מערכת COL | יום ט' תשרי ה׳תשס״ד 05.10.2003

כפרות תשס"ד במונטריאול

יש משהו מיוחד בסדר-יום של ערב יום הכיפורים שמכניס בנאדם, כל בנאדם, לאווירה רצינית (ואפילו קודרת) לקראת היום הנורא. כי בתיאוריה, יכלנו כולנו להמשיך לישון שנת ישרים, להתעורר בשעה 8 בבוקר, ללכת לבית-הכנסת ודקה לפני שמתחילים 'הודו', להוציא מהארנק איזשהו שטר ולנופף מעל הראש, וחסל סדר כפרות כהלכתו. אבל אז, כמובן, היינו מפסידים את כל היופי שבמנהג המסורתי, ואת כל החוויה שנשארת חרוטה לנצח בתודעת צאצאינו. הקימה בשעה 4 לפנות בוקר אינה דבר של מה-בכך, במיוחד במזג האוויר הצונן השורר בעיר מונטריאול, וטבילה במקווה של אנ"ש כבר מבהירה לך מה מצפה לך בעוד מספר דקות.
כפרות תשס
הרב מאיר שניאור מסובב את התרנגול מעל ראשו של הרב יצחק הענדל, רב קהילת חב"ד ואב"ד של מונטריאול
רחוב וועסטבורי במונטריאול היה פקוק לעייפה הבוקר (ראשון). הייתי רוצה להגיד 'כמו באמצע היום', אך בין השעות 4 ל-6 בבוקר הוא היה עמוס יותר מבשעות היום. אנ"ש, תמימים, חסידי פולין ומקורבים מיהרו לבניין ה"ישיבה" - בית-הכנסת חב"ד המרכזי במונטריאול, בחצרו נערך סדר כפרות לכל המבקש, והיו הרבה. ריח עופות עולה לנחיריים, ואני מדלג בקלילות מעל מספר שלוליות מים מהולים בדם טרי. הסדרן האחראי, ר' שימי טרויריג, מבקש ממני את הפתק הכחול, התלוש החתום המעיד ששילמתי 15 דולר קנדי - תרומת-קודש עבור בית-הספר החב"די בעיר, שהרב זושא זילברשטיין נמנה על חברי הנהלתו, והוא אישית הגיע לשטח כדי לפקח על סדר העניינים והתרנגולים. את ה'כפרה' המיועדת מקבלים ממספר בחורים נמרצים, והנה מגיע הרגע הגורלי. אני מניח את התרנגול על השולחן, לא מרפה חלילה את אחיזתי מכנפיו. הוא עומד איתן וזקוף אבל ראשו שמוט כלפי מטה, ואני תהיתי: האם זה בגלל שהוא יודע לאיזה עולם הוא ממשיך ("ילך למיתה") או בגלל דאגתו שהוא לא מספיק ראוי כדי להיות כפרה שלי ("זה חליפתי, זה תמורתי, זה כפרתי"). הזמן לא נתן לי להמשיך לפנח מחשבות, השוחט ר' אברמ'ל גוראריה כבר עוד לסיים את מלאכתו הנאמנה. הקטע "בני אדם" נאמר, וידיד התנדב לסובב לי את התרנגול מעל הראש, כדי שאוכל להתעסק בכוונות התפילה. תחושת רווחה הורגשה בי, לאחר סיום שלושת הסיבובים. מעין הרגשה טהורה כזו, שעכשיו הנני נקי (הידיים דווקא מריחות מהעוף) ויותר חשוב: מכופר. באיחול שיהא לכולנו גמר חתימה טובה, אני נאלץ לסיים רשימה זו כדי להתפלל שחרית ולקבל פרוסת 'לעקאח' מהגבאי הוותיק, הרב משה-אליהו גרליצקי. (בנימין וייס, מונטריאול)
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
כל הכבוד
ט' תשרי ה׳תשס״ד
ממש יפה נראה שיש תחרות יחסית איפה המקום הכי גדול ומפציץ במעשה כפרות וכל הכבוד לעריית מונטריאל שהיא חלק מהמירוץ בודאי שלא כמו קראון הייטס השכונה של הרבי אבל היא השכונה השלישית בגודל בחסידי חבד בעזרת ה שבכל מקום בעולם יהיה מלא וגדוש בחסידי חבד ומקושרים לרבי עד שכל היהודים יהיו חסידי חבד ומקושרים לרבי
2.
יש מה לראות במונטריאול
י"ב תשרי ה׳תשס״ד
מאוד יפה לראות את החברה של כפר חבד ב montreal
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.