מערכת COL | יום י"ב חשוון ה׳תשס״ו 14.11.2005

"אישים מספרים על שלוחים": ראיון עם הרב מנחם פרוש

במסגרת המדור "אישים מספרים על שלוחים", לקראת כינוס השולחים העולמי, אנחנו מראיינים היום (שני) את הרב מנחם פרוש, עסקן ציבורי וותיק שכיהן כחבר-כנסת במשך עשרות שנים מטעם המפלגה החסידית "אגודת-ישראל", וממשיך עד היום להיות אחד האישים המשפיעים ביהדות החרדית, כאחד שהיה מעורב במאבקים הגדולים של הציבור החרדי מאז קום המדינה.לרב מנחם פרוש, קשר וותיק עם חסידות חב"ד. פעמים רבות, סיפר מעל בימות שונות על 'יחידויות' שונות שהיו לו עם הרבי הריי"צ והרבי. הוא עד לפעילותם של שלוחי חב"ד מנסיעותיו הרבות בעולם. את החסידים המסורים הוא מכנה "שלוחים נפלאים. מלאכי הצלה". וכשהוא אומר 'הצלה', הוא מתכוון למילים במובן הפשוט. "חוויתי בעצמי מקרה שהמלאכים החב"דיים הגיעו אלי", הוא אומר בראיון מיוחד ל-COL - מרכז התקשורת החב"די.הראיון מאת חיים ברון - ב'כתבה המלאה'
מלאכי ההצלה

"במסגרת תפקידי השונים בכנסת", מספר הרב פרוש, "ביקרתי עשרות פעמים ביעדים שונים בעולם. לפני מספר שנים, יצאתי למרפאה מסוימת בארצות-הברית לצורך טיפול בריאותי מסוים. התלבטתי רבות בדבר נסיעה זו, אך החלטתי בסופו-של-דבר לנסוע. לא חשבתי שהטיפול יארך יותר מידי, אבל הרופא הודיע לי, לאחר שבדק אותי, כי אני יצטרך לשהות באזור לפחות שבוע ימים.

"לא ידעתי מה לעשות", נזכר הרב פרוש בדילמה שאחזה בו. "פשוט לא היה לי אף ציוד מתאים והייתי בדילמה עצומה.

"הלכתי למלון הסמוך, שם ממוקם חדרי. בפתח החדר חיכו לי שני צעירים, חסידי חב"ד. הם טפחו על שכמי ואמרו לי: 'עלינו ועל צווארנו. אנחנו נדאג לך לכל מה שתצטרך. תקבל אוכל מהדרין שבמהדרין'. לא ידעתי מאיפה המלאכים האלה הגיעו. מאוחר יותר, התברר לי שהם עומדים בקשר עם המרפאה וכל יהודי שמגיע לשם, הם מעודכנים ישירות.

"אין לך מושג", מתלהב הרב פרוש, "מה כזה דבר גורם לך. צריך פשוט להיכנס לסיטואציה של הדילמה שהייתה לי אז ולפגוש במלאכים האלו ולהודות לרבי ששלח אותם למקום. הם פשוט הצילו אותי".

שליחות מתוך מסירות-נפש

בשלב זה של השיחה, עובר הרב פרוש לדבר על שלוחי חב"ד בעולם: "בכל מקום, אליו הגעתי ברחבי העולם ראיתי את פעילות חב"ד הענפה. לכל שליח של הרבי, יש את ההתלהבות והנכונות כדי לקיים את השליחות של הרבי, אותה הוא קיבל.

"לקראת כינוס-השלוחים שיחול בשבוע הבא, אני רוצה לאחל לכל השלוחים הנפלאים שימשיכו את פעולותיהם הרבות שהם ממלאים מתוך מסירות-נפש. יישר כוחכם!".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.