מערכת COL | יום ט"ו חשוון ה׳תשס״ו 17.11.2005

"אישים מספרים על שלוחים": ראיון עם הרב שלמה עמאר

כינוס השלוחים העולמי זה כינוס של צדיקים - מצהיר הרב הראשי לישראל והראשון-לציון, הרב משה-שלמה עמאר, שראה כבר בצעירותו מהי שליחות אמיתית. "חודשיים לפני שעליתי לארץ-הקודש", הוא מספר, "למדתי בישיבת חב"ד בקזבלנקה וזכיתי להכיר את רבי שלמה מטוסוב שהיה הדמות שהלכה לפני המחנה. ראיתי את המסירות שהשלוחים של חב"ד השקיעו בנו ואני חושב שמן הראוי שכל שליח של חב"ד בעולם, כדאי לו לאמץ את המסירות-נפש של השלוחים הוותיקים שבנו קהילות לתפארת".במסגרת המדור "אישים מספרים על שלוחים", ראיינו היום (חמישי) את הרב עמאר שבתוקף תפקידו כרב הראשי לישראל, ראה מקרוב את פעולתם הנפלאה של השלוחים בביקורים בבתי-חב"ד, קהילות ומוסדות רבים בישראל, ארה"ב, אירופה ובמזרח-הרחוק. בראיון מיוחד שהעניק למרכז התקשורת החב"די - COL, מספר הרב עמאר על עולם השליחות מזווית עינו בעודו ילד, מציין לשבח את בית-חב"ד בתאילנד, ונותן את ברכתו לשלוחים הפרוסים ברחבי תבל לקראת כינוס-השלוחים העולמי שייפתח בשבוע הבא בניו-יורק. הראיון המיוחד מאת חיים ברון ב'כתבה המלאה'
"ידא אריכתא של הרבי"

"כיום, המושג של בית-חב"ד זה חלק מהמושגים היהודיים. בתי-חב"ד מתרבים ברוך-השם מיום ליום ואין נקודה בעולם ללא שליח של הרבי. לדעתי האישית, אחד הדברים החשובים ביותר שהרבי העריך, זה מפעל השליחות הנפלא. זה, למעשה, ההשפעה של הרבי על כל העולם, דרך השלוחים המסורים שממשיכים את פעלו עד היום הזה, על-ידי ההדרכה התורנית והחסידית של הרבי".

* הרב ביקר במספר לא-מבוטל של בתי-חב"ד בעולם.
- "ברוך-השם, אני זכיתי לראות את המפעל הגדול של הרבי, ראיתי את עבודתם הברוכה בכמה יעדים בעולם ולמרות המוסדות הרבים שמקימים השלוחים, אסור לשלוחים היקרים לשקוט על השמרים וצריך להמשיך להתייגע ולבנות עוד שיעור ועוד מניין.

"אני זכיתי להכיר שליח אחד בצורה אישית. קוראים לו הרב שלמה מטוסוב שהגיע במסירות-נפש מופלאה מרוסיה למרוקו. מי שמסתכל על זה מהצד יחשוב שזה מעשה לא הגיוני: במקום לעלות לארץ-הקודש, הוא עולה למרוקו בשביל מה? בשביל קהילה יהודית שנשארה שם. הרב מטוסוב הגיע עם כל משפחתו שתחי' למקום וביסס שם קהילה לתפארת. בתוך מספר חודשים, הוא כבר הכיר את השפה והחל להנהיג את הקהילה ביד רמה, כשהוא חי מתוך חיי דחקות שעל זה אפשר לומר: 'פת במלח תאכל ומים במשורה תשתה'.

"הנהגתו והליכותיו היו בצניעות של ממש, ללא פאר, ללא מכוניות וללא בית גדול. אין לי ספק שאלפי השלוחים צריכים לשאת את עיניהם ברגעי-משבר, או קושי, לשלוחים הוותיקים הללו שלמרות שעברו עשרות-רבות של שנים שמתוכם תקופות לא קלות של קשיים ומשברים, הם עדיין ממשיכים בעבודתם הנפלאה".

קירוב, לבביות, השקעה

* ישנם גם היום שלוחים צעירים שיוצאים במסירות-נפש ומתנתקים מסביבתם החמה.
- "בוודאי שאי-אפשר להתעלם מאלפי השלוחים הצעירים המנהיגים ביד-רמה מאות קהילות בעולם. ישנם שלוחים שנמצאים במקומם רק שנים ספורות וכבר אפשר לראות את האימפריה שהם הקימו, את המוסדות שהם בנו ואת האור שהפ מפיצים".  

* מאיזה בית-חב"ד בעולם, הרב הכי התפעל?
- "בית-חב"ד בתאילנד", עונה הרב עמאר ללא היסוס וממשיך: "אני רוצה לנצל את הבמה החשובה הזאת להודות ולשבח את השלוחים שבבית-חב"ד שעושים עבודת-קודש נפלאה שראויה לשבח. למרות שהייתי במספר בתי-חב"ד במזרח, אני הכי התפעלתי ממסירותם של השלוחים בתאילנד. הם עושים עבודת-קודש מדהימה: איזה קירוב, איזה לבביות, איזה השקעה", אומר הרב בהתלהבות, "הם עובדים לאורך כל היום, במסירות מופלאה".

לנצל את הכינוס

* בשבוע הבא מתכנסים שלוחי חב"ד בניו-יורק. איזה מסר הרב היה רוצה להעביר?
- "זהו כינוס צדיקים. אלו הם שלוחים מיוחדים שהרבי גאה בהם. יהי רצון שתשרה שכינה במעשה ידיהם ושינצלו את הכינוס להעמיק את היראה והחסידות ולנסות למצוא את הדרך להגיע לדרכי השלוחים הוותיקים שהקימו קהילות לתפארת ולראות כיצד אפשר לקדם עוד יותר ועוד יותר את ענייני היהדות במקומם ולא לשים את עינהם לשום דבר אחר. יהי רצון שיעשו השלוחים נחת-רוח לאבינו שבשמים.

"יתקדש שם שמים עליכם ובזכות ההתכנסות לשם שמים, נזכה להתגלות משיח צדקנו במהרה בימינו אמן".

* תודה רבה.
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
טעות
ט"ו חשוון ה׳תשס״ו
באמצע הכתבה במקום "אליהו" מטוסוב צ"ל "שלמה"
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.