhekha
Herve et Carole
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.