מערכת COL | יום ח' תשרי ה׳תשס״ד 04.10.2003

הורי התלמידות בתיכון כפר-חב"ד קיבלו גיבוי מועד ההורים הארצי

במאבק שמנהלים ההורים נגד הנהלת בית-הספר התיכון בכפר-חב"ד זכו ההורים לסיוע מיו"ר ועד ההורים הארצי מר ארז פרנקל. COL דיווח לפני מספר שבועות על דרישתה של הנהלת בית-הספר והעומד בראשה ר' שמואל חפר מהורי התלמידים לשלם סך של 2000 ש"ח השתתפות בהוצאות הלימוד. ההורים החלו במאבק נגד ההנהלה, כשמנגד, ההנהלה איימה כי הורים אשר לא ישלמו את שכר הלימוד בנותיהם לא יוכלו להשתתף במגוון רחב של פעילות.   במכתב שנשלח השבוע לר' יצחק ריבקין - שהינו אחד מן ההורים שמנהלים את המאבק נגד הנהלת בית-הספר - קובע יו"ר הסתדרות ההורים הארצית מר פרנקל, כי על הנהלת בית-הספר חל איסור חמור לבקש תוספת שכר לימוד מההורים וכי תשלום שכר לימוד נוסף הינו בניגוד לתקנון משרד החינוך. ל-COL נודע כי בימים הקרובים מתכוונים ההורים לבחור ועד הורים אשר ייצג את הורי התלמידות מול הנהלת וצוות בית-הספר.  תגובת אחד ממורי 'בית רבקה'. תיכון בית רבקה תוקצב בעבר ע"י עליית הנוער, משרד הפנים, משרד הדתות ועוד. כיום, כמו כל המוסדות הדתיים, הוא מתוקצב ע"י משרד החינוך בלבד, בסכום מקוצץ שאינו מספיק אף לכיסוי המשכורות, שלא לדבר על כל העלויות הנוספות. המועצה המקומית אינה תומכת בתיכון אף לא בשקל אחד. רק לשם השוואה: האולפנה בצפירה גובה 10,000 ש"ח לשנה, תיכון לוסטיג ברמת גן - 6,000 ש"ח לשנה, ואפילו "בית חנה" בירושלים גובה כ- 180 ש"ח לחודש, למרות שהוא מקבל סיוע מעירית ירושלים. בפני ההורים 3 אפשרויות: 1) לא לשלם כלל, ואז התיכון יצטרף לביה"ס למלאכה, ו - 70 מורות תפלטנה מעבודתן. 2) להמשיך לשלם כבעבר 70 ש"ח לחודש, ואז התיכון יתן לבנות את מינימום השעות שהוא מחוייב. מינימום זה לא כולל את כל הפעילות החסידית, ואף לא 4 יחידות בבגרות - כאשר מחצית מתלמידות התיכון לא תוכלנה לעמוד בתנאי הקבלה למכללה (בגלל ממוצע בגרות/סף נמוך). 3) לשלם 200 ש"ח לחודש, בס"ה, כפי שהם משלמים לבניהם בישיבות ובחדרים, כאשר שם הם מבינים שלחינוך יש מחיר כספי. חבל שמספר הורים שאינם מכירים את המערכת, ובאפשרותם לעשות זאת תוך הדברות, בחרו להגרר אחרי פרובוקציות שמקורן בחוסר ידע. חבל גם שאותם הורים אינם יודעים עד כמה מסייע בית רבקה בחשאי לתלמידות רבות מבנות הכפר בסיוע כספי לפני החגים, בעזרה לנישואין ועוד ועוד.
הורי התלמידות בתיכון כפר-חב
צילום המכתב
תגובה ר' יצחק ריבקין לתשובת אחד המורים ראשית נקדים ונאמר כי אין אנו מצפים ממורה העובד בשרותו של הרב חפר למילים אחרות. 2. גם אם הרב חפר עושה הרבה מעשה חסד אין הדבר צריך להיות מכיסם של ההורים. 3. אצל הישיבות זו אכן שאלת קיום משום שאין הן מתוקצבות באופן ההולם את השקעתן בבחורים וזאת מטבע ואופי העבודה בהן אשר מצריך אחזקת צוות גדול ורחב לאורך יום ארוך וכן גם החזקת תלמידים בתנאי פנימיה. 4. כפי שעוכנו ממשרד החינוך: כתה שיש בה 30 תלמידות הרי היא מתוקצבת במילואה ואין כל צורך בשקל נוסף אחד לשם אחזקתה. צא ובדוק כמה תלמידות יש בכל כתה בבית רבקה. 5. אל נא תהלכו עלינו אימים כי עוד מעט יפוטרו מורות ביה"ס, אין הדבר נכון כלל וכלל. 6. ההורים לא רצו לצאת אל הגורמים המוסמכים, הרב חפר הכריח אותם לעשות זאת באמירתו שכל בת שהוריה לא ישלמו תסולק מבית רבקה לאלתר וההליכה אל הגורמים הממלכתיים הייתה מתוך תחושה שכלו כל הקיצין ואין עם מי לדבר. 7. ביום ג' י"א תשרי תתקיים אסיפת הורים במתנ"ס שבכפ"ח ובה יבחר וועד הורים אשר ייצג נאמנה את ההורים מול כל מהלכי הרב חפר. בברכה, יצחק ריבקין
לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
18 תגובות
1.
נורא ואיום!
ח' תשרי ה׳תשס״ד
יתכן וההורים צודקים, שבשעה קשה זו אסור לתבוע סכום כה גדול.

אבל אלו שהלכו והלשינו על מוסד של הרבי לשלטונות, הוא מוסר ומלשין. ואוי לו ואבוי לו.

ולמלשינים אל תהי תקוה...
2.
שהחינו...
ח' תשרי ה׳תשס״ד
יישר כח אל היוזמה הברוכה
וכמו שנאמר "עדיף מאוחר מלעולם לא"
אמא עשוקה.
3.
יאלתרו משהו
ח' תשרי ה׳תשס״ד
אם מישהו חושב שעל ידי תלונה אפשר להצליח בחוג החרדי הוא טועה כי איך שאני מכיר את הגורמים כאן הם יאלצו להכנע לתכתיב של משרד החינוך אבל יאלתרו משהו אחר. כך שההורים ישלמו בסוף .חבל.
4.
כל הכבוד
ח' תשרי ה׳תשס״ד
מר יצחק ריבקין כל הכבוד !אתה עושה מה שכולם רוצים לעשות אבל פוחדים.
כאן משפחות ברוכות ילדים.
5.
ישר כח!!
ח' תשרי ה׳תשס״ד
ישר כח גדול לר' יצחק ריבקין
כל הכבוד על האומץ והיוזמה...
6.
מעניין מה חפר יגיב!!!
ח' תשרי ה׳תשס״ד
בסה"כ יש לו כל כך הרבה עוגמת נפש מזה, אף אחד לא מבין למה הוא לא יורד מיזה!
8.
יצחק ריבקין
ט' תשרי ה׳תשס״ד
תגובה לתשובת אחד המורים

טקסט: 1.
ראשית נקדים ונאמר כי אין אנו מצפים ממורה העובד בשרותו של הרב חפר למילים אחרות.

2.
גם אם הרב חפר עושה הרבה מעשה חסד אין הדבר צריך להיות מכיסם של ההורים.

3.
אצל הישיבות זו אכן שאלת קיום משום שאין הן מתוקצבות באופן ההולם את השקעתן בבחורים וזאת מטבע ואופי העבודה בהן אשר מצריך אחזקת צוות גדול ורחב לאורך יום ארוך וכן גם החזקת תלמידים בתנאי פנימיה.

4.
כפי שעוכנו ממשרד החינוך:
כתה שיש בה 30 תלמידות הרי היא מתוקצבת במילואה ואין כל צורך בשקל נוסף אחד לשם אחזקתה.
צא ובדוק כמה תלמידות יש בכל כתה בבית רבקה.

5.
אל נא תהלכו עלינו אימים כי עוד מעט יפוטרו מורות ביה"ס, אין הדבר נכון כלל וכלל.

6.
ההורים לא רצו לצאת אל הגורמים המוסמכים, הרב חפר הכריח אותם לעשות זאת באמירתו שכל בת שהוריה לא ישלמו תסולק מבית רבקה לאלתר וההליכה אל הגורמים הממלכתיים הייתה מתוך תחושה שכלו כל הקיצין ואין עם מי לדבר.

7.
ביום ג' י"א תשרי תתקיים אסיפת הורים במתנ"ס שבכפ"ח ובה יבחר וועד הורים אשר ייצג נאמנה את ההורים מול כל מהלכי הרב חפר.

בברכה,

יצחק ריבקין
9.
תגובתה של מורה בתיכון
ט' תשרי ה׳תשס״ד
תיכון בית רבקה תוקצב בעבר ע"י עליית הנוער, משרד הפנים, משרד הדתות ועוד.

כיום, כמו כל המוסדות הדתיים, הוא מתוקצב ע"י משרד החינוך בלבד, בסכום מקוצץ שאינו מספיק אף לכיסוי המשכורות, שלא לדבר על כל העלויות הנוספות.

המועצה המקומית אינה תומכת בתיכון אף לא בשקל אחד.

רק לשם השוואה: האולפנה בצפירה
גובה 10,000 ש"ח לשנה, תיכון לוסטיג ברמת גן - 6,000 ש"ח לשנה, ואפילו "בית חנה" בירושלים גובה כ- 180 ש"ח לחודש, למרות שהוא מקבל סיוע מעירית ירושלים.

בפני ההורים 3 אפשרויות:

1) לא לשלם כלל, ואז התיכון יצטרף לביה"ס למלאכה, ו - 70 מורות תפלטנה מעבודתן.

2) להמשיך לשלם כבעבר 70 ש"ח לחודש, ואז התיכון יתן לבנות את מינימום השעות שהוא מחוייב. מינימום זה לא כולל את כל הפעילות החסידית, ואף לא 4 יחידות בבגרות - כאשר מחצית מתלמידות התיכון לא תוכלנה לעמוד בתנאי הקבלה למכללה (בגלל ממוצע בגרות/סף נמוך).

3) לשלם 200 ש"ח לחודש, בס"ה, כפי שהם משלמים לבניהם בישיבות ובחדרים, כאשר שם הם מבינים שלחינוך יש מחיר כספי.

חבל שמספר הורים שאינם מכירים את המערכת, ובאפשרותם לעשות זאת תוך הדברות, בחרו להגרר אחרי פרובוקציות שמקורן בחוסר ידע.

חבל גם שאותם הורים אינם יודעים עד כמה מסייע בית רבקה בחשאי לתלמידות רבות מבנות הכפר בסיוע כספי לפני החגים, בעזרה לנישואין ועוד ועוד.
12.
לא לפחד מכתבות
ט' תשרי ה׳תשס״ד
נכוון שCOL הביא כתבה זאת לפני מספר שבועות אבל למה הורדתם כתבה זאת מיד, אני חושב שאין לכם ממה לפחד (כמו שאתם תמיד אומרים שCOL מביא חדשות מחב"ד) .

גמר חתימה טובה ,עלו והצליחו
א' שליח
13.
שיפסיקו לבזבז שם כספים!
ט' תשרי ה׳תשס״ד
על גינון ושערים משוכללים
ואם לא מצליחים לנהל כראוי שיתפטרו יש כאלו שמסוגלים!
14.
בושה וחרפה
ט' תשרי ה׳תשס״ד
בושה לחב"ד ,ובושה לתושבי כפר חב"ד בפרט , שאדם מתוככם מצא לנכון לפנות לרשויות במקום לטפל בבעיה בדרכים המקובלות רבני חב"ד . לענית דעתי צריכים להוקיע אדם זה ברבים תיכף ומיד ע"י הרבנים כדי שלהבא יחשוב טוב מה הוא עושה

תושב המרכז - ששלוש בנותיו לומדים במוסד היקר הזה
15.
תגובה לתגובה
ט' תשרי ה׳תשס״ד

1) אכן, כמורה שנהנית מבית רבקה, אני מכירה טובה למקום, שמעבר לכל השאר, מהווה לי מקור פרנסה, ואי לכך, אכן, אין לצפות ממני לכפיות טובה. אולם יש לצפות מאדם שעוסק בחינוך להוות דוגמה לזולת, ובודאי שלא להלשין על מוסד של הרבי, מעשה חמור ביותר - שהרבי התייחס בעבר לדומה לו בחריפות רבה - שאין לו כל הצדקה.

2) מעשי החסד הרבים אינם נעשים משכר הלימוד של ההורים, אלא מתרומות. הדברים נכתבו כדי ליידע את הציבור על פעליה הרבים של בית רבקה לטובת בנות הכפר, כאשר לא כולם יודעים על כך.

3) הישיבה גובה (בצדק מוחלט) כ -800 ש"ח לחודש. עלות הפנימיה כולל האוכל, אינה עולה על מחצית משכר הלימוד (בדוק). לעומת זאת, התיכון מחזיק כ - 80 מורות (יותר מפי 2 מצוות הישיבה, לא כולל צוות מינהלה) שעלות שכרן יקרה פי כמה וכמה משכר הצוות בישיבה, וד"ל. בישיבה אין גם מעבדות ביולוגיה, מעבדות מחשבים, מערך הסעות יומי מסובסד וכו'.

4) הדברים פשוט אינם נכונים, ועובדה שתיכונים רבים שאינם ממומנים ע"י הרשות המקומית כמו בית רבקה, גובים גם הם תשלומים נוספים, כפי שהזכרתי בתגובתי הקודמת. ההכנסה ממשרד החינוך עונה על צרכים מינימליים בתחום הלימודי ואינה מספקת להכנה ל - 4 יחידות (דבר שעלול להביא בנות רבות מתחת אל סף הכניסה למכללה), ובודאי שאינו מכסה לחלוטין את הפעילות החסידית, אף לא את מקצתה.

5) איש אינו מהלך אימים. הנך מוזמן לבקר בביה"ס למלאכה ולראות את הדוגמה לעשרות משפחות מאנ"ש שנותרו ללא פרנסה.

6) הרב חפר לא רק איים אלא גם הסביר, אך לדבריו התנפלת עליו בגסות ופגעת בו מתוך חוסר דרך ארץ מוחלט. אמהות רבות שנוכחו במקום אישרו לי זאת.

7) אני מציעה לך במקום להלשין ולמסור את מוסדו של הרבי, ובמקום להתסיס ציבור תמים שאינו מכיר את הדברים מקרוב, ובכך להביא את הרכילות לבתי התלמידות ולפגוע בחינוכן קשות - לפנות אל הנהלת התיכון בנחת ובדרך ארץ כראוי, ולבקש תשובות לכל שאלותיך. אין לי ספק שתקבל את כל התשובות לכל שאלה שתשאל.

בברכת גמר חתימה טובה ובברכה להרבות באחוות חסידים במיוחד בערב יום הכיפורים שאינו מכפר על עבירות שבין אדם לחבירו

אחת המורות











16.
עלה והצלח
י"א תשרי ה׳תשס״ד
סוף סוף יש מי שאיכפת לו ולא חושש, נראה לי שאם היו רבים כאלה - הרבה מוסדות שהפכו לנחלות פרטיות היו נראים אחרת.
17.
חפר
י"א תשרי ה׳תשס״ד
גנב גנב גנב
18.
תגובת בית רבקה שיקרית
י"ב תשרי ה׳תשס״ד
האולפנה גובה על הפנימיה סכום כזה גבוה.

שאר הבתי ספר שהם ציינו גובים על תוספות אחרות שפה לא נותנים אותם(בדוק).

הבנים בישיבה הם בפנימיה מלאה, איך אפשר להשוות לתנאים של בנות הלומדות עד 1 בצהרים? איזה הוצאות מיוחדות יש להם?????
19.
למה שותקים בעניין שכ"ל בסמינר?
י"ט תשרי ה׳תשס״ד
שכר לימודים בסמינר

תשס"א היה 7500 ש"ח

תשס"ב 8000 ש"ח

תשס"ג 8750 ש"ח

תשס"ד 9400 ש"ח


עד מתי??

כולם שותקים. אין וועד הורים. כולם בולעים את הצפרדע.
20.
מעניין מה קורה בחיידר
כ' תשרי ה׳תשס״ד
מצטער לומר, אך היה באמת כדאי שאחד מאותם ארגוני המורים/ההורים/משרד החינוך יבדוק באמת איך הנהלת החיידר בכפר מאפשרת למורה שנעדר 60 אחוז מהזמן להיות מחנך בכיתה.

כל תושב כפר חב"ד שילדו לומד בחיידר יודע למה התגובה הזו באה כאן, ודי למבין...

21.
סחיטה לאור היום בבית רבקה ובמכללה
ל' תשרי ה׳תשס״ד
אם כל הכבוד לאותו מורה מכובדת שכתבה את התגובה הנ"ל אז שהיא תעיר את עניננו מדוע לשנת ד' סמינר שלומדות רק יום אחד בשבוע דורשים לשלם מחיר מלא של 10.000 ש"ח וכן עוד דמי רישום שלא מוכנים לתת על זה קבלה < לאן הולך כל הכסף?> ומחייבים לפתוח חשבום בנק להלוואה שגם שם גובהיים דמ"ש
אנחנו מקווים שיהיה סוף לחוצפה של סחיטת ההורים בכסף << ולאוו דוקא את ההורים יש זוגות צעירים שזה עתה נישאו וצריכים לשלם הון עתק לבית ספר ויש מורים ומורות שעוברים השתלמויות שהם בעלי משפחות שמחויבים לשלם זאת ע"מ לקבל את התעודה> עד מתי הסחיטה של חפר האם המבנים מסביב לבית רבקה לא מספקים אותך?
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.