מערכת COL | יום י"ט חשוון ה׳תשס״ו 21.11.2005

השליח במטולה: לא זוכר כזו בהלה. אנשים בפאניקה

"הכול חשוך. התריסים מוגפים. הילדים יושבים בשקט לאור הנרות, קצת מבוהלים, ומחכים לבאות", כך מתאר ל-COL הרב משה ששונקין, מנהל בית-חב"ד במטולה, את המצב הקשה נכון לדקות אלו. סמוך לשעה שלוש אחר-הצהריים, החל מטח כבד של פצצות מרגמה וקטיושות לעבר מוצבי הר-דב, הכפר רג'ר ויישובי הסביבה. כתוצאה מהירי נפצעו 11 בני אדם. תושבי קריית-שמונה, מטולה, נהריה ויישובי-העמק והגזרה המערבית נקראו להיכנס למקלטים בפעם הראשונה מאז הנסיגה. בראיון מיוחד שקיימנו עם שליח חב"ד במטולה, הרב משה ששונקין, הנמצא כעת בביתו החשוך, הוא מספר על האירועים שלב-אחר-שלב: מהרגע בו שמע על ההתקפה הקשה ועד לפני דקות אחדות, בהם עדיין נמצאת משפחתו של השליח בבית, בעלטה מוחלטת ומחכים לאישור של צה"ל המורה לצאת מהבתים. הראיון המלא ב'כתבה המלאה'
השליח במטולה: לא זוכר כזו בהלה. אנשים בפאניקה
עיר תחת הפגזה. אחת מהבתים שנפגעו. בתמונה הקטנה: הרב משה ששונקין

"הפעם הראשונה שזה קורה"

לפני שש-עשרה שנה, יצא הרב משה ששונקין לשליחות בבית-חב"ד במטולה ומעולם לא נקלע לכזה מצב חמור. "אני לא זוכר כזו בהלה במטולה", הוא מספר בשיחה עם COL. "אנשים פה בפאניקה ולא מורגלים לכזה מצב".

*מתי בעבר הותקפה מטולה בהפגזה של חיזבאללה?
- "לפני מספר שנים הותקפה מטולה בפגז אחד שלא גרם לבהלה משמעותית כמו שאנחנו חווים ממש בדקות אלו שאני משוחח איתך".

הירי באזור הגבול הצפון נמשך שעות ארוכות במשך היום. רקטה פגעה באזור שלומי ופצצת מרגמה נחתה על גג בית במטולה, ממש בסמיכות לביתו של הרב ששונקין. "אני באותה שעה לא הייתי בבית", מספר הרב ששונקין, "והילדים שכן היו בבית שמעו את הד הפיצוץ וממש נבהלו. כשחזרתי הביתה, הם סיפרו לי בבהלה על-כך ששמעו פיצוץ על-יד הבית. מאוחר יותר, התברר לי שזה נפל ממש בסמיכות לביתנו, על גג של אחד הבתים, בפגיעה ממש ישירה ה"י".

בתקריות האלה, למרבה המזל, לא היו נפגעים. מאוחר יותר כיתת הכוננות של מטולה החלה לעבור מבית לבית ולדרוש מהתושבים לכבות את האורות. "כרגע אנחנו בחושך מוחלט. כל התריסים מוגפים. הילדים, נמצאים בבית, קצת מבוהלים. הסברתי להם את המצב ואני מקווה שהכל יהיה בסדר ובתוך מספר שעות נחזור לשגרה".

מנצלים את המצב

*כיצד נערך בית-חב"ד לסייע לנפגעים.
- "אני אומר לך את האמת", אומר הרב ששונקין, "אין לי עדיין שום מידע ברור על כמות הנפגעים ומצבם. אני מעריך שכשנוכל לצאת מהבתים, נסייע ככל שנוכל לנפגעים".

*יש הערכות מדוע בחר החיזבאללה להתקיף ללא סיבה?
- "אני מעריך כי הם מנצלים את האנרדלמוסיה בישראל. המצב כה חמור, הם פשוט מצפצפים עלינו. הם עומדים ויורים לעברנו, ממש לאור היום".

ואילו בקריית-שמונה דווחו, כי התגברו קולות הירי באזור וכי "כל כמה דקות אנחנו שומעים בום ולא יודעים כלום מה שקורה. במד"א ומשטרה הכל קרס, אי אפשר להשיג אותם, כנראה בגלל עומס של פניות". הילדים נשארו בבתיהם ולא הלכו לחוגי ערב, בעקבות ירי החיזבאללה. יצויין כי בימים האחרונים הוכרזה בגבול הצפון כוננות מיוחדת מחשש לחטיפת חייל על ידי מחבלי החיזבאללה.

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
הצלחתו של הרב ששונקין
י"ט חשוון ה׳תשס״ו
ראוי לציין שהרב ששונקין מכהן גם כמנהל רוחני בישיבת "צעירי השלוחים" בצפת וב"ה עושה גדולות ונצורות ביחד עם ר"י הרב הרצל ורמת הלימודים בישיבה עולה ומשגשג.
2.
טעות!
כ' חשוון ה׳תשס״ו
זה לא כ"כ נכון שהמשפחהעדיו יושבת בבית ומחכה לאישור!!
הם יצאו מן הבית כבר היום בבוקר,
ב.רק לציין שבית מעל משפחהת השליח נפלה הקטיושה..
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.