מערכת COL | יום י"ב חשוון ה׳תשס״ו 14.11.2005

מתנתקים מחברון ח"ו?

לפני כארבע שנים, לאחר פרוץ האינתיפאדה, פונו הסוחרים הפלשטינים ממתחם השוק הסיטונאי בחברון, מתוך שיקולים ביטחוניים. הדבר נעשה לאחר שבמקום אירעו עימותים אלימים בין פלשתינים לבין מתיישבים המתגוררים ביישוב היהודי בעיר. רצח התינוקת שלהבת פס הי"ד, שנורתה למוות על ידי מחבל פלשתיני סמוך לשוק, הביא להקמת ישוב יהודי קטן לעילוי-נשמתה. לפני כשלוש שנים הגישו הסוחרים הערבים בחברון ופעילי שמאל עתירה לבג"צ, בדרישה לפתוח מחדש את השוק. בתשובת המדינה לעתירה נמסר כי יש כוונה לפנות את המתחם, ולגרש את היהודים מהמקום. בימים האחרונים, הקולות נשמעים מאנשי צבא שונים. ר' ברוך מרזל, מאנשי היישוב היהודי בחברון מספר ל-COL על היישוב הקטן ומגיב בחריפות רבה על כוונת הזדון: "שרון הבטיח שהוא לא יגע בחברון. הוא פשוט משקר פעם-אחר פעם". הראיון המלא מאת חיים ברון ב'כתבה המלאה'
מתנתקים מחברון ח
איזור השוק בחברון. בתמונות הקטנות: ברוך מרזל (למעלה) ושלהבת פס הי"ד
"היישוב לעילוי-נשמתה של שלהבת פס ע"ה, התחיל עם שני משפחות וכיום הוא מונה כחמישה-עשר משפחות ויש לנו כוונה להתרחב עוד ועוד. הממשלה, בראשותו של אריאל שרון ושאול מופז, לא מסתפקת בהרס היישובים של גוש-קטיף והיא ממשיכה לדבר על וויתורים נוספים. הם רוצים לגרש את המשפחות מחברון, אבל אנחנו לא ניתן להם. אנחנו נצא למלחמה כוללת".

חברון כנצרים?

גורם במשרד הביטחון אמר כי אין כל קשר בין תוכנית ההתנתקות לפינוי מתחם השוק הפלשתיני. "יש החלטה עקרונית של שר הביטחון לפנות אותם", אמר אותו גורם. "מפקדי צה"ל בגיזרה כבר הודיעו למתיישבים, כי ישנה כוונה כללית כזאת. הפינוי יתבצע כחלק מפתיחת השוק הפלשתיני ומתוך הצורך להפריד בין היהודים לערבים, פשוט בגלל שהם לא מסתדרים אחד עם השני".

ר' ברוך: "שרון הבטיח לא-פעם כי חברון תשאר לנצח והנה, כעת, הוא מדבר על החזרת שטח לערבים. לא יעלה על הדעת שהוא משקר פעם-אחר-פעם. כזכור, הוא גם אמר לפני מספר שנים ש'דין נצרים כדין תל-אביב' והוא נתן אותה לערבים במתנה שרקדו על גג בית-הכנסת שלה לעיני כל המצלמות".

אבל ר' ברוך, בוטח בהשם ומקווה לטוב: "בטוחני שלאחר בחירתו של עמיר פרץ לראשות 'העבודה', הוא יפיל את הממשלה עוד השבוע ונוכל לנשום לרווחה ממשלת הזדון הזאת".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.