מערכת COL | יום ט"ו חשוון ה׳תשס״ו 17.11.2005

שלושה רסיסים עדיין תקועים בראשו של יגאל

עיתון "הארץ" מלווה את משפחות העקורים מחבל עזה, והיום (חמישי) כתב העיתון התעדכן על מצבם של הרב יגאל קירשנזפט ומשפחתו. "מנהלת ההתנתקות עשתה לי נזק, והם צריכים לרדוף אחרי, לבקש סליחה ולשלם מה שמגיע", הוא אומר. משפחת קירשנזפט מפוזרת בין ארבעה חדרים במלון "קיסר" בירושלים.הרב קירשנזפט שימש כשליח חב"ד המקומי ומנכ"ל "תלמוד תורה עצמונה", בית-ספר יסודי שפעל ביישוב עצמונה. אחרי הפינוי, המוסד הוקם מחדש ב"עיר האמונה" שליד שדרות, ויגאל ממשיך לנהל אותו מירושלים. התוכניות לעתיד: המשפחה תעבור ליישוב הזמני ניצן, שם מתכוון יגאל להחיות את בית חב"ד. כל זה יקרה בעוד חודש עד חודש וחצי, לאחר שיביאו לניצן קראווילות למשפחות גדולות.המשך הדיווח - ב'כתבה מלאה'
שלושה רסיסים עדיין תקועים בראשו של יגאל
ר' יגאל (מימין) בעת נסיון הפינוי מביתו בנווה דקלים (ארכיון)
המשפחה

ההורים: יגאל (46), ציפורה (45). ילדים: דוד (21), אריה (20), רחל (19), פנחס (17), לוי יצחק (16), יסכה (14), שמחה (12), רבקה (10), נחמיה (9), לאה (6), ברוך שמואל (5), מנחם מנדל (3).

מאיפה באו

ב-1982, מיד אחרי חתונתם, יגאל וציפורה קירשנזפט נכנסו לגור בקרוואן (21 מ"ר) שהוצב על דיונת חול לא הרחק מחאן יונס. כעבור שנה וחצי, הוקמה על גבי הדיונה ההתנחלות נוה דקלים. במרוצת השנים הקרוואן הוחלף בבית (157 מ"ר).

היכן הם היום

23 שנים אחרי שבאו לחבל עזה, משפחת קירשנזפט, כעת 14 נפשות, מפוזרת בין ארבעה חדרים במלון "קיסר" בירושלים; חלק מהילדים נמצאים בימי השבוע בפנימיות (הבנים הגדולים לומדים בישיבות חרדיות). יגאל קירשנזפט קובל ש"הכניסו אותנו לארבעה תאי מעצר". חודש לפני הפינוי, פצצת מרגמה נחתה ליד יגאל בנוה דקלים והוא נפצע באורח בינוני-קשה. מאז הוא ממשיך לעבור בדיקות וטיפולים. עשרה רסיסים עוד נעוצים בגופו, ו"הבעיה היא שלושה רסיסים שתקועים לי בראש".

פרנסה

יגאל הוא מנכ"ל "תלמוד תורה עצמונה", בית ספר יסודי שפעל ביישוב עצמונה. אחרי הפינוי, המוסד הוקם מחדש ב"עיר האמונה" שליד שדרות, ויגאל ממשיך לנהל אותו מירושלים. אחת לכמה ימים הוא נוהג דרומה, לבית הספר, שעתיד לקלוט בשבועות הקרובים עוד תלמידים רבים שיעברו עם משפחותיהם ליישובים הזמניים בדרום. בגוש קטיף קירשנזפט הקים את בית חב"ד וקרן גמ"ח, שבימים אלה מחלקת בגדים וכסף למפונים שטרם קיבלו פיצויים ואין להם פרנסה. "חילקנו 60-50 אלף שקל", הוא אומר.

תוכניות לעתיד

המשפחה תעבור ליישוב הזמני ניצן, שם מתכוון יגאל להחיות את בית חב"ד. כל זה יקרה בעוד חודש עד חודש וחצי, לאחר שיביאו לניצן קראווילות למשפחות גדולות.

ילדים

"אחרי שניכנס למקום נורמלי, נצטרך לעשות לילדים תקופת חינוך מחדש, הסתגלות לבית, למשמעת, ללימודים", אומר יגאל, "כעת הילדים לא לומדים".

פיצויים

יגאל אומר כי לא פנה למינהלת ואין לו מושג מה הסכום שמגיע לו ולמשפחתו. "הם עשו לי נזק, והם צריכים לרדוף אחרי, לבקש סליחה ולשלם מה שמגיע".
לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
מגיע לו...
ט"ו חשוון ה׳תשס״ו
פיצועים מעל המשוער!
זה נזק חמור מאוד...
2.
ליסכה...
י"ז חשוון ה׳תשס״ו
כואב הלב...
אני משתתפת בצעריך..
אם זה בגניבה ואם זה בגירוש עצמו..
מחכה לבשורות טובות-אמן!
חברה מכפ"ח.
3.
לשמחה
י"ח חשוון ה׳תשס״ו
מיסקנה מירתי מהכיתה
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.