מערכת COL | יום ח' חשוון ה׳תשס״ו 10.11.2005

"אישים מספרים על שלוחים": ראיון עם ח"כ אלי ישי

המדור "אישים מספרים על שלוחים", מארח היום (חמישי) את יו"ר מפלגת ש"ס, חבר הכנסת אלי ישי, שמספר על הביקור שעשה בתוניס, מקום לידתו, שנים רבות לאחר שעזב אותה ונדהם לראות עולם עצום של יהדות שהתפתח במקום, תודות לשלוחי חב"ד. לאלי ישי, יש קשר עמוק וותיק עם חב"ד. כשאנחנו מבקשים ממנו לספר על עולם השליחות של חב"ד מהזווית שלו, כפי שהכיר במהלך תפקידו כאיש-ציבור בכנסת, הוא אומר: "אני חונכתי וגדלתי בחב"ד. למדתי בבית-ספר חב"ד בירושלים אצל המחנך הדגול הרב נפתלי רוט". בהמשך, נזכר ישי בשיעורים הנפלאים של הרב רוט. הראיון מאת חיים ברון ב'כתבה המלאה'
מהפכה רוחנית בעולם. משמאל: אלי ישי
"כמו כל אדם יהודי", אומר ישי, "שמעתי על פעולות תנועת חב"ד ברחבי הגלובוס, אבל כשהפכתי לאיש-ציבור והגעתי לכנסת הייתי נוסע מידי פעם למדינות שונות במסגרת תפקידי. כל פעם, הייתי מבקר בבית-חב"ד המקומי ורואה את עבודתם הברוכה של שלוחי חב"ד הנפלאים שחלקם אפילו נמצאים שם במסירות-נפש של ממש".

הפכו את תוניס

מקום לידתו של ישי היה בתוניס. באותם שנים בהם עלה לארץ, היהדות בתוניס לא הייתה בכי-טוב. כשחזר לתוניס לאחר כמה שנים טובות, ראה תוניס אחרת. "זה כבר לא מה שהיה", אומר ישי, "הגעתי לשם וראיתי את שלוחי חב"ד מוסרים שיעורים בבתי-הכנסיות, משפיעים על אנשים לחזור בתשובה, אל המקורות, בונים מקוואות-טהרה ועוד דברים חיוביים. מהפכה רוחנית בכל המובנים".

בשלב הזה של השיחה, עובר ישי לשבח את פעילותם של שלוחי חב"ד בכלל: "בדור הזה, אשר לא ידע את יוסף, מגיעים שלוחי חב"ד ומפריחים את השממה. קירוב-רחוקים של חב"ד ואהבת-ישראל שהם מקרינים זה משהו יוצא מן הכלל. זה דבר נפלא ומיוחד וצריך להמשיך ולחזק אתכם שתמשיכו הלאה ביתר-שאת וביתר-עוז".

ואכן, אומר ועושה. ישי מספר על ביקורים שהוא מקיים בבתי-חב"ד בארץ ושהוא משתדל לעזור ככל שביכולתו. "רק לפני מספר ימים השתתפתי בעצרת שארגנו חב"ד בחדרה לזכר ההרוגים בפיגוע האכזרי". בדבריו חיזק את תושבי העיר ראשיה ותושביה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.