מערכת COL | יום י"א חשוון ה׳תשס״ו 13.11.2005

"לכי לך מחיל אל חיל"

בסימן "לך לך מחיל אל חיל", התאספו כמאתיים וחמישים שליחות הרבי, רעיותיהם של מנהלי ועובדי סניפי צעירי-אגודת-חב"ד בישראל, בשבת לך-לך, לשבת של התעלות הנפש, אחדות, וגיבוש תוכניות להפצת המעיינות בשנה הקרבה. השבת אורגנה על-ידי 'אגף הסניפים' בצעירי-אגודת-חב"ד, והיא התקיימה במלון 'ניר-עציון' המפואר. אורחת הכינוס היתה השליחה הרבנית שרה קפלן מצפת, משליחות הרבי לארץ הקודש בשנת תשל"ג. במהלך השבת השתתפו הנשים בתוכנית מיוחדות ועשירות, סדנאות במגוון נושאים הקשורים בעבודת השליחות, בהתוועדויות חסידיות, שיעורים והרצאות. השבת אורגנה על-ידי אגף הסניפים בצעירי-חב"ד שבראשו עומד הרב נפתלי ליפסקר העמל יחד עם אנשי צוות האגף לטפח את תחושת האחדות בתוך משפחת השלוחים. בראש וועדת הארגון של השבת עמדה השליחה בירוחם הגב' תמי וולף.צעירי-חב"ד והעומד בראש, הרב יוסף-יצחק אהרונוב יו"ר צעירי-אגודת-חב"ד ויו"ר אגודת-חסידי-חב"ד בארץ הקודש, הציבו לעצמם מטרה להגביר את תחושת הגאווה יחידה של משפחת שלוחי חב"ד בישראל, בהיותם הכוח החלוץ לפני המחנה, ואשר מובילים את פעילות חב"ד בישראל בהפצת המעיינות. אגף הסניפים מארגן מספר כינוסים עבור משפחת השלוחים: כינוס השלוחים לשלוחי הרבי, כינוס השליחות, שבת לבני ובנות השליחות (בנפרד), ועוד. גלריית תמונות ודיווח מפורט מאת שרון גושן ב'כתבה מלאה'
הרב יוסף-יצחק אהרונוב נושא דברים. מימין: הרב נפתלי ליפסקר (צילום: מאיר דהן)

ההכנות לשבת השליחות היו רבות וקפדניות. וועדת ההיגוי של הכינוס המורכבת מכעשרים שליחות פעילות ברחבי הארץ, התכנסו מספר פעמים בבית צעירי-חב"ד בכפר-חב"ד על-מנת לדון ולתכנן את השבת, ולהביא להשתתפות שיא של שליחות. ואכן, ההכנות הרבות נשאו פרי, ובשעות הצהריים המוקדמות של יום שישי, החלו לגדוש את המלון מאות שליחות, שהגיעו בהסעות מאורגנות מכל רחבי הארץ, מקריית שמונה ועד ירוחם, כשאליהן מצטרפים כחמישים זאטוטים - הדור הבא של מוסד השליחות של חב"ד בישראל, שטעמו אף הם מהשבת המיוחדת.

בשבת, בלטה במיוחד השתתפותן של כעשרים שליחות צעירות, שיצאו בשליחות יחד עם בעליהן בשנה האחרונה, והצטרפו אל 230 סניפי בתי חב"ד בישראל. תנופת השליחות של צעירי-חב"ד בישראל נמצאת בעלייה מתמדת, ואברכים חב"דיים רבים, פונים בהמוניהם למרכז צעירי-חב"ד בבקשה לקבל אישור להצטרף לצבא שלוחי הרבי.


"כוח לעשות חיל"

את פני השליחות קיבל צוות רישום מימון ומנוסה, שלאחר רישום קצר, התארגנות אישית בחדרי המלון המפוארים, חתימה על פ"נ לרבי, וארוחה קלה מתכנסות הנשים באולם "יפה נוף' להרצאה המרכזית שפתחה את כינוס השליחות. הסדנה "כוח לעשות חיל", עוסקת בארגון ותכנון אירועים סביב מעגל השנה עם הגב' יהודית פייגין מנהלת המתנ"ס בכפר חב"ד, ובעלת נסיון רב שנים בניהול וארגון אירועים שונים.

בתום ההרצאה, שבו הנשים לחדריהן להתארגנות לשבת. לכל שליחה ציפתה בחדרה תיקייה מפוארת ובה חומר רב לשיפור עבודת השליחות, טיפים ורעיונות להדרכה בפעילות שהופקה במיוחד לכבוד שבת השליחות, חוברת מיוחדת ובה ה'שיעורים' היומיים בחת"ת ובספר המצוות (בתרומת דפוס 'חיש' בהנהלת ר' חיים רייכמן) שבועון 'כפר-חב"ד', המגזין לילדים 'תורתך שעשועי', תדפיס שיחה של הרבי משנת פרשת לך-לך שנת תשמ"ט, ועוד.

לאחר הדלקת נרות בחדר האוכל של המלון, התאספו השליחות באולם המרכזי, שם האזינו לשיחה מפי הרב נפתלי ליפסקר, מנהל אגף הסניפים בצעירי אגודת חב"ד. הרב ליפסקר עמד בדבריו על חשיבות עבודת השלוחים בימינו, ועל המסירות נפש והעבודה הקשה והשוחקת של השלוחים, ועל העובדה שכאשר מעצימים את השליח יחד עם עבודת השליחות, הופכים במהרה לדבר אחד ממש, ואז מתגלה העניין של "לך לך - להנאתך ולטובתך", ורואים במוחש כיצד מהקשיים והמסירות נפש נפעל הצלחות וישועות.

לאחר תפילת ערבית מרוממת ומרגשת פנו השליחות לסעודת שבת, אותה הנחתה השליחה הגב' פרלה וולוסוב, בית חב"ד רמת ישי, ובמהלכה נשאה דבר תורה השליחה הגב' אסנת קישון, בית חב"ד נופית.בתום סעודת השבת נערכה התוועדות מיוחדת עם אורחת השבת השליחה הוותיקה הגב' שרה קפלן, משלוחי הרבי לאה"ק בשנת תשל"ג. ההתוועדות שנמשכה שעה ארוכה נסבה אודות "אשת חיל עטרת בעלה" בהנחיית: הגב' פרדי ברוד מכפר חב"ד שעמדה שנים רבות מאחורי ארגון שבתות השליחות.

הגב' שרה קפלן שיתפה את השליחות בסיפורים שחוותה בעבודת השליחות, והעניקה לשליחות כלים להתמודד עם המטלות, הפעילות, והאתגרים הרבים העומדים בפני כל שליחה באשר היא. נשים רבות ציינו בסיפוק כי האורחת העניקה להן את האפשרות להתוועד ולקבל עצות מאישה שלבד מהיותה משפיעה, ואשת חינוך, היא משמשת כשלוחה של הרבי בצפת למעלה משלושים שנה, ושניסיונה העשיר בוודאי יתרום רבות לפעילות השליחות.

בבוקר, לפני תפילת שחרית השתתפו השליחות בשיעור חסידות בלובי המלון, עם השליחה הגב' חנה פרידמן, בית חב"ד אשדוד. לפני קריאת התורה, נשא דברים בפרשת השבוע השליח הרב מרדכי גורליק, ואת סעודת שבת החגיגית הנחתה השליחה הגב' מירי וינקרט, בית חב"ד מצפה יריחו. דבר תורה נשאה השליחה הגב' פנינה גלדציילר, בית חב"ד גבעת האלה. השליחות סודרו במקומות ישיבתם בחדר האוכל לפי תחומי התעניינות והתעסקותן בשליחות, במטרה לנצל את הזמן להתייעצות, החלפת רשמים, רעיונות, עצות, ודילמות בין השליחות.


רוח של התחדשות

מוסד השליחות בישראל קיים עשרות בשנים. קיום פועלות ברחבי הארץ דורות של שליחות, וותיקות, לצד דור הביניים, וכמובן, הצעירות, שלפעמים בתוך השנה לחתונתן, מחליטות יחד עם בעליהן לצאת לשליחות ולהפיץ את מעיינות התורה והחסידות. מטבע הדברים קיימת שחיקה בקרב השליחות הוותיקות אל מול העבודה האינטנסיבית והמייגעת של שליחה שצריכה לבד מאחזקת הבית, חינוך ילדים, והתמודדות עם בעיות שונות – להוות דוגמא של שליחה, למסור שיעורים, לנהל גנים ומעונות, ולפעול לצד בעלה בהפצת המעיינות.

בכדי להביא לרוח של התחדשות בקרב השליחות הוותיקות, לצד הדרכה לצעירות לבל תיפולנה למלכודת השחיקה העצמית, יזמו מארגנות השבת את המושב המרכזי של השבת שעמד בסימן "בחיילא יתיר.." (=ביתר כוח). השליחות קיבלו לידיהן שאלון אישי בו נדרשו לסמן באמצעות סיכות צבעונות שורה של שאלות, בהם נבחנו יכולת השחיקה והתמודדות של השליחות. את המושב הנחתה השליחה הגב' אסתי דרוק, בית חב"ד טנא עומרים, בהשתתפות השליחות: הגב' אירית ציפורי, בית חב"ד קרית שמונה. הגב' שלומית דקל, בית חב"ד יקנעם. הגב' תמי בן ארוש, בית חב"ד אורנית. והגב' שטערנא שנור, בית חב"ד גני תקוה.

בתום המושב המאלף השתתפו השליחות בסדר ניגוני חב"ד, ולאחר 'הבדלה', וצפייה בקטעי וידאו מהרבי, נפתחה סעודת מלווה מלכה חגיגית שחתמה את השבת המוצלחת.


ערב הצדעה לשליחות הרבי

חדר האוכל הגדול קושט ועוצב במיוחד לכבוד השליחות. מעל כל כיסא נקשר בחוט בלון ועליו שם העיר בה היא שליחה. על מלאכת הקישוט והעיצוב עמלה שעה ארוכה צוות שליחות בראשות השליחה הגב' חני קרניאל בית חב"ד גדרה.

הערב החגיגי הונחה על-ידי השליחה הגב' דבורי נקי, בית חב"ד הרצליה, שהזמינה את השליחה הגב' סימה פיזם בית חב"ד שדרות, המתמודדת יום יום עם התקפת מרגמות על עירה, לקריאת פרקי תהילים לשלימות הארץ ולהחשת הגאולה.

דברים לסיכומה של שבת הוזמן לשאת הרב יוסף יצחק הכהן אהרונוב - יו"ר צעירי אגודת חב"ד ויו"ר אגודת-חסידי-חב"ד בארץ הקודש העומד מאחורי ארגון השבת. הרב אהרונוב הזכיר כי בכינוס השליחות הראשון, שהתקיים בשנת תשנ"א, אמר הרבי, שהפירוש של התואר "שליחות" יש בו קודם-כול את הפירוש הפשוט – "על שם פעולתן במילוי השליחות של נשיא דורנו, שהולכת ונמשכת ביתר שאת וביתר עוז עד לימינו אלה, בהפצת התורה והמעיינות חוצה". ולאחר מכן הוסיף הרבי פירוש נוסף: "שהן גם השליחות של כל נשי ישראל לפעול באותם המקומות שאליהן לא מגיעות כל נשי ישראל".

"אתן, השליחות, אתן חלק בלתי-נפרד ממפעל השליחות הגדול של הרבי. אתן חלק מצבאו המפואר של הרבי. ואתן מקבלות את כל הכוחות והברכות שהרבי נותן ומעניק באופן מיוחד לשלוחים". בסיום הבטיח הרב אהרונוב לטפח את תחושת האחדות בתוך משפחת השלוחים.

מנהל אגף הסניפים בצעירי-חב"ד הרב נפתלי ליפסקר הזכיר כי היום, י"א בחשוון, חל יום השנה לפטירת רחל אימנו, אחת השליחות הראשונות, שוויתרה על הזכות להיקבר ליד אבותיה ובעלה במערת המכפלה, ואשר ממשיכה בשליחותה גם כיום על אם הדרך בואכה בית לחם, בדרכה להוביל את העם היהודי לעבר הגאולה. הרב ליפסקר הודה לכל מי שעוסקים ופועלים במסירות מופלאה למען השליחות. הרב ליפסקר הודה לשליחה הגב' תמי וולף, בית חב"ד ירוחם רכזת הכינוס ולצוות וועדת האירגון של הכינוס.

את ההרצאה המרכזית של הערב נשאה גב' רחל בולטון מכפר חב"ד, פרסומאית בכירה ובעלה משרד הפרסום 'בולטון פונטציאל', שבאמצעות מצגת העבירה לשליחות את תורת המותגים וההשלכה על מיתוג של בית חב"ד, והמסרים שעל בית חב"ד להעביר. הרצאה זו היא במסגרת התוכנית השנתית של אגף הסניפים למיתוג ועיצוב בתי חב"ד במסגרתה ימסרו הרצאות בכינוסי השלוחים בשנה הקרובה.

"שרשרת השליחות"

אך הקטע המרגש של הערב היתה "שרשרת השליחות" בהנחיית השליחה הגב' איילת בכר, בית חב"ד גבעת זאב. בזה אחר זה הקריאה המנחה את שמות השליחות לפי סדר הא'-ב', שגזרו בזה אחר זה את הבלונים שהיו קשורים לכיסאותיהם, ובקצב מיוחד לקול שירת "ימה וקדמה צפונה ונגבה", הריעו השליחות לחברותיהן, והצדיעו להן. מאות הבלונים פרחו בזה אחר זה לחלל האולם ויצרו פסיפס יפיפייה של מאות ערים ועיירות בהם פועלים שלוחי חב"ד ברחבי הארץ.

במהלך הערב נערכה הגרלה על כרטיס טיסה לרבי בו זכתה השליחה הגב' מירי גורליק, בית חב"ד חולון. בהמשך, קיבלו הנשים החלטות טובות בתחום ה"לך" ובתחום ה"לך", והאזינו לסיפורו האישי והמרתק מזווית נוספת של ר' יוני פיין.

"היה זה נפלא ומרגש", אמרה שליחה ותיקה למארגני השבת, "אתם מצליחים להפתיע אותנו בכל שנה מחדש!".סיפרה שליחה צעירה, "זו הפעם הראשונה שאני משתתפת בשבת זו וממש החייתם את נפשי!" תגובות אלה הן טיפה בים בתוך שלל התגובות החמות והנרגשות שנשמעו עם סיום סעודת המלווה-מלכה החגיגית שחתמה שבת גדושה פעילות, דיונים והחלטות להפצת מעיינות התורה והחסידות.

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
13 תגובות
1.
שבת מרוממת
י"א חשוון ה׳תשס״ו
השבת היתה מרוממת!!
השיא היה בהתוועדות המיוחדת עם הגב שרה קפלן .
יישר כח לכל העוסקים במלאכה ולתמי בעיקר.
2.
אין כמכם
י"א חשוון ה׳תשס״ו
השבת היתה 10 משהו משהו
3.
תמי וולף
י"א חשוון ה׳תשס״ו
כל הכבוד. היה מקסים.
אין מילים.תודה.
שליחה מהצפון
4.
לצלם מאיר...
י"א חשוון ה׳תשס״ו
מאיר אנו כל פעם נרגשים מחדש לראות את תמונותיך.. הם ממש יפות!!

משפחה מכפר חב"ד
5.
לארגון נשי ובנות חב"ד
י"א חשוון ה׳תשס״ו
תלמדו קצת אבל לו קצת איך מארגנים שבת... מצא"ח ובחצי עלות המחיר...
ישא כח גדול לכל העושים במלאכת הקודש
6.
לצלם החצר מאיר דהן, דע לך שבתור
י"ב חשוון ה׳תשס״ו
מעריץ מושבע שלך ושל התמונות המדהימות שאתה מביא , אתה ממש גורם לי להרגיש שאני שם. איזה זוויות, איזה תאורה, אך...אילו משחקי צבע, אוי "טאטע זיסר" הרי זה פשוט מדהים!!! אני חושב שנאה ויפה לך תואר -הצלם החסידי צלם החצר מאיר דהן!! נ.ב. הלוגו, אין אין פשוט אין על מה לדבר.. כי--"יש צלמים ויש צלם"--
7.
אחת השליחות מהצפון
י"ב חשוון ה׳תשס״ו
ישר כוח ותודה רבה!!!

למי שעומדת מאוחרי הכינוס הגדול והנפלא,

שעובדת ימים כלילות למען מפעל השליחות,

הגבר נחמה שתחי כהנא

שוב ישר כוח ותודה מעומק הלב

לפלא שבכתבה לא הוזכר שמה?!
8.
ישר כח גדול
י"ג חשוון ה׳תשס״ו
הייתה שבת נפלאה
לכל העוסקים במלאכה תמי וולף נחמה כהנא ועוד ועוד ישר כח ישלם לכם ה כהנה וכהנה
שבת מרעננת ומחדירה כוחות להמשך פעילות
המרצים היו עניינים ומעשיים לטובת פעילות ביתי חבד הגב יהודית פייגין באירגון אירועים ועד, הפנל שהיה בסעודה השלישית ועד לבולטון עם הרצאה מעניינת השלכות מעולם העסקים על תדמית בית חבד
ממש נפלאה להשתייך למשפחת השלוחים גאוות יחידה
משתתפת מעריכה ומוקירה
לסיום יוני פיין היה מקסים וממולץ לבתי חבד ובמיוחד לבני הנוער מכל המגזרים
9.
אחת המשתתפות
י"ג חשוון ה׳תשס״ו
ישר כוח על השבת הנפלאה, ולמי שעומדת מאחורי הארגון הנפלא הגברת נחמה כהנא

ישר כוח ותודה רבה


10.
כל הכבוד
י"ג חשוון ה׳תשס״ו
כל הכבוד לכל מי שבא
11.
מוטי הלפרין
י"ד חשוון ה׳תשס״ו
העומד מאחורי הארגון המופתי של הכינוס. יישר כוח. ישלם ה כגמולך הטוב. אין מילים להביע את התפעלותי מהדיוק המופלא עד לפרטים הקטנים. פשוט מושלם.
גורליק, חולון
12.
מתי ?
י"ד חשוון ה׳תשס״ו
שבת השליחות הצעירות???
13.
רבי יוני
ט"ז חשוון ה׳תשס״ו
סחטיייייייייייןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןן
צאה צאה צא תמשיך לעשות חיל אתה חמוד אתה אלוף שבאלופים אוהבים אותך כווווווווווווווווולם מעריצים מקליפורניה
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.