מערכת COL | יום ט"ז חשוון ה׳תשס״ו 18.11.2005

בני נוער מבקרים ומתרשמים בכפר-חב"ד

תלמידי בתי ספר ותיכונים מכל רחבי הארץ מבקשים לערוך ביקורים בכפר-חב"ד, וללמוד מקרוב על הרבי מליובאוויטש, תנועת חב"ד, על שליחיה הפזורים ברחבי העולם, ועל משנתה. השבוע, הגיעה לביקור קבוצה שמנתה 150 בני נוער, תלמידי כיתות ח' בבית הספר 'גוונים' באיזור פרדס-חנה. במרכז הביקור התקיימה הרצאה מאלפת עם הרב צבי גריוונלד, מוותיקי המרצים של צעירי אגודת חב"ד. בהמשך, הם ביקרו בבניין '770' ונהנו מהופעת האומן הרב טוביה בולטון במדרשייה של צעירי-חב"ד. את הביקורים מארגן אגף הסניפים, פעילות ושיעורים בצעירי-אגודת-חב"ד בניהולו של הרב נפתלי ליפסקר. את פרוייקט אירוח הקבוצות מרכז הרב מאיר טביב מכפר-חב"ד.המשך הכתבה וגלריית תמונות מהביקור ב'כתבה מלאה'
בני נוער מבקרים ומתרשמים בכפר-חב
(צילום: מאיר דהן)

השבוע, הגיעה לבקר בכפר-חב"ד קבוצה כ-150 בני נוער, תלמידי כיתה ח' בבית הספר 'גוונים' מאיזור פדרס חנה. ביקורם נפתח במאפיית המצות הגדולה (שהחלה השבוע בפעילות). האורחים קיבלו הסברים על המאפייה, ומשם פנו למפגש עם הרב צבי גרינוולד בבית הכנסת הסמוך. (הבנות נפגשו לשיחה לבבית בביתה של הגב' לאה בנקר).

הרב גרינוולד, הידוע בשפתו הקולחת ובנסיונו העשיר בהרצאות מזה שנים רבות, השיב בסבלנות לשאלותיהם הרבות של בני הנוער, שעסקו בין היתר בנושאים אקטואליים, יחסה של תנועת חב"ד לצה"ל ועוד. הרב גרינוולד סיפר לאורחים כי חיילי צה"ל זכו להוקרה מיוחדת במינה אצל הרבי מליובאוויטש, אשר שולח את חסידיו בכל חג ומועד לעודד את רוחם ולהביא אליהם את שמחת החגים ולזכותם במצוות ומנהגי החגים.

הרב גרינוולד סיפר על ההיסטוריה של חסידות חב"ד מרוסיה הקומוניסטית, ועל המסירות נפש של החסידים בהפצת תורה וחסידות, שבגינה נכלאו ונשלחו לעבודות פרך בסיביר אלפי חסידים שמתו בגלות. הוא סיפר שכאשר הקימו את כפר-חב"ד (1949) לא היתה משפחה שלא היה חסר בה, אב, אח, דוד שעקבותיהם לא נעלמו בגלות ברוסיה. "גם היום אין משפחות "שלימות" בכפר-חב"ד", ואולם, בנסיבות חיוביות. "מכל משפחה יצא אחד או יותר לשליחות - להפיץ את אור התורה והחסידות, לקרב לבבות ולבצר את חומות היהדות".


ביקור בבניין '770'

בתום המפגש המרתק פנו הבנים לביקור בישיבת 'תומכי-תמימים' הגדולה הפועלת בכפר-חב"ד בה לומדים כ-250 תלמידים מכל רחבי תבל. האורחים הוזמנו להניח תפילין, והם התפעלו מ"קול התורה" שנשמע בחלל בית המדרש הגדול. משם פנו האורחים לביקור בבית אגודת-חסידי חב"ד '770', שם האזינו לדברים מפי מנהל הבניין הרב מנחם לאטאר שסיפר על הבית שנבנה כתעתיק לבית מדרשו של הרבי מליובאוויטש בניו-יורק, על חדרו של הרבי, ועל קדושת המקום.

קבוצת הבנות צפתה באותה שעה בסופר סת"ם, ר' יוסף בן שחר, שהסביר להם על מלאכת הספרות, ואף כתב את שמות המורות על קלף. מאוחר יותר התחלפו הקבוצות, והבנות פנו לביקור בבניין '770', שם האזינו לדברים מפי סימה ברננסון. בהמשך, ערכו האורחים ביקורים במשק האתרוגים בכפר-חב"ד, וצפו בחיי התושבים.

סיום הביקור נערך במדרשייה של צעירי-חב"ד, שם נהנו האורחים מהופעת האומן הרב טוביה בולטון, בקטעי מוזיקה יהודית בסגנון ה'בלוז' המיוחד לו, בליווי גיטרה ומפוחית. האורחים נסחפו לשירים הקצביים של הרב בולטון, מחאו כפיים, שרו ורקדו עימו.

נמסר כי בקרוב מתוכננים ביקורים לקבוצות נוספות. לפרטים ותיאום קבוצות: 03-9607588 שלוחה 0. הביקורים ניתנים ללא תשלום ובתיאום מראש בלבד.

אתר צעירי-חב"ד

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
מאיר
י"ז חשוון ה׳תשס״ו
כל הכבוד!

למה אין תמונה שלך?
2.
למאיר דהן!!!!
י"ז חשוון ה׳תשס״ו
סחטן..
ממש כל הכבוד לך..
הרשמת אותנו מאוד...
כמו בכל פעם -גם הפעם!
ישר כח!
עלה והצלח:
חבורת אברכים מכפ"ח.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.